Fytterakkern Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Nikon Norge er faen ikke fantastisk! Ikke en del av forhandlerne deres heller. Jeg hadde tenkt å legge inne en bestilling på et D800E hos Japanphoto p.g.a. at de lå et par tusen under i pris kontra andre , nå ser jo ikke det så lurt ut lenger heller. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Man har da Interfoto og Fotovideo. Interfoto tok litt over 45 dager å slepe opp en D800E, men jeg lot den gå til neste i køen siden jeg strengt tatt ikke ser store praktiske forskjeller mellom D800 vs D800E; ser heller på AA-filteret i D800 som er fordel (i det minste for mitt bruk). Endret 27. juni 2012 av TGB Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Jeg har hatt et Nikon D800 i bestilling siden tidlig Mars, det har jeg fantasert om at kommer en av dagene nå, det hadde jeg tenkt å selge, å heller kjøpe et Nikon D800E. Siden Japanphoto hadde så hyggelig pris, så tenkte jeg at mellomlegget skulle bli 0. Interfoto er også i kategorien ubrukelige, hvis du skal kjøpe hyllevare så er det vel greit. Kundeservice lik null, fy faen! Nå blir det vel Pixmania, eller at jeg venter til Adorama får på lager. Det får heller stå til. Endret 27. juni 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Siden D800/E ser ut til å være vanskelig å få tak i - så er det fristende å prøve ut D3200 (Det skal bli spennende å se om D800/E har noe særlig mer å by på...) Denne fargen har jeg virkelig sansen for... Endret 27. juni 2012 av flageborg 4 Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 For å hjelpe deg litt på vei med jobben din. Norge er omtrent like stort som en bydel i en av verdens store byer. Og vi kan vel ikke akkurat regne med å bli prioritert. Markedet er liksom litt lite... Tror ikke det var mye til hjelp... hvor stor Norge er spiller ingen rolle da det ganske sikkert ikke er Nikons hovedselskap som fordeler kamera i Norge men Nikon Norge... tror du ikke? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Nå er det vel Nikon sentralt som bestemmer hvor mange kameraer de skal levere til hvilke land, det meste av verden sliter med å få tak i hus. Norge er, som rogkas påpeker, ikke verdens navle og stiller nok ikke akkurat først på pri lista av den grunn. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Denne frister veldig - etter demo på fotomessen på Lillestrøm 2012 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Portugal - Spania straffekonk - hvis Portugal vinner - skal jeg kjøpe en Nikon... (hvis jeg bommer er straffen å kjøpe en *****) Krysser fingrene nå... 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Fordelingen av Nikon D800 er skev i Norge, bestillinger skulle vært linket opp mot navn hos Nikon og bare et til hver kunde frem til de kan levere ubegrenset. Nikon D3200 er ikke akkurat noe erstatning for D800. D3200 er et amatørkamera. Sikkert bra hvis du ikke har brukt et pro kamera . Og den rødfargen passer bra på en Aventador, ikke på et kamera. Endret 27. juni 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Er man ikke NPS kunde kommer man bakerst i køen uansett. Det er så langt jeg har skjønt en sentral registrering med kundenavn, dato/klokke og eventuelt NPS-nummer. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Så slapp jeg å kjøpe en Nikon... Nikon D3200 er ikke akkurat noe erstatning for D800. D3200 er et amatørkamera. Det vet vel egentlig du INGENTING om... ? Endret 27. juni 2012 av flageborg 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) For meg er det ingen erstatning hvis du skal ha det inn med teskje. Ikke for så mange andre heller som venter på Nikon D800. En Nikon speilreflekskamera uten autofokusmotor er mongo i min øyne! Jeg skal holde NPS medelemmer utenom i den fordelingen jeg snakker, jeg tenker mest på privatkunder. Ved neste lansering av proffkameraer om 4 år eller der omkring satser jeg på at jeg er medlem av det gode selskap. Endret 27. juni 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Rykte skal ha det til at Nikon D800E har kortere leveringstid om dagen. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Så slapp jeg å kjøpe en Nikon... Nikon D3200 er ikke akkurat noe erstatning for D800. D3200 er et amatørkamera. Det vet vel egentlig du INGENTING om... ? Om du opprinnelig ville ha D800 så skjønner jeg ikke hva du ser på en D3200 etter. Det er et innstegskamera med Aps-c-brikke. Mange megapiksler og det har Nikon-logo, men der slutter også likhetene. Så jo, det er et amatør-kamera. 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Takk for den, godt noen er enige! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Fikk noen harde pakker i dag. Ædabæda! Så snart batteriet er oppladet, stikker jeg ut på jærstrendene for testing! Du får skrike ut.. så hiver jeg meg med.. Synd at jeg ikke så denne før. Var en tur på Solastranda. Det var knall, men jævlig kaldt utpå kvelden. Jeg har planer om å dra ut flere ganger mens jeg er her, så det hadde vært knall å treffes! Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) En Nikon speilreflekskamera uten autofokusmotor er mongo i min øyne! Det er vel fordi du IKKE har fått med deg at det er svært få objektiver som IKKE har innebygget fokusmotor...? Utenom de "steingamle" fra forrige årtusen... Av de de NYE objektivene som er aktuelle i markedet... ? Med betydelig BEDRE optisk resultat? (Det skal bli moro å poste resultater som kan vise sammenlignbare resultater...) Endret 27. juni 2012 av flageborg Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Si hva du vil, jeg er nå glad for at jeg får AF på mine 2 objektiver uten egen fokusmotor. Men at D3200 ikke akkurat kan sammenlignes med D800 er vel ganske åpenbart, jeg ville ihvertfall aldri brukt penger på et hus uten eget hjul for både blender og lukkertid og annen "proff" layout. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Si hva du vil, jeg er nå glad for at jeg får AF på mine 2 objektiver uten egen fokusmotor. Det er helt naturlig å samle på(forsvare) det man har, men å akseptere den teknologiske utviklingen virker for noen som "å svelge en kamel" for de fleste. Halooooo - utviklingen skjer på helt nye betingelser - uten særlig hensyn til fortiden. Teknologien blir bedre, billigere og mer tilgjengelig for"hvermansen" - hver dag Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Si hva du vil, jeg får nå utsøkte resultater med min gode gamle Nikon 85mm F1.4 uten egen fokusmotor. Ser ikke den helt store forskjellen på den, som jeg fikk for 6 lapper, til den nye 85mm'ern til over 12 høvdinger. Ikke så lenge siden jeg kjøpte nevnte objektiv eller, så ikke akkurat "et gammelt bomkjøp" eller. Men liker at resten mitt forrige innlegg ikke ble tatt i betrakning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå