joaacn Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg plages med anlegget i bilen min. Jeg begynner å lure på om jeg har for kraftig forsterker. Har en 1000w rms som jeg har til høytalere i hattehyllen. Er det for meget er mitt spørsmål. Det skurrer når man kommer opp på høyt volum. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg plages med anlegget i bilen min. Jeg begynner å lure på om jeg har for kraftig forsterker. Har en 1000w rms som jeg har til høytalere i hattehyllen. Er det for meget er mitt spørsmål. Det skurrer når man kommer opp på høyt volum. 1000w hehehe trukke det, det høres ut som om du har problemer med resonans, sannsyneligvis pga lite stabiliserte høytalere, et kjent problem i bil, og på høytalere som har får dårlige kabinett som ikke kan ta av for bass. Lenke til kommentar
joaacn Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg plages med anlegget i bilen min. Jeg begynner å lure på om jeg har for kraftig forsterker. Har en 1000w rms som jeg har til høytalere i hattehyllen. Er det for meget er mitt spørsmål. Det skurrer når man kommer opp på høyt volum. 1000w hehehe trukke det, det høres ut som om du har problemer med resonans, sannsyneligvis pga lite stabiliserte høytalere, et kjent problem i bil, og på høytalere som har får dårlige kabinett som ikke kan ta av for bass. Så du tror det er høytalerne som er dårlige? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 HVILKEN forsterker er det snakk om? Og hvilke høyttalere?? Har du sub baki i tillegg? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hei. Jeg plages med anlegget i bilen min. Jeg begynner å lure på om jeg har for kraftig forsterker. Har en 1000w rms som jeg har til høytalere i hattehyllen. Er det for meget er mitt spørsmål. Det skurrer når man kommer opp på høyt volum. 1000w hehehe trukke det, det høres ut som om du har problemer med resonans, sannsyneligvis pga lite stabiliserte høytalere, et kjent problem i bil, og på høytalere som har får dårlige kabinett som ikke kan ta av for bass. Så du tror det er høytalerne som er dårlige? Ikke nødvendigvis dårlige, men dårlig stabilisert for å spille høyt. Lydtrykk over en viss desibel krever god stabilisering. Det kan like gjerne være at du ikke har festet høytalerne riktig eller godt nok. Mye mulig du har forsterker god nok til å spille høyere enn høytalernes demping tillater. Du kan godt prøve andre høytalere, du kan også prøve å feste de bedre.. Endret 19. mars 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå