2Key Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg linux, men er litt usikker på hvillken jeg skal kjøpe meg. Tenker kanskje på Redhat. Er ikke det best for newbies? Lenke til kommentar
bReLL Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 ----------------------------- Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg linux, men er litt usikker på hvillken jeg skal kjøpe meg. Tenker kanskje på Redhat. Er ikke det best for newbies? _________________ Jeg er Gud. Tilbe meg! ---------------------------------------- Kjøpe linux!?! det er gratis jo! Lenke til kommentar
2Key Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Jeg er jo newbie, jeg trenger brukemanualer. Men hvilken Linux bør jeg velge? [ Denne Melding var redigert av: 2Key på 2001-10-16 18:35 ] Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 For en jomfruelig Linux-bruker vil jeg nok definitivt anbefale Mandrake..., da særlig i den nye 8.1 versjonen. Distribusjonene til SuSe er også svært fine. Du får stikke innom http://www.linuxbutikken.no og lese øyet stort og vått. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Velg Mandrake (Odyssey eller eldre). Den har svært fine maualer, og lassevis med programmer. Den er i tillegg gratis. Kjenner du noen som har ADSL, så spør de om de kan ta ned både den og bonus-skiva. Da får du noe helt sinnsykt mye programvare og spill med. Mandrake soft Lenke til kommentar
magnavox Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Ja Mandrake anbefales fos nybegynnere, Corel linux er oxo veldig lett å installere. Kjøp deg 5-10 forskjellige og prøv hvilken du liker best. Koster jo bare 25 kroner pr cd, eller last ned selv hvis du har fastlinje. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Quote: On 2001-10-19 13:43, magnavox skrev:Ja Mandrake anbefales fos nybegynnere, Corel linux er oxo veldig lett å installere. Kjøp deg 5-10 forskjellige og prøv hvilken du liker best. Koster jo bare 25 kroner pr cd, eller last ned selv hvis du har fastlinje. Hvis han skal ha med de helvettes "lær deg linux på 24 timer" så koster det EN DEL mer enn 25,- pr stk .. Red Hat er igrunn ganske lett og bruke ... veldig likt mandrake etter min mening. CrZy_T Lenke til kommentar
magnavox Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Joa men det er jo ikke sikkert han skal ha det da. Dessuten kan man finne all nødvendig informasjon gratis på internett. Men jo det beste er vel å kjøpe en de pakkene med brukermanual. Lenke til kommentar
anicet Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 17:53, 2Key skrev:Hei!Jeg har tenkt å kjøpe meg linux, men er litt usikkerpå hvillken jeg skal kjøpe meg. Tenker kanskje på Redhat. Er ikke det best for newbies? ¨Det leteste er ikke alltid det beste prøv heller Slackware Linux 8.0 den er ikke lett men en lærer alt om linux fra første stund. Jeg har både efaring med red hat og andre og ingen kan måle seg med slack. Men for å lære om linux må du virkelig ha lyst og tid... Hvis ikke så har du winx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå