Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som fortsatt venter på kameraet sitt. Min bestilling på d800 er sendt fra komplett, bestilt 31.3.

Yay! Bestilte 2-3 minutter inn i 01.04 (Fra Fotovideo). På tide å sette telefonen til å sjekke mail hvert 5. sekund... ;)

Dette har vel ikke så mye å si med tanke på bestillingsdato, når du får kamera hvis dere har bestillt fra forskjellige forhandlere.

Jeg bestillte 13.03 fra en netthandel som for det meste driver kun med foto. Intet hørt, intet sett

Lenke til kommentar

Nå har jeg spist opp popcornet,bare så det er sagt :)

popcorn party :hmm: ......trodde du enda var i gravølen etter den erfaringen du har hatt med Nikons leveranse tider..... :closedeyes:

Neida,det skal du ikke tro,det skal mere til enn dårlig info/levering fra Nikon til det.

men så er det jo morro å se at noen MÅ ta dette opp til stadighet selv om de også klager på at JEG nevner det :tease:

også artig å se at noen kan "krangle" så busta fyker uten å bli anngrepet av en horde her slik visse andre blir :whistle:

Lenke til kommentar

Saken er at D800 bommer mer enn D700 - og at du ikke har lagt merke til - det kan være måten du bruker din kamera på - men det er mange på forumer og som også illustrert i denne video opplever problemer med fokusering på D800.

Egentlig en ganske graverende feil. Snuste littegranne på nikon rumors og det hevdes at problemet også inntreffer på D4'en..

Hva må Nikon gjøre for å fikse problemet?

Edit: har du samme problemet på D4'en som på D800? Spør fordi jeg planlegger å oppgradere til D4 :)

Jepp,var muligens smart å avbestille min D800 og avvente til høsten før jeg avgjør noe :hmm:

Lenke til kommentar

Nikon D800E på lager i Sverige. http://www.prisjakt....t.php?p=1116962

Nikon D800 på lager i Tyskland. http://www.amazon.de...&pf_rd_i=301128

Og Nikon D800 forventet på lager her i morgen. http://www.amazon.co...&pf_rd_i=468294

Begynner å lysne på tilgang nå, ihvertfall i utlandet.Vi må ta til takke med det eventuellt Nikon Nordic ønsker å slippe over grensen. Nikon D800 til stadighet til salgs på foto.no da, et til salgs der nå. Bedre enn omtalt i tester ifølge selger. Men husk: Selges kun til "seriøs" kjøper. Får holde meg unna jeg da!

Men mitt blir å vente på. buhu!

Endret av Fytterakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestillte 13.03 fra en netthandel som for det meste driver kun med foto. Intet hørt, intet sett

Vil tro fotoforhandlere har lengre ventelister enn forhandlere som driver med "alt mulig annet" i tillegg. Skulle tro rene fotoforhandlere ble prioritert av fotoimportører, men med Nikon vet man aldri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk akkurat vite at jeg får min i neste uke. Ventingen var ei forgjeves, den som venter på noe godt, osv. :)

Når bestilte du, og fra hvem? Kjekt å vite for oss som enda venter :) Mulig du har sagt det tidligere i tråden, men det begynner å bli noen sider å lese gjennom :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Om jeg ikke husker feil så har KS bestilt i fra Stavanger Foto. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Saken er at D800 bommer mer enn D700 - og at du ikke har lagt merke til - det kan være måten du bruker din kamera på - men det er mange på forumer og som også illustrert i denne video opplever problemer med fokusering på D800.

Egentlig en ganske graverende feil. Snuste littegranne på nikon rumors og det hevdes at problemet også inntreffer på D4'en..

Hva må Nikon gjøre for å fikse problemet?

Edit: har du samme problemet på D4'en som på D800? Spør fordi jeg planlegger å oppgradere til D4 :)

Har ikke D4, men i følge Nikon skal den ha samme fokus system. For å si det slikt, med D3 kunne jeg skyte 1000 bilder uten å trykke på "preview" knappen eller sjekke fokus - jeg viste at kamera leverte. Med D800 må jeg sjekke hvert eneste bildet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert å heller bare invistere i et godt objektiv (70-200 vr2) heller enn et D800, men så har man også lyst på d800.. dilemmas. :hmm:

En ond sirkel.

Men min erfaring tilisier at det er bedre å kjøpe ny optikk og holde ut huset et år til. Gleden av ny optikk varer lengre enn gleden av nytt hus ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert å heller bare invistere i et godt objektiv (70-200 vr2) heller enn et D800, men så har man også lyst på d800.. dilemmas. :hmm:

En ond sirkel.

Men min erfaring tilisier at det er bedre å kjøpe ny optikk og holde ut huset et år til. Gleden av ny optikk varer lengre enn gleden av nytt hus ;)

Og irriterelse over dårlig objektiv på nytt hus vil være tilstede 24x7. Så gå heller for objektivet:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nr 4 i køen hos Netshop. Bestilt 27.3. De skulle få noen kameraer fra Nikon denne uken, men visste ikke hvor mange. Krysser fingrene - siste mulighet før ferien.

Dette er kanskje litt urelevant, men da jeg var i FotoVideo sist så bærte de ut D800 i hvite poser og skannet kamera uten å ta de ut av poser, syntes det var litt spesielt :)

Lenke til kommentar

Dere har nokk rett egentlig. Hvist jeg spør meg selv dette:

Trenger jeg å hoppe til FF akkurat nå? Nei egentlig ikke, men man har jo så veldig lyst. Som tomsi sier man kan vente til neste vår/sommer å se og så kjøper man heller i den tiden. Heller invistere i godt glass som jeg kan glede av, men som passer til FF formatet til siden når jeg går for det.

Blir vell 70-200 vr2 kan jeg tenke meg da i nærmeste framtid. 50mm og vidvinkel har jeg så er egentlig den jeg har sett meg ut en stund og en 35mm.

Blir å selge den som jeg kjøpte med d7k'n 16-85mm'rn mest sannsynelig.

+ at jeg kjøpte nylig grip til den så hvist jeg kjøper nytt dslr nå er jo det nesten bortkasta hehe, man får sikkert solgt det, men litt lavere pris selvsagt som alt annet her i verden. :)

Er rart med det der, at når man først begynner å titte på nye ting som d800 og reviews, bilder på forumer og flicker blir man litt gira, alltid gøy med nytt. :) takk for svar uansett.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Jeg er nr 4 i køen hos Netshop. Bestilt 27.3. De skulle få noen kameraer fra Nikon denne uken, men visste ikke hvor mange. Krysser fingrene - siste mulighet før ferien.

Dette er kanskje litt urelevant, men da jeg var i FotoVideo sist så bærte de ut D800 i hvite poser og skannet kamera uten å ta de ut av poser, syntes det var litt spesielt :)

Merkelig at de hånterer "svartebørsmateriale" så åpenlyst! :)

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...