nomeboy Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Holder på å bygge nytt kontor. Fra PC`n på kontoret har jeg lagt HDMI kabler til til TV i stua. Jeg her ikke HDMI utgang på skjermkortet jeg har i PC`n nå, og lurer på om noen har tips til hva slags kort jeg bør kjøpe.Vil bli mest brukt til å streame filmer og sport til TV. Spiller skjermkort noen rolle når jeg skal overføre signal til TV? (TV er full HD) Har dette skjermkortet nå: http://www.komplett....aspx?sku=343632 Pris ca 1500 Endret 19. mars 2012 av nomeboy Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Du har jo flere muligheter når ting "streames" : 1 : At tven støtter direkte forskjellige filformater og henter selv filene som skal spilles av på tven direkte fra harddisken din (da kobler man som regel via Lan / trådløst ). 2 : At filene skal spilles av via Tv-skjermen som på en måte forlenger Pc'en (at den fungerer feks som sekundær skjerm som tar over for skjerm 1 ) , her vil et bra skjermkort kunne hjelpe til med å prossesere filene og behandle kvaliteten sånn at bildet blir best mulig, noe man legger merke til ved bruk av avi , divx etc. Personlig så bruker jeg en usb thumbdrive , stapper den i datamaskinen og fører over de filene jeg skal se og stikker den inn i tv'en og spiller de av direkte der , kan også koble til en ekstern harddisk og få tilgang direkte via usb porten i tven. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Skal jeg være veldig lite hjelpsom, har du vurdert DVI til HDMI konverter? Lenke til kommentar
nomeboy Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 2 : At filene skal spilles av via Tv-skjermen som på en måte forlenger Pc'en (at den fungerer feks som sekundær skjerm som tar over for skjerm 1 ) , her vil et bra skjermkort kunne hjelpe til med å prossesere filene og behandle kvaliteten sånn at bildet blir best mulig, noe man legger merke til ved bruk av avi , divx etc. Er dette som er mest aktuelt for meg. Kommer til å bli brukt til å leie filmer på nett live streaming av fotball. Tips til skjermkort? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er dette som er mest aktuelt for meg. Kommer til å bli brukt til å leie filmer på nett live streaming av fotball. Tips til skjermkort? Amd er overlegne når det kommer fram til å bruke flere skjermer her er noen muligheter : Gigabyte Radeon HD 7770 : 2 x Mini-Displayport , 1x HDMI ,1x DVI-I Asus Radeon HD 7750 : 1 x Displayport , 1x Hdmi , 1x DVI-I Av kortene ovenfor antar jeg at gigabyte er det mest solide med tanke på tilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå