Fytterakkern Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Bare synd filterstabelen reduserer kontrasten og potensielt gir stygge refleksjoner i samme slengen. Mindre blender gir ikke disse bieffektene. Når det gjelder reduksjon i kontrast, er det positiv ting når det gjelder video. Blir som hardware-CineStyle refleksjoner er bummer så klart, men f.eks. filming på kvelden er ikke mulig på f16... Hva med et slikt filter som Mr. Bloom brukte? Så det var et pre production filter, når jeg så sekvensen med filterinnsettingen på nytt. Det kommer nok et slikt på markedet etterhvert. Så greit ut å ta ut og inn for anledningen om det ikke er noe en gjør hver dag. Så varianten til 5D MKII kostet $385. Endret 30. mai 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
teho Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg får moire på nesten uansett hva jeg filmer - om video er viktig for deg så abefaller jeg nok D800. Det samme sier Philip Bloom, men han går lengere og sier at selv D800 vil behøve egen anti-aliasing filter: http://player.vimeo.com/video/42065372 For meg er video ikke viktig, og jeg liker den ekstra lille forskjellen som D800E viser på bilder når jeg ser på tester rundt omkring på nettet. Selv om den er marginal og jeg helt klart kunne greie meg fint med D800 så hvorfor ikke gå for det lille ekstra Video blir nok mest guttungen på fotballbanen etc, ingen produksjon ihvertfall. Så jeg tror nok den moire jeg vil oppleve er til å leve med. Skulle det bli helt ille så får jeg heller bytte til D800 senere. Jeg har forsøkt å finne gode sammenligninger mellom de to modellene når det gjelder video. Noen som kan vise til slike tester eller gjøre noen slik at det er mulig å se forskjellen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Endret 31. mai 2012 av Snekker`n 5 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og DER dumpa det en svær container med tusenvis av D800'er ned på en eller annen havn nær Nikons distribusjonskontor for Norge 6 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og hva blir det du satser på da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Betyr det at du selger ditt 70-200 ? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Kan vi ønske deg velkommen tilbake "på rette sida"? eller? 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Kan vi ønske deg velkommen tilbake "på rette sida"? eller? Nei det får vi jo ikke håpe. Håper at han har sett lyset og går for noe mer hendig. Blir nok en Panasonic GF-5 Endret 31. mai 2012 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og DER dumpa det en svær container med tusenvis av D800'er ned på en eller annen havn nær Nikons distribusjonskontor for Norge Spiller ingen rolle, jeg satte grensen til 31.5 og den holder jeg . Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og hva blir det du satser på da? Det får tiden vise, har jo en D5100 og madammen har en D7000 i bestilling så vi lider ingen nød . FF får vente til neste gang jeg drar til Svalbard :-) Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Betyr det at du selger ditt 70-200 ? Den gikk i dag for 13500 + frakt , betalte selv 5000 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Kanskje like greit å avbestille noe når det aldri kommer, så slipper man å ergre seg over at man bare må vente og vente. Når tilgjengeligheten en gang i fremtiden blir god, så kan man på nytt vurdere kjøp. Kanskje har prisen sunket betraktelig også 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Den gikk i dag for 13500 + frakt , betalte selv 5000 Kjøpte han det tilbake igjen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Den gikk i dag for 13500 + frakt , betalte selv 5000 Kjøpte han det tilbake igjen? Neida den er solgt her på fastlandet :-) Aner jeg et snev av sjalusi fordi andre ikke taper på kjøp og salg :tease: Endret 31. mai 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
Populært innlegg tomsi42 Skrevet 31. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2012 Aner jeg et snev av sjalusi fordi andre ikke taper på kjøp og salg :tease: Nei, jeg noterer meg heller bak øret at du forblir på listen jeg ikke kjøper ting brukt av 10 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Aner jeg et snev av sjalusi fordi andre ikke taper på kjøp og salg :tease: Nei, jeg noterer meg heller bak øret at du forblir på listen jeg ikke kjøper ting brukt av Så du mener om du gjør et kupp på en vare så skal du da vidreselge den for samme pris og at det ikke ville falle deg inn å selge varen for markedspris eller det markede byr for varen ???? Jeg tror det er rimelig tidlig å dra frem nissedrakten å forsøke å få andre til å tro på julenissen Lenke til kommentar
Populært innlegg tomsi42 Skrevet 31. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2012 Så du mener om du gjør et kupp på en vare så skal du da vidreselge den for samme pris og at det ikke ville falle deg inn å selge varen for markedspris eller det markede byr for varen ???? Jeg tror det er rimelig tidlig å dra frem nissedrakten å forsøke å få andre til å tro på julenissen Nei, det mener jeg ikke. Men jeg må faktisk si at jeg er dritt lei av at du til stadighet skryter av at du kjøper billig og selger dyrt. Særlig når du siterer de faktiske prisene for kjøp og salg. 11 Lenke til kommentar
teho Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og DER dumpa det en svær container med tusenvis av D800'er ned på en eller annen havn nær Nikons distribusjonskontor for Norge Det hadde vært noe det, og en eske med -E. Men nå idag ble mine datoer hos Fotovideo endret fra 22.06 til 01.08 Til og med objektivet som var bekreftet(!) 22.06 ble endret til 01.08. Fotovideo sier jo ingenting heller om hvordan man ligger an i køen så de kan jo skalte og valte som de vil med den. De vil ikke si noe fordi "det kan endre seg" som de sa til meg. Og det gjorde det, utvilsomt. Edit: Hvis jeg virker survete er det bare fordi jeg ble litt forbannet akkurat nå. Det går over... Endret 31. mai 2012 av teho 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Så du mener om du gjør et kupp på en vare så skal du da vidreselge den for samme pris og at det ikke ville falle deg inn å selge varen for markedspris eller det markede byr for varen ???? Jeg tror det er rimelig tidlig å dra frem nissedrakten å forsøke å få andre til å tro på julenissen Nei, det mener jeg ikke. Men jeg må faktisk si at jeg er dritt lei av at du til stadighet skryter av at du kjøper billig og selger dyrt. Særlig når du siterer de faktiske prisene for kjøp og salg. Jammen da får du bare være dritt lei (les sjalu) ja for det må vel være eneste grunnen . Jeg kan vitterlig ikke si at jeg føler at jeg må beklage at jeg tjente penger på et kupp , jeg er heller lykkelig for det . Forresten så var det et spørsmål fra en her som jeg svarte på og da kunne jeg vel ikke lyve, da jeg foretrekker fakta uansett hvor sur enkelte synest den er Ja da rykker dere 2 steg frem i køen , mitt og min samboers D800 er herved avbestilt Og DER dumpa det en svær container med tusenvis av D800'er ned på en eller annen havn nær Nikons distribusjonskontor for Norge Det hadde vært noe det, og en eske med -E. Men nå idag ble mine datoer hos Fotovideo endret fra 22.06 til 01.08 Til og med objektivet som var bekreftet(!) 22.06 ble endret til 01.08. Fotovideo sier jo ingenting heller om hvordan man ligger an i køen så de kan jo skalte og valte som de vil med den. De vil ikke si noe fordi "det kan endre seg" som de sa til meg. Og det gjorde det, utvilsomt. Edit: Hvis jeg virker survete er det bare fordi jeg ble litt forbannet akkurat nå. Det går over... Neida det er helt greit at du er irritert, det er forresten bare jeg som får pepper for å være irritert så du går klar, på meg preller sånt glatt av Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg er også irritert, ikke på at ikke kamera dukker opp, men dårlig info fra de som skal selge det til meg. Det gjelder vel Nikon og. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jammen da får du bare være dritt lei (les sjalu) ja for det må vel være eneste grunnen . Jeg kan vitterlig ikke si at jeg føler at jeg må beklage at jeg tjente penger på et kupp , jeg er heller lykkelig for det . Forresten så var det et spørsmål fra en her som jeg svarte på og da kunne jeg vel ikke lyve, da jeg foretrekker fakta uansett hvor sur enkelte synest den er Finnes ikke sjalu. Men man trenger ikke å være en brøkregner for å skjønne at når du kjøper et brukt objektiv til 5000 og selger til 13.500, så er en av prisene veldig feil. 6 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Tråden kan da gå tilbake om topic, diskusjon rundt priser på bruktsalg av objektiv stopper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå