Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt Skjermkort : Streaming av film fra pc til tv.

nomeboy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt hjelp her.

Holder på å bygge nytt kontor. Fra PC`n på kontoret har jeg lagt HDMI kabler til til TV i stua. Jeg her ikke HDMI utgang på skjermkortet jeg har i PC`n nå, og lurer på om noen har tips til hva slags kort jeg bør kjøpe.Vil bli mest brukt til å streame filmer og sport til TV.

Spiller skjermkort noen rolle når jeg skal overføre signal til TV? (TV er full HD)

Har dette skjermkortet nå: http://www.komplett....aspx?sku=343632

Pris ca 1500

Endret av nomeboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo flere muligheter når ting "streames" :

1 : At tven støtter direkte forskjellige filformater og henter selv filene som skal spilles av på tven direkte fra harddisken din (da kobler man som regel via Lan / trådløst ).

2 : At filene skal spilles av via Tv-skjermen som på en måte forlenger Pc'en (at den fungerer feks som sekundær skjerm som tar over for skjerm 1 ) , her vil et bra skjermkort kunne hjelpe til med å prossesere filene og behandle kvaliteten sånn at bildet blir best mulig, noe man legger merke til ved bruk av avi , divx etc.

Personlig så bruker jeg en usb thumbdrive , stapper den i datamaskinen og fører over de filene jeg skal se og stikker den inn i tv'en og spiller de av direkte der , kan også koble til en ekstern harddisk og få tilgang direkte via usb porten i tven.

Lenke til kommentar

2 : At filene skal spilles av via Tv-skjermen som på en måte forlenger Pc'en (at den fungerer feks som sekundær skjerm som tar over for skjerm 1 ) , her vil et bra skjermkort kunne hjelpe til med å prossesere filene og behandle kvaliteten sånn at bildet blir best mulig, noe man legger merke til ved bruk av avi , divx etc.

Er dette som er mest aktuelt for meg. Kommer til å bli brukt til å leie filmer på nett live streaming av fotball.

Tips til skjermkort?

Lenke til kommentar

Er dette som er mest aktuelt for meg. Kommer til å bli brukt til å leie filmer på nett live streaming av fotball.

Tips til skjermkort?

Amd er overlegne når det kommer fram til å bruke flere skjermer her er noen muligheter :

Gigabyte Radeon HD 7770 : 2 x Mini-Displayport , 1x HDMI ,1x DVI-I

Asus Radeon HD 7750 : 1 x Displayport , 1x Hdmi , 1x DVI-I

Av kortene ovenfor antar jeg at gigabyte er det mest solide med tanke på tilkoblingsmuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...