Krankemot Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Tenker å bygge meg en kombinert HTPC/Filserver den skal være så stillegående og strømgjerrig som mulig så vil prøve å unngå å bruke standalone grafikkkort. har tenkt å bruke Inten i3 2100T som prosessor og bruke den integrerte HD2000 grafikkdelen. Men jeg har hørt at Linux kan ha problemer med å ta fullt utbytte av denne gpuen på grunn av manglende driverstøtte. Jeg har derfor begynnt å tenke på om jeg kan kjøre windows i bunn, som HTPC og kjøre filserveren, torrentserver og andre tjenester på en virituell maskin som kjører en linuxdistribusjon. Har noen noen tanker rundt dette? Vil det fungere fint, eller vil jeg kunne få komplikasjoner på noen måte? takker for svar Mvh Snorre Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Ja, det vil fungere fint, men er jo ikke annet en idiotisk, kjør et os, 2 os samtidig er bare ressurser (og strøm) tapt. Alt det du skal gjøre kan du fint få til på windows, og det er veldig enkelt og greit. Fungerer sikkert også helt fint på Linux, men det kan ikke jeg så mye om. Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg er 100% linux-tilhenger, men i dette tilfellet kan jeg ikke annet enn å anbefale deg å kjøre alt i windows. Som Dj sier, alt blir mer tungvindt og vanskeligere ved å kjøre virituelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå