Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

40 stemmer

1. 1. Er Abort drap?

• Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5

Anbefalte innlegg

Du begrunner fremdeles ikke om et keisersnitt der man dreper fosteret er drap eller om det bare er en abort. Prøv igjen.

Grensen er ikke hovedsaklig valgt av medisinske grunner hvilket er mitt poeng. Du gjentar bare ting som du er blitt fortalt. Prøv å sette deg inn i saker hvis du skal diskutere dem.

Jeg har allerede fortalt at jeg ikke vet hvorfor grensen er 12 uker, og det interesserer meg heller ikke. Jeg kan fortsatt lett diskutere i denne tråden da det går mer på kvinnens rettigheter enn om fosteret føler smerte i mine øyne. Du velger å henge deg opp i ting som passer deg selv for å avspore fra den virkelige debatten. Prøv igjen, uten opplagte hersketeknikker denne gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede fortalt at jeg ikke vet hvorfor grensen er 12 uker, og det interesserer meg heller ikke. Jeg kan fortsatt lett diskutere i denne tråden da det går mer på kvinnens rettigheter enn om fosteret føler smerte i mine øyne. Du velger å henge deg opp i ting som passer deg selv for å avspore fra den virkelige debatten. Prøv igjen, uten opplagte hersketeknikker denne gang.

Du har fremdeles ikke sagt hvorfor du mener abort i de siste ukene av svangerskapet er greit. Du evner ikke å svare på spørsmålene jeg stiller, men meningene dine er liksom rett? Du mangler en del logikk.

Lenke til kommentar

Celleklumpen i magen du liksom? Jeg vet ikke helt om du har sett ett 8 uker gammelt foster. Det ligner ikke en celleklump spør du meg. Og jeg viste heller ikke at en celleklump kan ha ett eget hjerte som slår

Dette er et 7 eller 9 uker gammelt foster, avhengig av hvilken målestokk du bruker.

9-Week_Human_Embryo_from_Ectopic_Pregnan

Celleklump. Det ligner like mye på et menneske, som et hvilket som helst annet foster.

Burde man ta abort bare fordi man vil? Selvfølgelig ikke. Som "prevansjons-middel"? Selvfølgelig ikke.

Abort er uansett noe du aldri kommer til å påvirke deg. Dette er noe som påvirker kvinner, og det er de som må leve med tanken på at de har tatt bort et mulig liv. Et potensielt barn. Ingen gjør det for moro skyld. De gjør det for sitt eget og sitt barns beste.

Endret av Slimda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har allerede fortalt at jeg ikke vet hvorfor grensen er 12 uker, og det interesserer meg heller ikke. Jeg kan fortsatt lett diskutere i denne tråden da det går mer på kvinnens rettigheter enn om fosteret føler smerte i mine øyne.

Synes du det er greit å ta abort i åttende måned?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du det er greit å ta abort i åttende måned?

synes du det er greit at det blir født unger som ikke er ønsket? Synes du det er greit at kvinner tar sitt eget liv grunnet uplanlagt graviditet? Synes du det er greit at en kvinne bærer frem barnet til sin voldtektsmann?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så trist når folk som ikke har egen livmor diskuterer abort, for de fleste av dere er så trangsynte. Det er vanligvis en veldig god grunn til at man tar abort. Bortsett fra de som bruker abort som prevensjonsmiddel, men det er like greit at så dumme mennesker ikke får barn.

Hvorfor skal man ha uønskede barn? Det barnet kommer alltid til å være uønsket, på grunn av livssituasjonen til foreldrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så trist når folk som ikke har egen livmor diskuterer abort, for de fleste av dere er så trangsynte. Det er vanligvis en veldig god grunn til at man tar abort. Bortsett fra de som bruker abort som prevensjonsmiddel, men det er like greit at så dumme mennesker ikke får barn.

Hvorfor skal man ha uønskede barn? Det barnet kommer alltid til å være uønsket, på grunn av livssituasjonen til foreldrene.

Dårlig forsøk på hersketeknikk. Man må ikke ha livmor for å vurdere om et foster er et barn eller ikke. Det er dessuten mulig å ha et mer nyansert på abort enn det du og mange andre fremmer her. Abortmotstanden er ikke overraskende høyere blant medisinstudenter som har sett en abort kontra de om ikke har det. Mange forandrer mening til å være imot abort fordi de synes inngrepet er så grusomt å bivåne.

Lenke til kommentar

Du har aldri hatt biologi? Menn produserer kontinuerlig sperm i fruktbar alder. De som ikke blir "runket" ut forsvinner i urinen. Du evner heller ikke å skille mellom en døende sperm/egg-celle og et befruktet egg som uten innblanding vil bli et menneske. Noe som er like essensielt som å skille mellom passiv og aktiv dødshjelp (Forskjellen mellom å ikke hjelpe deg om hjertet ditt stopper og å stoppe det med gift). Du argumenterer mot stråmenn og ignorerer glatt hva motparten prøver å få fram.

Les resten før du uttaler deg! Egget blir IKKE befruktet når man går på p-pillen, ellers hadde p-pillen funket fint som nødprevansjon, noe den IKKE gjør.

Lenke til kommentar

Dårlig forsøk på hersketeknikk. Man må ikke ha livmor for å vurdere om et foster er et barn eller ikke. Det er dessuten mulig å ha et mer nyansert på abort enn det du og mange andre fremmer her. Abortmotstanden er ikke overraskende høyere blant medisinstudenter som har sett en abort kontra de om ikke har det. Mange forandrer mening til å være imot abort fordi de synes inngrepet er så grusomt å bivåne.

Jepp, å argumentere imot er hersketeknikk. Det er en kvinnes rett å bestemme over sin egen kropp inntil en viss alder på fosteret. Siden de fleste som tar abort har gode grunner til det, er det stor sannsynlighet for at de vil slite psykisk på grunn av valget de ikke fikk ta selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les resten før du uttaler deg! Egget blir IKKE befruktet når man går på p-pillen, ellers hadde p-pillen funket fint som nødprevansjon, noe den IKKE gjør.

Innlegget mitt var rettet mot resten av det du skrev. Ikke det om p-pillen.

Jepp, å argumentere imot er hersketeknikk. Det er en kvinnes rett å bestemme over sin egen kropp inntil en viss alder på fosteret. Siden de fleste som tar abort har gode grunner til det, er det stor sannsynlighet for at de vil slite psykisk på grunn av valget de ikke fikk ta selv.

Hva med fosterets kropp? Å definere det som kvinnens kropp har du ikke hjemmel for vitenskapelig, kun juridisk og det er ikke det som diskusjonen handler om. Dessuten hvorfor en viss alder? Hvor går grensen og hvorfor går den der?

Dessuten kan du snakke med kvinner utenfor Europa. Mange nekter å ta abort selv om de blir voldtatt. Ifølge deg burde jo de slitt mer enn de i samme situasjon som tar abort, men det er det ingenting som tyder på at de gjør.

Lenke til kommentar

Dessuten kan du snakke med kvinner utenfor Europa. Mange nekter å ta abort selv om de blir voldtatt. Ifølge deg burde jo de slitt mer enn de i samme situasjon som tar abort, men det er det ingenting som tyder på at de gjør.

Med kvinner utenfor Europa? Tenker du da på Afrika og Asia, hvor kvinners rettigheter er generelt sett betydelig verre?

Og hva er poenget ditt egentlig? Hvorfor skal vi bry oss det fjerneste om kvinner som har blitt voldtatt som aktivt velger å beholde barnet?

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med kvinner utenfor Europa? Tenker du da på Afrika og Asia, hvor kvinners rettigheter er generelt sett betydelig verre?

Og hva er poenget ditt egentlig? Hvorfor skal vi bry oss det fjerneste om kvinner som har blitt voldtatt som aktivt velger å beholde barnet?

De tenker nok at siden noen kvinner velger å beholde barnet så burde ALLE gjøre det, se bort ifra personlig traume, PTSD, kvinner som ellers hadde blitt uglesett eller direkte utstøtt fra samfunnet.. Det er det eneste jeg kan tenke meg, selv om det er blottet for logikk og fakta som at folk faktisk er forskjellige.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Dette er et veldig billig forsøk på å starte slippery-slope retorikk spør du meg.

Apox bryr seg ikke om grunnlaget for abortgrensen. Apox bryr seg om kvinners rettigheter. På grunn av dette er jeg nysgjerrig på om Apox synes det er greit å ta abort i hvilket som helst stadium.

synes du det er greit at det blir født unger som ikke er ønsket? Synes du det er greit at kvinner tar sitt eget liv grunnet uplanlagt graviditet? Synes du det er greit at en kvinne bærer frem barnet til sin voldtektsmann?

Nei. Nei. Dersom hun selv vil dette, ja. Fornøyd?

Redigert: Skrivefeil.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Poenget er at du ikke kan bruke at noen kvinner sliter som eneste argument. Var det virkelig så vanskelig i forstå? Flere i tråden kommer med påstander om at abort er riktig utifra lovverket, men kommer ikke med medisinske, etiske eller andre gode grunner til hvorfor det bør være sånn. Flere av argumentene er så ekstreme at man kan bruke dem til å forsvare drap på spedbarn slik argumentene står. Da er det så enkelt at argumentet ikke holder.

Seriøst, ser du ikke innlegget i helheten så er det ingenting å diskutere engang. Det blir det samme som å onanere eller menstruere, for det er ingenting som blir befruktet!

Du vet egget kan bli befruktet selv om man går på p-pillen? Den andre halvparten p-pillen bidrar med er å hindre et befruktet egg å feste seg. Så det du sier er direkte feil. Kom med fakta, ikke svada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...