Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg er også irritert, ikke på at ikke kamera dukker opp, men dårlig info fra de som skal selge det til meg. Det gjelder vel Nikon og.

Har full forståelse for din frustrasjon.

Jeg vil nok legge hele skylden på Nikon og ikke nettbutikkene , for som de sier "å få info fra Nikon er fånyttes" , det må jo være et sant mareritt og skal være forhandler for produkter fra en produsent som opptrer til de grader arrogant .

Ja jeg har et langt yrkesaktivt liv innenfor servicebransjen, men må si jeg har ikke opplevd noe i nærheten av dette og priser meg lykkelig for at jeg ikke er forhandler her...

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok uansett de Nikon D800'ene som ankommer butikkene (en vakker dag) blir revet ut av hyllene fortere enn svint, så jeg tror ikke akkurat Nikon eller butikkene taper noe på det :)

Nei Nikon taper nok ikke noe,men nettbutikkene taper nok en del, dette i form av enorm mye ekstraarbeid i form av timer med forsøk på å innhente info og timer i form av å besvare henvendelser fra kunder , nettbutikker sier jo selv at denne manglende infoen skaper mye ekstra arbeid , ville vel ikke satset mange ørene på at Nikon tar den regningen :)

Lenke til kommentar

Til og med objektivet som var bekreftet(!) 22.06 ble endret til 01.08. :grumpy:

Etter litt mailing med Fotovideo så ble min ordre satt til å ikke bli levert samlet. Så da kan jeg komme å hente objektivet når som helst. :)

Så Fotovideo gjorde det korrekt her og alle mine irritasjoner over dette trekkes herved tilbake.

Nå gjenstår kun kamera så har jeg alt jeg ønsket meg.

24-120mm F4, 85mm F1.8G og 70-200mm F2.8 VRII samt SB-700 blitz.

Så får ordren på kamera ligge og modnes over sommeren.

Lenke til kommentar

Til og med objektivet som var bekreftet(!) 22.06 ble endret til 01.08. :grumpy:

Etter litt mailing med Fotovideo så ble min ordre satt til å ikke bli levert samlet. Så da kan jeg komme å hente objektivet når som helst. :)

Så Fotovideo gjorde det korrekt her og alle mine irritasjoner over dette trekkes herved tilbake.

Nå gjenstår kun kamera så har jeg alt jeg ønsket meg.

24-120mm F4, 85mm F1.8G og 70-200mm F2.8 VRII samt SB-700 blitz.

Så får ordren på kamera ligge og modnes over sommeren.

Ja kan jo være greit å ha noe under juletreet også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nok legge hele skylden på Nikon og ikke nettbutikkene , for som de sier "å få info fra Nikon er fånyttes" , det må jo være et sant mareritt og skal være forhandler for produkter fra en produsent som opptrer til de grader arrogant .

Jeg var innom min faste fotobutikk i går, og vi snakket litt om blant annet Nikon D800 (selv om jeg ikke skal kjøpe den, ikke i første omgang i hvert fall). Det var helt klart frustrasjon å føle fra selgeren over hvordan Nikon oppfører seg om dagen, og visstnok ikke bare i forbindelse med D800.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var innom min faste fotobutikk i går, og vi snakket litt om blant annet Nikon D800 (selv om jeg ikke skal kjøpe den, ikke i første omgang i hvert fall). Det var helt klart frustrasjon å føle fra selgeren over hvordan Nikon oppfører seg om dagen, og visstnok ikke bare i forbindelse med D800.

Neida,jeg har snakket med flere nettbutikker og frustrasjon over Nikon er ikke et nytt fenomen, etter som de sier er Nikon den suverene verstingen på dette området og jeg synest faktisk det er rart de kan drive sånn, for hadde det vært et norsk firma som hadde optrått slik hadde det vel vært kroken på døra for lengst .

personelig har jeg iallefall store betenkeligheter med å annbefale dem,selv om jeg selv har Nikon.

Lenke til kommentar

Et triks for erfarne brukere, som kan gjøre enkelte tråder (eller faktisk hele webfora) bedre å lese er å ha et selektivt utvalg i "ignorerte brukere"-listen din.

Takk for tipset :-)

Skulle ønske jeg oppdaget denne funksjonen for lenge siden....

• Liker 4
Lenke til kommentar

Et triks for erfarne brukere, som kan gjøre enkelte tråder (eller faktisk hele webfora) bedre å lese er å ha et selektivt utvalg i "ignorerte brukere"-listen din.

Det har til og med en egen lyd!

Jepp , da får jeg håpe at alle de som ikke takler min kritikk av Nikon benytter deg, blir betydelig mindre sutring av det :tease:

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du ikke heller en klage til Nikon sentralt eller i Norge? Det har mer for seg enn å syte uavbrutt i 63 sider på et forum.

Er sendt klage for lengst, men tror du Nikon svarer på slikt når nettbutikken verden over ikke får respons hos dem :-)

Så du får nok bare tolerere at fakta kommer på bordet i fra meg eller velg forslaget over :grin:

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Jeg er ingen erfaren bruker, MEN håper aktiveringen av denne funksjonen hjelper meg å slippe det evinnelige NEGATIVE maset som spesielt en "bruker" har sørget for å gjennomsyre denne tråden med...

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Jeg er ingen erfaren bruker, MEN håper aktiveringen av denne funksjonen hjelper meg å slippe det evinnelige NEGATIVE maset som spesielt en "bruker" har sørget for å gjennomsyre denne tråden med...

Lykke til, nei farsken du ser jo ikke dette :tease:

Men det er jo en fantastisk funksjon for de som bare vil se sine egne meninger og ikke tolererer noe annet, stå på .

Men om det fortsatt er noen som ser mine innlegg :-) jeg leste et sted at CS5 ikke støtter D800 ,men at en måtte ha CS6 for å få opp raw filene .

Kan det stemme :hmm:

Her var det : http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=623660

Endret av Snekker`n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...