JCashFan90 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har bestemt meg for å selge macbooken min, skal prøve meg på hackingtosh... Det er en macbook late 2008 aluminum modell med core 2 duo 2.4ghz, 4gb ram og 120gb ssd, kommer ny installert med lion...hvor mye kan jeg få solgt denne for? tenker rundt 6000? verdt å nevne at den er fra usa, har us tastatur... verdt å nevne at den er fra usa, har us tastatur... Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Når var den kjøpt? Hvordan er formen til Datamaskinen?(noe ødelagt? Noe som funker annerledes osv osv.) Normalt har en Datamaskin levetid på 3 år men du skal få selge den ganske greit hvis formen er fin. Hva var startprisen? Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Når var den kjøpt? Hvordan er formen til Datamaskinen?(noe ødelagt? Noe som funker annerledes osv osv.) Normalt har en Datamaskin levetid på 3 år men du skal få selge den ganske greit hvis formen er fin. Hva var startprisen? formen er fin og alt funker! kjempe rask er den og...blir bare litt lite prosessor kraft til div oppgaver. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Det kan jo skylde at prosessoren er ikke så veldig bra, men ikke så lett å svare ut ifra det du nettop ga meg :/ Jeg tenker for det meste på prisen som den ble kjøpt med og hvor gammel den er. Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Det kan jo skylde at prosessoren er ikke så veldig bra, men ikke så lett å svare ut ifra det du nettop ga meg :/ Jeg tenker for det meste på prisen som den ble kjøpt med og hvor gammel den er. kjøpte den fra usa for et år siden rundt 4.500 ga jeg for den tror jeg, har oppgradert minne og hardisk, burde jo telle en del, ble en helt ny maskin etter d Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Da tenker jeg egentlig litt mindre enn det du tenkte, den synker i verdi fordi den har et engelsk tastatur, men stiger litt av SSDen og RAMen du la inn. Siden levetiden er 3 år(og 4mnd) og avskrivning er på 30% så Skal du jo som regel trekke fra, og siden formen holder ok så trekker du den fortsatt opp... Hvis 4500 - Hvertfall 10% for levetid. Så får du 4050 kr i salgspris, legger du til SSDen og RAMen stiger den nok vel opp til ca 5000kr. SSDer har en veldig fin pris for de som selger nå for tiden, men trekker seg gradvis neddover. Jeg ville prøvd først å se om jeg kunne ha solgt den for 5000-5500 kr. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg solgte en ganske maskin uten SSD og med en trackpad som tildels var litt kranglete for 3000 for ikke så lenge siden, etter responsen å dømme kunne jeg sikkert fått litt mer. 6000 høres mye ut, men det jo lov å prøve. Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 hmm ja lov å prøve skal bygge hackintosh så trenger litt peng. damn sko hatt råd t imac vettu hadde vøri saker d! uansett mac pleier å holde seg mye lenger prismessig det er ikke uten grunn...litt bekymret for apple nå da etter jobs gikk. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Trur ikke Apple skal ha mange problemer med å selge nå som jobs gikk. Trur salget dems gikk litt opp etter det. En data blir jo kjent for hvordan den er laget, og ikke hvordan den er markedsført, og jobs var jo den som markedsførte Apple sine proukter til å starte med. Spørs heller bare å vente på at prisene skal gå ned eller opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå