Gå til innhold

MS-6340 Bootproblem + temp

slaraffen

Anbefalte innlegg

monterte en maskin igår med hd som primær master og cdrom som primær slave (hadde bare en kabel)

Nå jeg skal starte sier den at den ikke finner OS og at jeg må sette i system disk. Ved restart så booter den normalt. Dvs annen hver gang.

Kan det være pga av at jeg har begge på samme kabel??

Om temp så viser den kun mainboard temp som viser 250 grader C !!!

Det må være feilmåling. føles ikke varm og går stabilt.

De ulike spenningene er også helt sprø. den ene 12 volt viser 16,4. en av 5 voltene viser 2, 7

Er forvirret om hva jeg kan gjøre, men det kjører stabilt når jeg booter og rebooter.

Hva kan gjøres for å unngå det. Og please gjerne andre råd og tips om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på hva du mener med at den booter normalt/ unormalt - vil det si at du kommer inn i windows eller bios ser disken slik at du kan formatere ?

1. Fortell eksakt innholdet ( hvilken harddisk/ windows ), fordi det kan ha med biosversjon å gjøre -

2. er dette en tom harddisk du formaterer eller kommer den fra en annen maskin med windows installert ?

3. clear cmos

K7TM Pro har en lang bios revisjon-historie og oppgi hvilken Bios og PCB-versjon du har ( f.eks. relevant for Bios v. 4.5: (1) Updates AMD recommended CPU string for Athlon XP CPU (for MS-6340/MS-6340M ver. 3.0 ONLY).

- se om dette kan si deg noe:

http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp

Du kan skjære igjennom og rett&slett oppdatere med siste Bios, men legg merke til at hvis du bruker WinXP og den er enablet for STR ( Suspend To Ram ):

NOTE:

(1) The BIOS DOES NOT support STR.

.

Lenke til kommentar

jeg formatterte HD igår og la inn win 2000 da.

Det gikk greit. og den giår greit.

Når jeg stenger av maskinene og starter den igjen får jeg opp melding"Invalid systemdisk, Insert systemdisk" før den starter windows , og der blir den stående. Når jeg da trykker reset knappen starter den helt normalt og laster inn windows som den skal.

I Sandra står det Bios id: 01/14/2002-8363-686B-6A6Lmm49C-00

og 6.00PG

Jeg finner bare bios oppdatering til MS 6340M mens kortet mitt bare heter 6340. Er der samme kortet og kan jeg bruke den biosen????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...