siemensboy Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Heisann, hare bare noen spørsmål rundt MVA av importbil. Ta dette som et eksempel: Jeg kjøper en bil i Tyskland for 200.000 Norske kroner. Her er altså mva inkl. Jeg får da refundert 19% av kjøpesummen som er tysk mva. Når jeg kommer til Norge må jeg betale mva av bilens verdi. Men må jeg betale Mva av 200.000 Kroner eller av 162.000 Kroner (her er tysk mva trukket ifra)? Endret 19. mars 2012 av siemensboy Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Du må vel betale MVA av det beløpet hvor den tyske MVA er trukket fra? Hva skal du importere? Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Bare titter litt på en bmw 118d 5d. Så du er sikker på at mva skal betales av prisen eksl. tysk mva? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Spurte fattern som har henta tre biler fra Tyskland nå. Du trekker fra tysk mva og betaler norsk mva av kjøpesummen (det bilen koster uten mva) etter dagens kurs. Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Spurte fattern som har henta tre biler fra Tyskland nå. Du trekker fra tysk mva og betaler norsk mva av kjøpesummen (det bilen koster uten mva) etter dagens kurs. Nice =) Takk Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvis den er ny så trenger du vel ikke å betale den tyske momsen i utgangspunktet, hvis den er brukt så må du snakke med forhandler om momsen er refunderbar(noe dem mest sannsynlig har oversikt over). Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Husk på at om du importere bil så må du betale engangsavgift og vrakpant på bilen, og det kan fort vekk bli dyrt. Edit; Så sant du skal registrer den i Norge da. Kalkulator for utregning http://www.toll.no/templates_tad/registrationtax.aspx?id=79 Endret 30. mars 2012 av Inz4ne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå