Gå til innhold

Hva skal jeg pakke ? :) +euro, cent, nok osv..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til høsten på klassetur med klassen min til; Polen og Tyskland (Krakow og Berlin) Vi skal også på Tropical Islands(Berlin), Auswitch-leirene(Krakow), stasi fengselet(Berlin), de berømte saltgruvene(Krakow), Sachsenhausen(Berlin) og buss-sithsing i Berlin.

 

Hva trenger jeg å pakke, som er nødvendig? (Vil ikke drasse på for mye)

 

 

I tillegg lurer jeg på om det brukes noe som er kalt "Euro Cent" i Tyskland? evnt. Polen?

Vet at i Tyskland brukes det Euro, og i Polen Zloty.

 

Hvor brukes Euro Cent?

Og kan noen si meg hvor mye 50 euro cent er i NOK?

 

Takker på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så 50 cent er 3,5 kr! Haha!

Fant nemlig 50 cent i en skuff, og tenkte; Denne kan jeg jo bare ta med!

Har selvfølgelig minibankkortet mitt med, og tenkte da å ha et par 1000 lapper på dette minibankkortet mitt, men får man kjøpt noe til 50 cent tror dere ? :D

Endret av Catgirl
Lenke til kommentar

Avsporing, siden trådens formål er løst: euromyntene er noe av det mest ubrukelige verden har kommet opp med, i nærheten av helstekt and i mikrobølgeovn på ubrukelighetsskalaen. Jeg ender alltid opp med å svære bunker av disse, og har ikke funnet på noe bedre enn å kaste de når skuffen er passelig full.

Lenke til kommentar

Avsporing, siden trådens formål er løst: euromyntene er noe av det mest ubrukelige verden har kommet opp med, i nærheten av helstekt and i mikrobølgeovn på ubrukelighetsskalaen. Jeg ender alltid opp med å svære bunker av disse, og har ikke funnet på noe bedre enn å kaste de når skuffen er passelig full.

 

Helstekt and i mikroen er jo genialt :O

Lenke til kommentar

Avsporing, siden trådens formål er løst: euromyntene er noe av det mest ubrukelige verden har kommet opp med, i nærheten av helstekt and i mikrobølgeovn på ubrukelighetsskalaen. Jeg ender alltid opp med å svære bunker av disse, og har ikke funnet på noe bedre enn å kaste de når skuffen er passelig full.

 

så du synes det er bedre å ha 17 forskjellige alører liggende i skuffen istedenfor?

Lenke til kommentar

Hovedproblemet mitt med disse euromyntene er at de finnes i så idiotisk små valører -- hadde de minste vært droppet ville mengden mynt gått ned uten at noen hadde lidd store tap av den grunn.

 

... at jeg synes euroen er en dårlig idé i likhet med de fleste andre fastkurssystemer er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Avsporing, siden trådens formål er løst: euromyntene er noe av det mest ubrukelige verden har kommet opp med, i nærheten av helstekt and i mikrobølgeovn på ubrukelighetsskalaen. Jeg ender alltid opp med å svære bunker av disse, og har ikke funnet på noe bedre enn å kaste de når skuffen er passelig full.

 

Fortell det til dem som reiser mye i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg reiser mye i Europa. Alvorlig mye. Alt alt alt for mye.

 

Reiste du mye før Euroen ble utbredt.

Jeg har et par kompiser som stadig var på tur innom et partre land og de velsignet Euroen høyt og klart da den kom.

 

Den er selvsagt også et pre for dem som reiser enkeltturer gjennom flere land. Mindre forberedelser og billigere.

Lenke til kommentar

Fordi 1, 2, 5, 10 og 20 eurocent er alt for smått til at jeg får brukt det til noe. Legg til minibanker som kun spytter ut €20 og €50 i kombinasjon med automater (Deutsche Bahn, f.eks., de fleste tar heller ikke VISA/Amex/MC) som bare aksepterer €10-sedler så er elendigheten komplett.

 

Er selvsagt klar over at valutaunioner har mange fordeler.

Lenke til kommentar

1-10 cent blir tips(jada, i tillegg til ekstra), 20 kan man faktisk betale noe med, om noe blir f.eks 5 euro og 15 cent er det greit å legge med en 20-cent :)

Jeg gjør det slik, skjeldent jeg har noe overflod av mynter, de jeg har blir liggende til neste gang jeg er på reise...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...