TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Om man tar veldig mye bilder fortløpende så holder faktisk D4 lengre enn D3s, men hekter man på WT5 sender blir historien en _helt_ annet. Vi kan vel ikke klandre Nikon for at det ble innført nye regler for batteri som ødela noe veldig bra. Regner med at de på samme måte som for EN-EL4 kommer med en oppfølger som leverer bedre. Må si jeg misliker at de ikke har videreført batteriene fra D3/D3s/D3x, men dette ligger utenfor Nikon's kontroll og andre produsenter har tilsvarende utfordringer. Tror de nye reglene for batteri kun gjelder Japan, så skyld på politikerene der. Knapper og layout, dette er en vanesak og går seg til veldig fort; men ja det blir noe uvant og komplisert. En del av nyhetene liker jeg veldig godt, andre ikke fullt så mye. Min eneste utfordring med D4 knappelayout er at AF-ON knappen på vertikalgrepet er flyttet litt samt den er mye mer del av resten av designet... vanskelig å finne om man motorisk har lært D3-seriens plassering... Dette var et stort problem, men ikke noe jeg tenker på nå lengre. Endret 25. mai 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 ... Helt enig og jeg frykter at en del D800 kjøpere blir skuffet når de engang mottar kameraet, jeg sier skuffet fordi dette kamera er beskrevet som manna fra himmelen på mange forum og det virker slik at enkelte tror at med dette er det kunn mulig å ta bilder som skiller seg stort fra alt annet på markede :-))) Ja, på mange måter syns jeg det er vanskeligere å bruke D800 pga nye plassering av knapper. Det at battarien lever bare noen få timer er heller ingen pluss. Men det gjelder også D4 - her er også mange "kjappe" funksjoner tatt bort og battarien er på svake 1900mha... Så for meg har Nikon tapt litt av den robusthet og "uendelighets" fealing - med D3 kunne jeg være ute å ta bilder i 5-6 timer uten å tenke på noe som helst... med D800 er det mye å tenke på... Det med batterikapasiteten er jeg litt spent på , opplevde aldrig å bli fri for strøm på min 7D , synd om det skal bli et problem her Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Har personlig ikke hatt noen problem med batterikapasiteten til D800 for mitt bruk. Men det er _langt_ unna kapasiteten til D3s som jeg kan bruke hver dag i en uke uten å lade... men det er ekstremytterkanten Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 D800E dukker opp neste uke ser det ut til; skal/skal ikke ha?! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Muligens ta den og selge D800... usikker, tror jeg tester D800E relatert moiré for fashionbilder først; skeptisk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Tror ikke D800E er for deg, TGB - ut ifra de signalene du har gitt. Men du bør nok ta den inn og teste den - just in case. Det ernoe med teori og praksis. Særlig når teori og synsing krysser hverandre. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er neppe trøbbel å selge 1 av dem til samme pris jeg ga; så ser ikke problemet Gode tanker Tom. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Har fått moiré uten trøbbel på D800 også, så er vel heller hvor vrient det er å fjerne når det først oppstår som er spørsmålet. Det gikk helt problemfritt å få bort D800 moiré i Lightroom4 der det oppstod. Edit: Nå skal det legges til at jeg jobbet for å få frem moiré effekten Endret 25. mai 2012 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Nå skal det legges til at jeg jobbet for å få frem moiré effekten Og jeg vil ikke bli overrasket om du faktisk må jobbe med det for å få frem moire på D800E også. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Nå skal det legges til at jeg jobbet for å få frem moiré effekten Og jeg vil ikke bli overrasket om du faktisk må jobbe med det for å få frem moire på D800E også. Akkurat det blir spennende å se, spesielt når man har tilgang til begge samtidig. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Fortsetter denne utviklingen har jeg snart 1 kamerahus til hvert objektiv; nærmer meg 2 til hver nå... dårlig trend. Med D800E og en D4 til så blir det 7 kamerahus; det _er_ galskap. D3 forsvinner snart. Endret 25. mai 2012 av TGB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fortsetter denne utviklingen har jeg snart 1 kamerahus til hvert objektiv; nærmer meg 2 til hver nå... dårlig trend. Med D800E og en D4 til så blir det 7 kamerahus; det _er_ galskap. D3 forsvinner snart. Hva skal du med de alle da? Du har jo bare ett sett med hender.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Fortsetter denne utviklingen har jeg snart 1 kamerahus til hvert objektiv; nærmer meg 2 til hver nå... dårlig trend. Med D800E og en D4 til så blir det 7 kamerahus; det _er_ galskap. D3 forsvinner snart. Hva skal du med de alle da? Du har jo bare ett sett med hender.. Skal nok selge noen snart. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Nå må D800 komme snart, har kjøpt et D300s denne og 5 objektiver(2DX og 3FX) dette er bekymringsfullt. 6 objektiver var det , kom på at jeg kjøpte en 18-55 VR også. TGB, du bruker jo utstyret ditt i jobb, jeg er "gal" Må vel snart selge unna noe, men formålet med kjøp av 2 av objektivene, var test på D800. Så i og for seg at det ene objektivet ble slaktet her til bruk på D800, et 16mm Fisheye. Men må jo prøve selv også. Endret 25. mai 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg heller mot 200-400mm igjen, ikke noe inneobjektiv men praktisk til utebruk. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Når det gjelder salg er jo litt imponert over mengde idiotiske bud på under halvparten av markedsverdien..... Hvorfor kaster folk bort tiden min med slik? Jeg gidder ikke svare engang, men etterhvert så kommer det fornuftige bud inn og da selger jeg. Har ingen hastverk, så lar bare ting stå noen dager eller i verste fall uker. 24-70 til 8.500 forsvant på et par dager. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Kunne tenkt meg å prøve en 400 eller 600 til D800. men de er grådig tunge og dyre. Det verste er tyngden, bare stativet som står i stil med de objektivene er tungt, og ikke minst dyrt. Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Det med batterikapasiteten er jeg litt spent på , opplevde aldrig å bli fri for strøm på min 7D , synd om det skal bli et problem her Har personlig ikke hatt noen problem med batterikapasiteten til D800 for mitt bruk. Men det er _langt_ unna kapasiteten til D3s som jeg kan bruke hver dag i en uke uten å lade... men det er ekstremytterkanten Har heller ikke hatt noen problemer med batterikapasiteten. Hadde meg en liten tur ut her en kveld. I følge kameraet tok jeg 555 bilder og hadde da igjen 61 % av batterikapasiteten. Brukte ikke blits vel og merke. Skulle batterikapasitet likevel være et problem så er jo grep med EN-EL18 en fin ting. Edit: Tok vekk en Leif Endret 26. mai 2012 av DjIcet Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Eventuelt et ekstra EN-EL15 (jeg har alltid med ekstra batteri uansett kamera og kapasitet, man vet aldri). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå