Gå til innhold

[Løst] Trenger: program som lager en virtuell dvd-stasjon som kan brennes til

Norish

Anbefalte innlegg

God kveld! :)

Problem:

Jeg har en bærbar som jeg skulle ha fått brent ut en såkalt backup cd/dvd som den maser om i et sett, en slik cd at jeg kan re-installere Windows(?). Dette er et program som fulgte med pc'en ( en Asus x53S), men programmet er trangsynt og vil bare brenne til cd/dvd, noe som ville ha vært ok om det ikke hadde vært for at den vil ha borti 16 dvd'er?? Dette går ikke.

Programmet jeg søker:

Jeg trenger derfor et program som lar meg lage en virtuell dvd-stasjon som jeg kan brenne til. Altså et program som vil lure pc'en til å tro at den har en meget stor tom dvd i seg og brenne til en fil på harddisken.

Jeg har søkt og prøvd endel programmer som magicdisk og alcohol 120%, men har ikke fått det til med disse programmene. Hvis det er mulig med noen av disse, si gjerne i fra hvordan.

Takk på forhånd for alle råd/svar, jeg har gitt litt opp.

NB, klar over dårlig tittel og mulig feil underkategori, kan fritt endres av moderator.

Endret av Norish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, jo det kan du si. Jeg gjorde dette på min forrige bærbare pc med så kalt gjenopprettings partisjon, etter mye knoting og kluss skulle jeg gjenopprette den, men da hadde jeg på magisk vis klart å tilintetgjøre partisjonen (først korrupt, så slettet(?) ihvertfall ikke tilgjengelig). Derfor tenke jeg at jeg for engangs skyld skulle ta en backup i tilfelle noe lignende skulle skje.

Jeg har som du skjønner ikke alltid like god kontroll når jeg begynner å "leke" med maskinen...

Lenke til kommentar

En DVD tar 4.7GB. At det skulle være behov for 16 DVDer (75GB) høres usannsynlig ut.

Windows7 har innebygget backup funksjon (System Image) som kan brukes mot ekstern disk. Dette er den enkleste løsning for slik backup, da trengs ikke den orginale gjenopprettings funksjonen. Du trenger bare en DVD, Windows 7 Recovery Disc, for å boote fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, skjønte ikke mye når den bad om ca 16 dvd plater...

Hvis du mener at dette går an så høres det ut som en fin løsning. Sist gang så endte jeg opp med å prøve med recovery plate, men serialkeyen på baksiden av laptopen funket tydeligvis ikke med dette. Men da blir jeg nok å gjøre dette, lage en back-up på ekstern hdd, win 7 recovery plate har jeg.

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...