Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt kamera fra Jernia (Komplett/MPX) i dag. Dette ble bestilt 14.3.

Grattis, jeg er bare littegrann misunnelig;)

Bestilte 9/2, i går kom min førstefødte til verden. Skulle gjerne hatt noe annet en Lumix LX3 for hånden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott,langt mellom hver som får men men bra for dem som etterhvert får sine kamera :thumbup:

Hadde ikke du bestillt fra Komplett da? , du hadde kanskje fått ditt D800 nå hvis du hadde satt limiten til 2 Juni og ikke 31 Mai.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Men det er jo en fantastisk funksjon for de som bare vil se sine egne meninger og ikke tolererer noe annet, stå på .

Men om det fortsatt er noen som ser mine innlegg :-) jeg leste et sted at CS5 ikke støtter D800 ,men at en måtte ha CS6 for å få opp raw filene .

Kan det stemme :hmm:

Her var det : http://foto.no/cgi-b...r.cgi?id=623660

1: Forskjell på å se andres meninger, og få meningsløs gnåling om at noen ikke har fått varen sin en million ganger.

2: CS5 åpner D800 sine råfiler helt fint, bare du har oppdatert ACR.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis en tar med gnålingen til dere som irriterer dere over gnålingen til Snekkern ang. leveringsproblemer for Nikon D800, så blir listen over innlegg som vedrører gnåling utrolig mange ganger større, kan dere ikke bare scrolle videre da, ikke henge dere opp i bagateller.

Det må gå an og overse et innlegg du ikke liker.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Flott,langt mellom hver som får men men bra for dem som etterhvert får sine kamera :thumbup:

Hadde ikke du bestillt fra Komplett da? , du hadde kanskje fått ditt D800 nå hvis du hadde satt limiten til 2 Juni og ikke 31 Mai.

Fra mpx,men det blir samme firma,dog hadde jeg nok ikke fått noe nå,da min bestilling hos dem var lagt inn rundt 20 mars .

Uansett spiller ikke det noen rolle, jeg har kamera så jeg klarer meg og så er det jo andre ting som muligens dukker opp , som feks 5Dx eller D600 og som kan vise seg å bli mere intresang , vi får se :)

Lenke til kommentar

Hvis en tar med gnålingen til dere som irriterer dere over gnålingen til Snekkern ang. leveringsproblemer for Nikon D800, så blir listen over innlegg som vedrører gnåling utrolig mange ganger større, kan dere ikke bare scrolle videre da, ikke henge dere opp i bagateller.

Det må gå an og overse et innlegg du ikke liker.

Nettop og det er fantastisk å se hvor mye gnåling det er,nettop fra de som gnåler om andre .

Det er noe som heter "en ser splinten i sin brors øye ,men ikke bjelken i sitt eget" .

Her er flere andre ting i denne tråden som en også kunne anngripe,som gjenntas,men det er vel ikke "riktig" bruker som har postet det , og en ser i mange andre tråder ting som går igjen og igjen,ja endog fortsetter i andre tåder, personelig blar jeg vidre og bryr meg ikke om annet enn det som intriserer, mulig flere skulle gjøre det istedenfor å være så sabla opptatt med å prøve å sable ned andre .

Jeg er uansett for tykkhudet så på meg preller slikt av :)

Endret av Snekker`n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

...det er på tide vi diskuterer D800 igjen :)

Ja, absolutt - det er fortsatt et veldig interessant produkt - og det skal bli spennende å prøve det selv...neste gang jeg besøker FotoVideo i Oslo. Noen timer i den butikken er en skikkelig høydare... :)

Med alle de positive tilbakemeldingene på diverse internett-fora, samt bilde-eksempler, skal det bli moro å klå litt på egenhånd i butikken - uten at det koster så mye som ei krone... ;)

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Skal gnåle litt jeg også, om at det er på tide vi diskuterer D800 igjen :)

Jepp,har en kjenning som forhåpentligvis får sitt i løpet av sommern og da skal jeg klå litt og gi tilbakemelding om hva jeg synest , frem til da er jeg sikkert blitt mere vant med nikonkamera også slik at "overgangen" ikke er så stor .

Lenke til kommentar

1500 bilder på en oppladning synes ikke jeg høres ille ut. Med et reservebatteri kommer en langt. Eller med et orginalbatteri til i et batterigrep ,noe jeg har planer om å bruke.

tjah på D3 hadde jeg som regel det dobbelte - håper det blir det samme med batteri i batterigrepet. Prøvde med AA batterier - men det var bare et spøk - varte ikke i det heile tatt...

Lenke til kommentar
Prøvde med AA batterier - men det var bare et spøk - varte ikke i det heile tatt...

Brukte du da alkaliske batterier, så overrasker det ikke. Brukte du i tillegg billigbatterier fra Ikea, Clas Ohlson, Biltema og lignende, eller overhypa Duracell-batterier, så er jeg overrasket over at det hele tatt fikk tatt noen bilder :)

Alkaliske batterier mister spenning fra første stund du bruker de, og ettersom kameraet krever en ganske høy minimumsspenning for å fungere, så slutter det å fungere så fort batteriene er brukt noen få prosent. Batteriene har faktisk masse strøm igjen, men klarer ikke å levere nok spenning. En radio, fjernkontroll eller lignende kan bruke så godt som hele batteriet, da de krever en lav minimumsspenning.

Til bruk i digitalkamera så må man bruke AA-batterier av typen lithium-ion om man først skal bruke engangsbatterier. Disse holder maks spenning til batteriet er helt tomt, og vil følgelig vare ekstremt mye lenger enn alkaliske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nikon EN-EL15 er jo bare 1900 mAh kontra D3 sitt 2500 mAh batteri pluss at D800 må vel jobbe litt mer med hver fil, så det skulle vel bare mangle om ikke D3 fikk fler bilder.

Det som er verre er jo at det store batteri som sitter i D4 og som kan brukes i grepet på D800 kun er på 2000 mAh, når en tenker hva slags kostnader som det påløper for dette i D800 så synes jeg ikke det er så aktuellt å betale 3200,- for laderen og 1800,- for batteriet. Ikke stor forskjell på 1900 mAh og 2000 mAh.

Jeg kommer til å lade med Nikon EN-EL15 i grepet. En lader mindre og forholde seg til også.

Å bruke double A batterier er jo bare en kriseløsning, 8 Litium ion batterier er ikke akkurat billig. Da er det bedre å koste på seg et orginalbatteri isteden, tre ganger bruk av Litium ion koster omtrent det samme som et nytt orginalbatteri.

Bruker Litium ion i SB-900, med de er det bare å kjøre på til blitzen smelter.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

...

Det som er verre er jo at det store batteri som sitter i D4 og som kan brukes i grepet på D800 kun er på 2000 mAh, når en tenker hva slags kostnader som det påløper for dette i D800 så synes jeg ikke det er så aktuellt å betale 3200,- for laderen og 1800,- for batteriet. Ikke stor forskjell på 1900 mAh og 2000 mAh

....

AA fungerte fint på D700 i MB-D10. Så derfor refererte jeg til de her.

Men begrensninger på 2000 (eller 1900) mAh kommer av eksport begrensninger på batterier i Japan. Er neppe noe Nikon kan gjøre noe med. På andre siden burdet det vært 2 stk EN-EL15 i MB-D12

Lenke til kommentar

Er en rå pris på batterigrepet for d800 må jeg si. 4.390,- Men vil man ha det er det vell ingen vei utenom. :)

Har noen som jeg kjenner som kanskje vil ha mitt d7k så da blir det kanskje d800. Men er usikker på om det er vitsi å bestille nå siden man får vell ikke kloa i et før august eller senere.

Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Er en rå pris på batterigrepet for d800 må jeg si. 4.390,- Men vil man ha det er det vell ingen vei utenom. :)

Har noen som jeg kjenner som kanskje vil ha mitt d7k så da blir det kanskje d800. Men er usikker på om det er vitsi å bestille nå siden man får vell ikke kloa i et før august eller senere.

Eller hva tror dere?

Bla litt tilbake i tråden, mener å huske at en her hadde kjøpt i Sverige til ca. 3000,-. Mulig det var en annen D800-tråd her. Søk litt.

D800, tja.. flere nettbutikker nærmer seg ubekreftet august så det blir nok dessverre august tidligst vil jeg tro. Men ingen vet vel egentlig fordi informasjonen rundt leveringer er minimal.

Lenke til kommentar

Bla litt tilbake i tråden, mener å huske at en her hadde kjøpt i Sverige til ca. 3000,-. Mulig det var en annen D800-tråd her. Søk litt.

D800, tja.. flere nettbutikker nærmer seg ubekreftet august så det blir nok dessverre august tidligst vil jeg tro. Men ingen vet vel egentlig fordi informasjonen rundt leveringer er minimal.

Stemmer det, husker jeg leste det nå som du sier det. Sant det er vell minimal info for øyeblikket, får bare se om dem trapper opp.

Lenke til kommentar

Eller hva tror dere?

Jo, det finnes en vei utenom griske Norsk forhandlere, jeg bestillte mitt grep hos Amentio den 15/5, den 16/5 hentet jeg grepet på posten. Prisen var 2.552,- Akkurat det samme orginale grepet som Fotovideo tar 4395,- for.

http://www.prisjakt....t.php?p=1167633

Jeg hadde bestillt grepet hos en nettbutikk i Sverige, det hadde kommet på 2950,- levert Strömstad, men jeg avbestillte da jeg ble irritert da de ikke klarte på en uke å få avgårde en vare de sa var på lager.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...