Gunderz Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da var endelig dagen kommet... fikk nettopp mai fra FotoVideo, D800 bestilt 30.03 sendes i dag Grattis.Håper det betyr at vi snart begynner å se økt tilgjengelighet på D800 i norske butikker. Har noen av dere en tanke om når ting kan begynne å løsne mhp tilgjengelighet. Jeg har planer om å kjøpe og vil helst ha det før 1. september, drar på tur noen dager senere. Tror dere det er håp om å se D800 i (nett)butikkene innen midten av August? I begynnelsen av April var jeg forresten i Beijing og der hadde nesten alle fotobutikkene jeg var innom både D800 og 5D Mk3 for salg. Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da var endelig dagen kommet... fikk nettopp mai fra FotoVideo, D800 bestilt 30.03 sendes i dag Grattis.Håper det betyr at vi snart begynner å se økt tilgjengelighet på D800 i norske butikker. Har noen av dere en tanke om når ting kan begynne å løsne mhp tilgjengelighet. Jeg har planer om å kjøpe og vil helst ha det før 1. september, drar på tur noen dager senere. Tror dere det er håp om å se D800 i (nett)butikkene innen midten av August? I begynnelsen av April var jeg forresten i Beijing og der hadde nesten alle fotobutikkene jeg var innom både D800 og 5D Mk3 for salg. Du får se det an til litt uti august, har du ikke fått tak i noe til da kjøper du fra en eller annen butikk nede på kontinentet som har på lager. Dukker opp noen der med jevne mellomrom... Pixmania har vel solgt mye til Norge, og Amazon i Tyskland har hatt på lager. Finnes sikkert flere også. Brukt er jo også et alternativ. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er nok enklere å få tak i kamera fra kontinental Europa enn i Skandinavia. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg tror det lønner seg å bestille fra norske fotobutikker. Spes siden det er så mye uklare feil med D800 - så kan det bli ganske kostbar grei dersom man skulle havner i situasjon der garantien fra utlandet ikke dugger her. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Var innom en fotobutikk i Mo i Rana og der stod det jaggu en D800 i hylla, den var dog solgt . Spurte dama bak disken og joda de hadde solgt flere stk av dette kameraet Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Var innom en fotobutikk i Mo i Rana og der stod det jaggu en D800 i hylla, den var dog solgt . Spurte dama bak disken og joda de hadde solgt flere stk av dette kameraet Det viser vel egentlig at hvis man finner en fotobutikk hvor ingen/få har forhåndsbestilt, så får man kamera mye raskere enn om man bestiller hos de store. Det har vel vært nevnt av flere i denne tråden, og det virker som det er slik i USA også. Det er jo egentlig en stor fordel for de små lokale forhandlerne som ikke kan konkurrere på pris med de store, men de kan levere varene raskere ved slike lanseringer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Prisen der var ca 24400.- husker ikke nøyaktig på krona. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Slutt å gnål om mangel på kamera, de finnes allerede på bruktmarkedet: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=178131 1 Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Nytt og uåpnet, norsk garanti og ikke overpris. Den finnes nok ikke lenge på bruktmarkedet... Lenke til kommentar
midtnorgegutten Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Da har jeg hatt D800`en min i snart et døgn, hadde D300 før. Litt av en overgang kan man si. Strålende fornøyd og et perfekt kamera spør dere meg. Gleder meg til havørnsafari nå, selv med 4fps kan det bli veldig gøy:) 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Da har jeg hatt D800`en min i snart et døgn, hadde D300 før. Litt av en overgang kan man si. Strålende fornøyd og et perfekt kamera spør dere meg. Gleder meg til havørnsafari nå, selv med 4fps kan det bli veldig gøy:) For bilder av fugl vil jo D800 sin "crop-mode" hjelpe deg i å både komme "nærmere", og få høyere skuddtakt! Velg 1.2 eller 1.5 crop, og få 5 bilder/s på kjøpet Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Med grep 6 bilder i sekundet i DX mode. Feirer forøvrig at det er 4 måneder siden jeg bestillte Nikon D800 i dag, som glimrer med sitt fravær. Blir vel en øl eller 2, jeg vil kalle det trøsteøl. Endret 13. juli 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
CANIKON Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Endelig fikk jeg min D800 i dag , ikke funnet noen feil så langt , suverent bra.... 4 Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Slutt å gnål om mangel på kamera, de finnes allerede på bruktmarkedet: http://foto.no/cgi-b...e.cgi?id=178131 Og sammenhengen er? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Var i Bodø en tur denne uka. Stakk innom en etablert fotograf i sentrum for å høre om han hadde noen swabs. Jeg forklarte at sensoren var full av støv fra fabrikken. Han sa "dette fikser vi" og grabbet kameraet mitt. Det var da det ble en smule traumatisk. Han tok nemlig tak i en trykkluftpistol! Jeg begynte å veive, mens jeg en smule hysterisk sa at han måtte ikke blåse på sensoren med en trykkluftpistol. Han sa at jeg kunne slappe helt av. Han skulle fjerne støvet ved å lage vakuum like utenfor åpningen på huset. På den måten skape en støvsuger effekt. Metoden var å blåse trykkluft i sirkler rundt åpningen. Ble ikke videre beroliget, men etter noen sekunder med behandlingen, sa han at den var god som gull. Skjøt umiddelbart noen testbilder mot himmelen. Har ikke fått sett på bildene enda, men det skulle ikke overraske meg om det faktisk blir godt som gull. *edit* Har gått i gjennom testbildene jeg tok av himmelen like etter behandlingen. Ikke et støvgrann å se. Endret 14. juli 2012 av Kenneth Solfjeld 2 Lenke til kommentar
rogers Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Etter noen uker med D800 er jeg godt fornøyd. Er spesielt imponert over hvor mye man kan hente ut fra skyggeområder i råfiler. Bildet under er tatt i kveld. Eksponerte for å hindre utbrente høylys. Håndholdt på ISO 800. Original råfil øverst. Endret 14. juli 2012 av rogers 4 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 ... Det blir enda mer å hente dersom du kjører på ISO 100 landskap på ISO 800 er fy-fy Lenke til kommentar
rogers Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 ... Det blir enda mer å hente dersom du kjører på ISO 100 landskap på ISO 800 er fy-fy Nåvell, man bruker det som forholdene krever. I dette tilfelle et manglende stativ :-) Lenke til kommentar
midtnorgegutten Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Da har jeg hatt D800`en min i snart et døgn, hadde D300 før. Litt av en overgang kan man si. Strålende fornøyd og et perfekt kamera spør dere meg. Gleder meg til havørnsafari nå, selv med 4fps kan det bli veldig gøy:) For bilder av fugl vil jo D800 sin "crop-mode" hjelpe deg i å både komme "nærmere", og få høyere skuddtakt! Velg 1.2 eller 1.5 crop, og få 5 bilder/s på kjøpet Får så mange forsøk at jeg velger 1,4x på 70-200 og FX kan heller croppe litt i bildet i etterkant:) Herlig dynamikk på D800:) Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) ... Det blir enda mer å hente dersom du kjører på ISO 100 landskap på ISO 800 er fy-fy Nåvell, man bruker det som forholdene krever. I dette tilfelle et manglende stativ :-) Dynamikken på 800 ISO er ifølge dxomark ingenting spesielt med - ca. 12 EV ^^ Veldig stilig bilde forresten! Endret 16. juli 2012 av H_Treider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå