Glasscola2 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei! Jeg har fullført to år med allmenn på videregående skole. Det siste året har det derimot ikke gått så veldig bra, og jeg har mer eller mindre sluttet på skolen. Jeg angrer meg i hjelp på at jeg ikke har gått yrkesretta fag, og lurer på om det er mulighet til å gjøre noe med det nå? Jeg har en rådgiver på skolen som ikke er så veldig lett å ha med å gjøre, og som ikke er interessert i å høre på at jeg ikke vil gå på allmenn. Jada, jeg har bare et år igjen og det er ikke lurt av meg å ikke fullføre, men det kommer ikke til å skje at jeg fullfører på vanlig måte. Jeg har allerede meldt meg opp til en rekke privatisteksamner og regner med å få vitnemålet, men har lyst på et fagbrev i tillegg til studiekompetansen min. Jeg har hørt om en ordning som heter "praksisbrev" men finner ikke så mye info om det på nettet, vet noen av dere om det går ann å få fagbrev som elektriker gjennom praksisbrev, og om dette er noe arbeidsgivere pleier å gjøre? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg tok fagbrev som privatist. Dette er noen år siden, men da var min totale læretid summen av den skolen jeg skulle hatt + normal læretid minus relevante fag som jeg allerede hadde. Jeg endte på en total rundt 5 år om jeg husker rett. I tillegg måtte jeg ta et par eksamener samt endelig fagprøve. Du finner noe info på Utdanning.no men jeg ville startet med å kontakte ditt lokale Opplæringskontor. Se også muligheter innen elektro på Gnizt.no. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå