Gå til innhold

Trening om morningen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på noe som bekymrer meg veldig mye nå!

 

jeg er en gutt på 15 år og er 160, jeg har trent i 1 år nå - for det meste med å gå ned i vekt... men har bygget litt i en periode nå... men frem mot sommeren så skal jeg duffe(ned i fett%) og mer muskler kommer til syne....

 

og jeg vet at det er bra gå 45-90 minutter om morningen etter man våkner og det er det jeg har gjort i det siste og det funker veldig bra ;D Men det jeg gjør er - før frokost: Styrketrening - 2 muskelgrupper hver gang jeg trener, også etter det så tar jeg rask gange i 45 minutter .... også etter det så spiser jeg havregryn med biola og melk OSV sammen med proteinshake....

 

Men så leste jeg på nettet et sted at det ikke er bra med styrketrening før man spiser frokost ???? Betyr det at alle gangene jeg har trent har jeg liksom trent forgjeves ? jeg får altså ingen resultater ? for det som er målet mitt er jo å få større og mer markerte bryster... men kan jeg fortsatt få det selv om jeg trener om morningen... Håper på svar... Takk!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg også på her.

 

Mene jeg har hørt at treningen bare tærer på musklene om man ikke har spist.

På en annen side skal vist den meste muskelbyggingen fåregå i etterkant av trening, så det er kansjke ok likevel.

mhm...

 

Noen med mer peiling bør kanskje svare her.

Lenke til kommentar

Når man trener brytes musklene ned, og dette hjelper proteinene med såklart, men trener du mer enn hva kroppen reparerer seg, så får du ikke de fulle resultatene du egentlig skal få. Les mer på nettet, grunnet jeg er på mobil : ) tar ufattelig lang tid å skrive.

Endret av Rogermann
Lenke til kommentar

Invester i BCAA-kapsler. Dette er et tilskudd som kan tas før trening på tom mage, det hindrer kroppen i å bryte ned musklene med en gang. Les litt om periodisk faste dersom du liker å trene før frokost.

 

Men ja, all trening er bra. Folk har bare forskjellige meninger om hva som gir best resultater, husk at trening utgjør svært lite av resultatet, det er kosthold og restitusjon som er nøkkelen her. Forskjellige måter å trene på utgjør minimale forskjeller egentlig.

Lenke til kommentar

ok, tusen takk alle sammen! Jo, jeg har ganske bra kosthold og siden jeg har planlagt å duffe frem mot sommeren så holder jeg meg på underskudd... men ellers så får jeg i meg 2*kroppsvekta mi med proteiner om dagen.... lunsj: så blir det fra nå av enten (tunfisk, havregryn eller knekkebrød) Middag: Kylling/fisk sammen med grønnsaksblanding + brun ris/brun pasta. kveldsmat: tunfsik, grønnsaker, frukt, litt nøtter.... men det med nøtter er jeg litt redd for siden, nøtter inneholder ca 60g fett og 17 av dem er mettet fett, det som altså er usunt da! Men jeg som skal duffe til sommeren, betyr det at det er en felle å spise det ? tar kanskje sånn ca 50-100g hver gang jeg tar meg litt nøtter :) og Jeg trener hver eneste dag om morningen klokken 6 før skolen... og jeg har rask gange hver dag, og trener 2 muskelgrupper hver gang jeg trener ... også tar jeg meg hvile søndagen... men da spiller jeg fotball med venner ellerno da :) liker ikke å sitte hjemme bare.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke så mye fett... det er bare litt igjen ved magen etter at jeg har gått ned så mye! eller så er det bare løs hud, som jeg kanskje tror det er fordi jeg har gått ned fra 93 kilo som jeg veide ifjor januar og helt ned til 62 :) og det gikk egentlig ganske kjapt(for kjapt) så huden fikk ikke fulgt med tenker jeg? men men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...