Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Joda, det var nok å ta hardt i. Enig i det, men d3s-sensoren er rett og slett for god til å dø sammen med d3s. Etter å ha blitt vant til den iløpet av halvannet års bruk, lar den seg ikke erstatte fullt og helt av d800.

(Og det har jo selvsagt ikke vært meningen fra Nikons side heller)

Det får bli jatakk begge deler.

 

Har du fått parret fokus på d800 og 24/1,4 nå da?

Håper du kan spesifisere litt hva du mener og hvor stor forskjellen er når det blir begrenset med lys...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixmania har den på lager for den som ønsker... Det står det iallfall på nettsiden.

Takker for tipset men har hørt for mye dårlig om dem til at jeg tør å bestille der.

 

Vurderer å legge inn en bestilling på Netonnet som selger 1000 kr billigere enn både Pixmania og JP.

 

Problemet er at jeg ikke vet hvilket objektiv som jeg skal bestille med, trenger en zoom fra god vidvinkel til svak tele og som er så skarpt at den takler oppløsningen til huset.

 

Noe stort problem er det vel egentlig ikke da det er veldig få å velge mellom i den klassen.

 

Det største problemet blir no totalprisen :)

Svarer er enkelt hvis man ikke tenker pris. Nikon 24-70mm f/2,8! Helt fantastisk objektiv som holder følge med D800.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg må nok ta kontakt med MPX for å avbestille min ordre, den ligger klar til henting og gjelder en stk D800 til 20500. Hvis noen er veldig interessert, kan jeg alltids undersøke om noen kan overta ordren ved å møte opp ordrenummeret.

Lenke til kommentar

Har hatt D800`en min i 3 uker nå. Testet med 24-70/2,8 - 70-200/2.8 med 1,4x - 105mm Tamron makro - 50mm 1,4... hurra meg hopp for et kamera...

 

Var på havørnsafari, testet både FX og DX bildemodus... ble FX som regel:) Litt liten buffer (tok alt i RAW). Iso helt opp i iso3200 ser bra ut, iso 2000 ser fantastisk ut. brukte AF-C (med 9 punkt). OVERRASKET over hvor bra det gikk..

 

(tenkte noen ville høre litt skryt og ikke alle små bugz som mange har STOR intreresse av å diskutere.... )

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En bra ting for D800, men ikke like bra for AF-S 50mm f/1.4 er at det virker som objektivet ikke leverer nok oppløsning på f/1.4, er i det minste helt på kanten av hva optikken klarer levere. Ikke sett noe til oppløsningsmangel på AF-S 85mm f/1.4 @ f/1.4

Lenke til kommentar

Ser ut som BL-5 til EN-EL18 er på plass i de fleste butikker. Praktisk med samme batteri til alle de mest brukte kamerahus.

 

Mulig det er praktisk, men for oss som ikke har Nikon D4, så er det en pervopris å betale for å gå fra et batteri på 1900 mAh til 2000 mAh.

 

Lader og batteri er ikke direkte billig.

 

4.985,- koster det meg og få 100 mAh ekstra i kamera, hvis jeg allerede har batterigrepet.

Endret av Fytterakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som sier at ikke laderene koster mye. Men har 2 doble ladere til D4; så for min del var dette ganske greit. Har nå 4 * EN-EL18 og 4 * BL-6 og en BL-5. Forøvrig koster D4 ganske mye i utgangspunktet, så greit at flere ting er inkludert her vs D800 til halve prisen.

Lenke til kommentar

Muligens nevnt før, men nevner igjen. LCD beskyttelsesdekselet gjør display umulig å se i sollys; bare å få bort med en gang - gjør det mulig å se på preview selv i kraftig sollys :)

 

Edit:

Forøvrig fungerte EN-EL18 batteri (kun det) på D800 veldig bra. Ca 800 bilder over 6 timer, og kamera var kontinuerlig i bruk med mye preview. Batteri sier 69% gjenstående!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...