Selena Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 jeg skal skrive en kåseri, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det hva det skal handle om..... jeg hater dette xD noe hjelp? Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Kåseri kommer fra det franske ordet causer, som betyr ”å prate, snakke med”. Kåseri er ment for muntlig fremføring og skal derfor ha et muntlig språk. Det skal virke som det en fremfører, aldri har vært skrevet på papiret. For tilhøreren skal det høres ut som om en snakker fritt (men det gjør en ikke: Kåseriet er en planlagt tekst). Det skal ha korte setninger slik at det skal være lett å følge tankene. Teksten bør ikke ha for store sidesprang og bør ha klare poeng. Temaet utgjør en slags rød tråd som kåsøren ”spinner” tankene og innfallene sine rundt. Ofte inneholder det tema som folk flest kjenner seg igjen i, og som er aktuelle. Kåseriet skal være morsomt, men ha en alvorlig undertone. Stand-up og talk-show har en kåseri-lignende tone. Utdrag fra http://www.norskside...1&session_id=-2 Du kunne bare ha googla det ganske lett da. Men det var jo ikke veldig mye av "tiden" min som var "tapt"... Endret 19. mars 2012 av T-Comma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå