midian Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei, Faren til min kjære skal ha seg en ny PC. Han viste til Mac Pro på Apple.no, 8kjerners med 4 disker i RAID0 (8 totalt?) osv. Prislappen ble på 67 000 kr, så jeg måtte gjekke han ned litt og sa at han får bestille seg PC i stede. Uten å tenke langt nok sitter jeg nå med ansvar for å hjelpe han finne deler til en tilsvarende PC. Han er profesjonell fotograf, og bildehåndtering er det eneste han benytter PC'en av. Vi har da budsjett å gå på: 20 000 (min mening) - 65 000 (hans ønske). Det er behov for masse lagringsplass, og alt i raid 0. (Mot 10TB). Kunne noen her vært så snill å hjulpet meg her med noen forslag til denne gale mannen? Setter pris på all hjelp. Mitt første utkast: http://www.komplett....gListId=1061009 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Ingenting i kjøpelisten din. Men 10disker i Raid 0 er jeg usikker på, for hvis ene disken går dukken går alt ned. Bedre med ; OS =SSD Mellom Hardisk = SSD (Når han redigerer, bare kun for midlertidlig lagring Husker ikke helt hvordan raid foregår med han kan jo kjøre Raid 0 med 4stk 1TB hardisker og Raid 1 med 2stk 2TB hardisker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå