Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man planlegger barn så er det ikke akkurat et funksjonshemmet barn man har i tankene,. Å velge å beholde et slikt barn er en såpass påkjenning for både mor og far at abort ofte er en løsning. Jeg klandrer ikke dem som velger denne utgangen.

 

Forøvrig ser jeg dere fortsetter å omtale abort som drap, og sammenligner det med drap på både jøder og andre mennesker under 2. verdenskrig. Det synes jeg blir litt drøyt.

 

Abort er (etter min mening) ikke drap i den forstand, men ettersom jeg ikke ønsker et sorteringssamfunn, synes jeg ikke at det er greit å abortere barn fordi de kan bli født med en funksjonshemming. At abortfristen for barn med Downs syndrom utsettes til 16. uke, synes jeg er drøyt.

Lenke til kommentar

Foster=barn.

Abort= Drap.

 

Barnet blir drept!

Du misforstår. Fosteret overlever ikke. Barnet blir drept. Det er en vesentlig forskjell. Barnet blir påført noe som ødelegger kroppens evne til å holde det i live (= det blir drept). Fosterets kropp blir overlatt til seg selv, noe som gjør at det ikke overlever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, nei! Hvis du går inn her: http://kirken.com/ Og trykker på abort på siden til venstre så ser du bilder og en lenke til en film nederst på siden. ADVARSEL! DET ER STERKE BILDER PÅ DENNE LENKEN! Abort blir gjennomført på en ekstremt brutal måte i dag! Det er ikke noe kjemisk inn i bildet her.

 

I mine auger er det forskjell på eit foster og eit barn, og det er forskjell på ein abort og eit drap.

Hva er forskjell på ett lite barn og ett stort barn? Det er fortsatt ett verdig menneskeliv som skal\bør bevares!

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Nei, nei! Hvis du går inn her: http://kirken.com/ Og trykker på abort på siden til venstre så ser du bilder og en lenke til en film nederst på siden. ADVARSEL! DET ER STERKE BILDER PÅ DENNE LENKEN! Abort blir gjennomført på en ekstremt brutal måte i dag! Det er ikke noe kjemisk inn i bildet her.

 

 

Hva er forskjell på ett lite barn og ett stort barn? Det er fortsatt ett verdig menneskeliv som skal\bør bevares!

Øh, ok. Mye blod, etc. Det er et kirurgisk inngrep. Sånt skjer. Hva er poenget ditt? Fosteret er fortsatt ikke levedyktig der. Hva har kjemi med saken å gjøre i grunn?

Lenke til kommentar

Øh, ok. Mye blod, etc. Det er et kirurgisk inngrep. Sånt skjer. Hva er poenget ditt? Fosteret er fortsatt ikke levedyktig der. Hva har kjemi med saken å gjøre i grunn?

Si at det var en mann som hadde en hjertesykdom slik at han ble avhengig av medisiner, så kom jeg og tok fra han disse, hva hadde du tenkt da? Det hadde vært ett drap, men ikke ett indirekte ett. Slik er det også med abort. Det skal bli ett fult levedyktig liv.

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på ett lite barn og ett stort barn? Det er fortsatt ett verdig menneskeliv som skal\bør bevares!

 

At eit stort barn er større. Reknar dog med at du meiner forskjellen på eit stort barn og eit foster, og her meiner eg forskjellen er at eit "stort barn" har tankar, følelsar, og minner. Ting som er ganske sentrale i det å vere eit menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...