Gå til innhold

[Løst] Android apps

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lage en android app med eclipse og PhoneGap. Det ser ut som om alt er på plass, og jeg får ingen feilmeldinger i eclipse, men når jeg prøver å "simulere" det jeg har satt sammen, så funker det ikke. Det som skjer er at den åpner en emulator som laster og holder på litt, så går det over til en bort bakgrunn med teksten "Android" glinsende. Jeg har også prøvd å skru min HTC Desire mobil i USB Debug, men det skjer ingenting når jeg prøver å koble dem sammen.

Beklager om jeg postet dette i feil tråd, men jeg fant ingen mer passende en enn denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Får det til å funke nå :-)

Nytt problem: Hvordan kan jeg bruke min android telefon istedet for emulatoren på Eclipse? Jeg har den koblet i med en USB Kabel og USB Debugging er på, men ingenting skjer. Er det noe jeg må gjøre for å "aktivere" det, eller skal det egentlig gå av seg selv?

Endret av Rigo
Lenke til kommentar

Nytt problem: Hvordan kan jeg bruke min android telefon istedet for emulatoren på Eclipse? Jeg har den koblet i med en USB Kabel og USB Debugging er på, men ingenting skjer. Er det noe jeg må gjøre for å "aktivere" det, eller skal det egentlig gå av seg selv?

Sjekk også at du har tillatt installering av software fra "Ukjente kilder" på telefonen din.

Du må installere "Google USB Driver package" for Eclipse for å kunne bruke telefonen din, denne pakken installerer du i SDK Manager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg har prøvd å installere USB manageren flere ganger, men får dette hver eneste gang.. Aner ikke hvor jeg ellers kan få den fra, eller hvordan jeg kan få det til å funke.

Preparing to install archives
Downloading Google USB Driver package, revision 4
File not found: C:\Program Files\Android\android-sdk\temp\usb_driver_r04-windows.zip (Ingen tilgang)
Done. Nothing was installed.

Merk: temp mappen er helt tom

-------

Okei, dette var litt rart.. Når jeg åpner SDK Manageren i Eclipse får jeg noe annet

Preparing to install archives
Downloading Google USB Driver package, revision 4
Installing Google USB Driver package, revision 4
Unzip failed: C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\i386\WUDFUpdate_01009.dll (Ingen tilgang)
Done. Nothing was installed.

Merk: extras mappen finnes ikke i det hele tatt. Jeg har ikke slettet noe som helst, så den burde vel strengt tatt være der. Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

------

Ser ut som om jeg fikk installert det nå. Ingenting skjer på telefonen min selv om. Har du mulighet til å se på dette over TeamViewer? Setter pris på svar!

Endret av Rigo
Lenke til kommentar

sendt pm.

til info for andre som evt. senere har tilsvarende problemer:

- Installér produsentens USB-driver (Med HTC: "HTC Sync", Samsung: "Samsung Kies", etc..)

- Hvis man installerer SDK et sted under "program files", så må SDK Manager kjøres som Administrator (pga windows-sikkerhet)

- Hvis man lager en app hvor man definerer at det kreves minimum Android 4.0.3, så kan ikke denne legges inn på devicer med feks Android 2.3.

Endret av diZrupt0r
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...