Gå til innhold

Så mye vil «Kepler» koste

Anbefalte innlegg

AA er vel strengt talt ikke ett must i dager med full hd eller bedre.

ehh. kansje ikke must for alle. men full hd er strengt tatt ikke så mye på en 27 tommer skjerm syns jeg. 16x AA er nesten et must, eller avhengighet for meg hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 27" selv, men ser ikke noe forskjell så og si på 4x og oppover. Hvis jeg må ha ett stillbilde, og zoome inn for å se det, så foretrekker jeg fps. Spess med en 120hz skjerm.

Men hver sin smak ^^

Edit: For meg har det blitt viktigere å ha 60/120 fps som minimun, og det passer dårlig med masse AA hehe

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

ehh. kansje ikke must for alle. men full hd er strengt tatt ikke så mye på en 27 tommer skjerm syns jeg. 16x AA er nesten et must, eller avhengighet for meg hehe

Prøv å ha 16xAA i Bf3 da... Da er det ikkje nok med quad 7970 nesten!

Lenke til kommentar

32 rops er jo like mye flaskehals på høyere oppløsninger. selv om ja shadere osv får mer jobb, så er det ropsene som tegner sluttbildet, og AA (noe som er et must). like "liten" båndbredde som 580 er jo også litt rart. men man får bare se hva testene viser.

Nei, ikke i like stor grad. Du trenger mer ytelse på tekstur- og shader-siden når du kjører 5760x1080 kontra 1280x720, slik er det med alle spill.

Dessuten hadde Fermi enorme problemer med minnekontrolleren sin.

Tviler sterkt på at 16xCSAA er særlig mye mer synlig for det blotte øyet enn 4xMSAA i et spill, særlig med tanke på at 16xCSAA er 4xMSAA med 12 ekstra coverage samples.

Hadde personlig tatt 2xSSAA eller MLAA over 16xCSAA any day.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg venter heller på nVIDIA GTX 690. 680 er mid-range-kortet og ikke det virkelige high-end-kortet. Når 690 kommer ut har nVIDIA sikkert fått vekk eventuelle bugs og tredjepartspartnere har sikkert laget fantastiske kjøleløsninger. Jeg orker ikke å kjøpe et skjermkort ved lansering en gang til. For mye stress :)

Lenke til kommentar

Lukter Apple-tendenser av prisingen til nvidia.

ta en tur i tidsmaskinen og lukt på GTX 580 før HD 7*** kom du

Jeg venter heller på nVIDIA GTX 690. 680 er mid-range-kortet og ikke det virkelige high-end-kortet. Når 690 kommer ut har nVIDIA sikkert fått vekk eventuelle bugs og tredjepartspartnere har sikkert laget fantastiske kjøleløsninger. Jeg orker ikke å kjøpe et skjermkort ved lansering en gang til. For mye stress :)

både AMD og Nvidia har hatt flere generasjoner med Dual GPU kort, hvorfor skal det komme en plutselig endring med bugfikses på alt som er feil akkurat denne generasjonen

og GTX 690 sammen med HD 7990 er noe for seg selv, det er ett Dual GPU kort, så GTX 680 vil være High end, mens GTX 690 sammen med andre Dual GPU kort vil være for seg selv i kroken med bugs...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

og GTX 690 sammen med HD 7990 er noe for seg selv, det er ett Dual GPU kort, så GTX 680 vil være High end, mens GTX 690 sammen med andre Dual GPU kort vil være for seg selv i kroken med bugs...

Hva navn blir har jeg ikke peiling på, men GK104 (som brukes i GeForce GTX 680) er ikke den største brikken i Kepler-familien.

Lenke til kommentar

GTX 680 er et cutting-edge kort, ingenting midrange med det.

At du nekter å kjøpe et kort basert på en brikke mindre enn 480mm^2 er ditt problem, men ikke kom her og påstå at GTX 680 ikke blir det beste kortet Nvidia skal lansere i mars 2012.

Lenke til kommentar

Haha, GTX680 er det kortet som er øverst (high end). Hvordan får du det til å bli mid-range?!? Du vet vel at det er bare en mindre del som støtter SLI, og da kjøre et 690 vil som oftest bare kjøre ene kjernen. Gå på nvidias sider og se hva spill som kan kjøre SLI. Også er det som oftest med slike kort som X90 at det er to midrange gpuer sammenklaffet. Det kan bli som 295 og være to 260 i et. Men det kan også bli som 590 var, to 580 nedklokket. Tror ikke at nvidia vil at et 690 skal være kjappere enn to 680 skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...