24erBest Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei! Får man fravær for å ta kjøretimer? Synes jeg leste at man ikke fikk det...? Takk for hjelp Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Du får nok fravær jo. Var hvertfall slik når jeg gikk på VGS. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Sjølvsagt får du fråvær, du er jo borte frå skulen. Det einaste spørsmålet er om du får det registrert som gyldig fråvær eller ikkje. Hovedregelen er at alt fråvær skal førast opp men dersom du kan dokumentere gyldig fråvær så kan opp til 14 dager strykast frå vitnemålet. Av gyldig fråvær så rekner ein vanligvis helse- og velferdsgrunner, arbeid som tillitsvalgt, politisk arbeid, hjelpearbeid, lovpålagt oppmøte og representasjon i arrangement på nasjonalt og internasjonalt nivå som er aktuelle. Enkelte plassar kan du nok være så heldig at skulen ser litt mellom fingrane og kaller dette fråvær av velferdsgrunn, men det er det i utganspunktet ikkje gyldig fråvær å ta frivillige kjøyretimar. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg fikk fravær fra skolen, men fikk brev fra trafikkskolen slik at dette kunne dokumenteres. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 En mellomløsning er det som kalles dokumentert fravær. Det er fravær som føres på vitnemålet, men der det også føres et vedlegg med spesifikasjoner på fraværet. Det vil da kunne stå i vedlegget til vitnemålet at du har x timer fravær - kjøretimer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå