Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjell på å "overhode" klage på leveringen, og det å nevne det ørten ganger daglig, samt å artikulere det som om det gjøres med vilje... Du bor i Norge, et knøttlite marked. Ergo er vi ikke fremst på leveringslista eller.

Når du overdriver, så overdriver du virkelig det skal du ha :tease:

Nå vet jeg meget godt hvor vi bor,men utifra at produksjonen startet minst en mnd før leveringsdato 22 mars så skulle det være produsert over 100 000 kamera , om det er kommet 40 stk til Norge så er det maks , jeg tipper 20-25 stk etter det jeg har fra div nettbutikker , selv du må vel innrømme at det er rimelig lavt tall , forøvrig hadde jeg klaget uansett merke dette hadde handlet om, men jeg beklager på det dypeste at jeg ikke kan klage på andre enn dem det gjelder .... :)

Lenke til kommentar

Lavt og lavt, når det fremstilles på den måten høres det lavt ut. For å svare med en digresjon, Volkswagen bruker knapt 2 - 3 dager på å produsere 1 års salg av sine modeller her til lands. Vi er et lite marked, og antall varer som sendes ut til de forskjellige land gjenspeiler dette. Hadde vært merkelig, i mine øyne, å sende 50% av de produserte D800ene til USA og resten til Norge for å utelukke resten av verden. De største markedene får den største kakebiten av de produserte kameraene.

Når det er sagt, så gjentar jeg hva også har skrevet tidligere i denne tråden, informasjonen kunne så absolutt vært bedre fra Nikons side.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke alene Snekker`n , jeg er også med i hylekoret. Nå begynner jeg å bli utålmodig. Irriterer meg å se alle D800 som ligger på Ebay for salg. Skulle ønske Gud hadde latt de som ville hatt et slikt kamera få det, og ikke griske spekulanter.

Nikon er forøvrig helt ræva på info.

Endret av Fytterakkern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lavt og lavt, når det fremstilles på den måten høres det lavt ut. For å svare med en digresjon, Volkswagen bruker knapt 2 - 3 dager på å produsere 1 års salg av sine modeller her til lands. Vi er et lite marked, og antall varer som sendes ut til de forskjellige land gjenspeiler dette. Hadde vært merkelig, i mine øyne, å sende 50% av de produserte D800ene til USA og resten til Norge for å utelukke resten av verden. De største markedene får den største kakebiten av de produserte kameraene.

Når det er sagt, så gjentar jeg hva også har skrevet tidligere i denne tråden, informasjonen kunne så absolutt vært bedre fra Nikons side.

Neida jeg forventer ikke at fordelingen skal være 50% til Norge, men om du leser litt så er frustrasjonen stor i de fleste land og spesielt den siste tiden da det har gått rimelig tregt , derfor spekuleres det også i om Nikon har feil på deler av produksjonen og om så er tilfelle så fatter jeg ikke hvorfor de ikke kan gjøre som feks Canon, gi info om det , er det andre ting som hindrer leveranse, kunne de gi info om det. For meg og mange med meg virker det som om Nikon ikke bryr seg med kundene og bare kjører sitt eget løp uansett , som næringsdrivende i mange år finner jeg slik svært forunderlig , da slik "politikk" er totalt forkastelig ....

Lenke til kommentar

Du er ikke alene Snekker`n , jeg er også med i hylekoret. Nå begynner jeg å bli utålmodig. Irriterer meg å se alle D800 som ligger på Ebay for salg. Skulle ønske Gud hadde latt de som ville hatt et slikt kamera få det, og ikke griske spekulanter.

Jepp og en annen ting som irriterer meg er at som jeg har nevnt tidligere i tråden så kunne jeg overta et nytt 5D lll kamera , men siden datoen for levering var bekreftet hos MPX til 15.5 så takket jeg nei, det viste seg så at MPX ikke fikk noen kamera hos Nikon ...

Lenke til kommentar

Når ting havner på forumer for salg med fortjeneste, så synes jeg det beviser til det fulle at Nikon har driti seg ut.

Jeg har ikke bestilt verken D800 eller D4, tenkte jeg skulle vente til den verste stormen er over, og det er jeg jaggu med glad for. D3'en får gjøre jobben med sine lusne 12MP :) foreløpig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og trodde at jeg skulle få det i midten av Mai, kanskje samtidig med dere som hadde en bekreftelse på 15.5. Jeg purret på mitt kamera hos min leverandør, og de sa at regnet med å sende ut noen kamera i Mai. Men jeg vet jo bedre nå, at å forespeile seg noe i hodet bør en vel ikke gjøre. En får bare smøre seg med tolmodighet.

Det blir vel bra til slutt når vi får det, tro forøvrig at jeg ønsker meg E-modellen isteden.

Lenke til kommentar

Når ting havner på forumer for salg med fortjeneste, så synes jeg det beviser til det fulle at Nikon har driti seg ut.

Jeg har ikke bestilt verken D800 eller D4, tenkte jeg skulle vente til den verste stormen er over, og det er jeg jaggu med glad for. D3'en får gjøre jobben med sine lusne 12MP :) foreløpig.

D3èn skulle vel duge i massevis den,hva skal jeg si som har en D5000 :-))

Lenke til kommentar

Jeg tror vi alle kan være enige om at informasjonen har vært altfor dårlig her.... Dette, og teorier for dettes grunn har vel vært nevnt noen ganger i tråden allerede.

Men hvis vi tenker litt på det, og sier at det er produsert 300 000 D800 \ D800E per idag. Sier vi at alle land i verden har kunder, så blir det 1562 kameraer pr land. Når vi så tenker på at Norge med sine 5 mill innbyggere er en forsvinnende liten andel av verdens befolkning, vi snakker om promiller her (1\1400 del av verden er nordmenn), så er det naturlig at det satses på de større landene først.

Lenke til kommentar

Jeg og trodde at jeg skulle få det i midten av Mai, kanskje samtidig med dere som hadde en bekreftelse på 15.5. Jeg purret på mitt kamera hos min leverandør, og de sa at regnet med å sende ut noen kamera i Mai. Men jeg vet jo bedre nå, at å forespeile seg noe i hodet bør en vel ikke gjøre. En får bare smøre seg med tolmodighet.

Det blir vel bra til slutt når vi får det, tro forøvrig at jeg ønsker meg E-modellen isteden.

Joda alt ordner seg , men det kom vel maks 10 stk til Norge perioden 20 april -20 mai etter hva jeg forstår og det er for ille uansett .

Men jeg har iallefall lært at Nikon bør en ikke stole på , da deres info om null leveringsproblemer vel sier alt om dem ....

Lenke til kommentar

Jeg tror vi alle kan være enige om at informasjonen har vært altfor dårlig her.... Dette, og teorier for dettes grunn har vel vært nevnt noen ganger i tråden allerede.

Men hvis vi tenker litt på det, og sier at det er produsert 300 000 D800 \ D800E per idag. Sier vi at alle land i verden har kunder, så blir det 1562 kameraer pr land. Når vi så tenker på at Norge med sine 5 mill innbyggere er en forsvinnende liten andel av verdens befolkning, vi snakker om promiller her (1\1400 del av verden er nordmenn), så er det naturlig at det satses på de større landene først.

Vel både og, en kann ikke bare se blint på antall innbyggere, en bør ta med kjøpekraften til innbyggerne,noe som er enkelt å finne ut av, så bør en vel også behandle ordrene etter som de kommer inn , for om en norsk importør har bestilt så bør han vel ikke settes bak i køen fordi en annen importør fra et land med flere innbyggere bestilte 14 dager etterpå :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så rent lite SYKT drøyt..... Du får kjøpt mye tålmodighet for prisdifferansen der.

Skulle faktisk hatt mye penger før jeg hadde vært villig til å betale det. Jeg vil kalle det en pervers pris, men tydlighvis er det muligheter for et salg. Nesten 3 dobbel Norsk pris, frakt kommer i tillegg, + at han bare ville ha den komforten ved å bare sende innom USA. Brydde seg ikke om å sende utenlands.

Ser han bor i California, nok av krøsuser der som har penger og hoste opp.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

En kompis ringte Nikon igår, de vet etter det de fortalte ikke når de får neste batch av kamera. Lyder merkelig og virker som om strømmen av kamera ikke er konstant. Vil tro at strømmen av kamera er stabil når produksjonen er stabil, så det kanskje litt justeringer underveis som påvirker dette også.

Kompisen hadde NPS medlemskap og ringte for å sjekke, han var feilregistrert og det var nå dessverre rettet... :)

Fikk levert 70-200 2.8 VRII og 85 1.8G igår. Så nå venter jeg bare på noe å sette dem på. Hvis Fotovideos dato stemmer så er det ca. 1 mnd til, men det har vært justert før det :eek:

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så rent lite SYKT drøyt..... Du får kjøpt mye tålmodighet for prisdifferansen der.

Skulle faktisk hatt mye penger før jeg hadde vært villig til å betale det. Jeg vil kalle det en pervers pris, men tydlighvis er det muligheter for et salg. Nesten 3 dobbel Norsk pris, frakt kommer i tillegg, + at han bare ville ha den komforten ved å bare sende innom USA. Brydde seg ikke om å sende utenlands.

Ser han bor i California, nok av krøsuser der som har penger og hoste opp.

Kan ikke inbille meg at noen betaler slike priser for kameraet , vel nok er dette vistnok marginalt bedre enn 5D lll på lav iso , men å begynne å betale dobbelt av det det egentlig koster, ja da kjøper en ikke kamera for fotogleden men for skrytefaktorn .....

Lenke til kommentar

D800 virker å ha en crazy dynamikk ut av det eg har sett. Ser jo nesten ut som om det går å ta dei fleste landskapsbilder uten gradert gråfilter??

Akkurat det stemmer. Man har vanvittig med data tilgjengelig i raw-filene som overgår alt annet i fullformatverden så langt.

Lenke til kommentar

D800 virker å ha en crazy dynamikk ut av det eg har sett. Ser jo nesten ut som om det går å ta dei fleste landskapsbilder uten gradert gråfilter??

Akkurat det stemmer. Man har vanvittig med data tilgjengelig i raw-filene som overgår alt annet i fullformatverden så langt.

TGB: din D3 / D3s er nok ikke alt :)

D3X brukere har gjørt det ei stund. Men klart at med ekstra mpx og ett halvt stop ekstra i DR blir resultatene enda bedre.

Der jeg tidligere tok 3 eksponeringer er det som regel nok med 1 eller 2 - men mest for å være på den sikre siden.

PS: Og når vi snakker om fullformat: hva med Velvia 50? :)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...