Kenneth Solfjeld Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Snakket med Stavanger Foto der jeg står på vent. De har akkurat blitt ferdige med NPS lista, og skal nå i gang med lista på de vanlige dødlige. De sier at det faktisk har løsnet litt, og at de får inn flere kameraer nå enn tidligere. Gjort Stavanger gutt av deg eller? Nesten, men ikke helt. Er mye i Stavanger, siden jeg har alle søsknene mine der. Kommer nok til å flytte ned i løpet av sommeren. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kan det være at grepet til den manglende D800-en er laget i Kina? Det burde jo vært i Japan Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da har Komplett endret fra bekreftet 15.5, til ubekreftet 16.6 14.6 :-( >Skrivefeil skulle være 14.6< Roger Ja ser det, veldig rart at de bekrefter en ordre og så endrer den til ubekreftet nå , hva er det de driver med? Ikke serlig seriøst akkurat ... Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da har Komplett endret fra bekreftet 15.5, til ubekreftet 16.6 14.6 :-( >Skrivefeil skulle være 14.6< Roger Ja ser det, veldig rart at de bekrefter en ordre og så endrer den til ubekreftet nå , hva er det de driver med? Ikke serlig seriøst akkurat ... ...men heller ikke helt uvanlig... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Fasiten på finn en feil ser visst ut til å drøye, håper jeg kan vise den om ikke alt for lenge. Du mener det kan gå frem til august før vi ser neste utgave av bildet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da har Komplett endret fra bekreftet 15.5, til ubekreftet 16.6 14.6 :-( >Skrivefeil skulle være 14.6< Roger Ja ser det, veldig rart at de bekrefter en ordre og så endrer den til ubekreftet nå , hva er det de driver med? Ikke serlig seriøst akkurat ... ...men heller ikke helt uvanlig... Vel jeg synest det er useriøst om en nettbutikk bekrefter en ordre og så ikke leverer, eneste jeg kan tenke meg er at MPX har fått en bekreftelse fra Nikon, men at Nikon ikke leverer lovet antall , det er jo ingen bombe akkurat . Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da har Komplett endret fra bekreftet 15.5, til ubekreftet 16.6 14.6 :-( >Skrivefeil skulle være 14.6< Roger Ja ser det, veldig rart at de bekrefter en ordre og så endrer den til ubekreftet nå , hva er det de driver med? Ikke serlig seriøst akkurat ... ...men heller ikke helt uvanlig... Vel jeg synest det er useriøst om en nettbutikk bekrefter en ordre og så ikke leverer, eneste jeg kan tenke meg er at MPX har fått en bekreftelse fra Nikon, men at Nikon ikke leverer lovet antall , det er jo ingen bombe akkurat . Enig med deg at det er dumt, og kanskje useriøst. Alt jeg sa var at det ikke er uvanlig... Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Noen som vet om det er levert noe D800 i løpet av mai? Har noen butikker mottatt noe som helst i det siste? Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kan det være at grepet til den manglende D800-en er laget i Kina? Det burde jo vært i Japan Grepet er laget i Kina ja, men kvaliteten ser bra ut. Nikon har nok en streng kvalitetskontroll og standarder for hvordan det skal være. Grepet til D700 er forøvrig produsert i Thailand. Jeg tenkte vel mer på det manglende kamera til grepet, som ser ut til å drøye en tid til. Men grep og batteri er på plass for fremtiden. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Fasiten på finn en feil ser visst ut til å drøye, håper jeg kan vise den om ikke alt for lenge. Du mener det kan gå frem til august før vi ser neste utgave av bildet? Ikke umulig det nei, men det er det ikke jeg som styrer. Det er Nikon! Men den som venter på noe godt....... Men i dag er det vel noen som skal motta sitt D800, mener å lese at det var noen her som hadde bekreftet levering i dag den 15. Endret 15. mai 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Noen som vet om det er levert noe D800 i løpet av mai? Har noen butikker mottatt noe som helst i det siste? Etter de tilbakemeldinger jeg sitter med har verken komplett. mpx. fotovideo. nettshop eller JP motatt kamera i mai Lenke til kommentar
rogers Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Men i dag er det vel noen som skal motta sitt D800, mener å lese at det var noen her som hadde bekreftet levering i dag den 15. Jeg hadde frem til i dag tidlig bekreftet levering i dag 15.mai. Men i formiddag ble dette endret til ubekreftet 14.juni. Har sendt en forespørsel til Komplett der jeg ber om en forklaring, men denne er ikke besvart ennå. Roger Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Men i dag er det vel noen som skal motta sitt D800, mener å lese at det var noen her som hadde bekreftet levering i dag den 15. Jeg hadde frem til i dag tidlig bekreftet levering i dag 15.mai. Men i formiddag ble dette endret til ubekreftet 14.juni. Har sendt en forespørsel til Komplett der jeg ber om en forklaring, men denne er ikke besvart ennå. Roger Samme her, det er vel trolig Nikon som ikke overraskende ikke har levert hva de har lovet, de kjører vel samme som de gjorde 20 mars med "vi ser ingen forsinkelser/leveringsproblemer " :grin2: Endret 15. mai 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Hadde jeg fått en leveringsbekreftelse på et kamerahus, og denne plutselig hadde blitt flyttet frem en måned, da hadde jeg blitt sur. En leveringsbekreftelse skulle være bankers i mine øyne, da skulle en jo tru at nettbutikkene hadde noe holdfast. Ingen leveringsproblemer, jævlig bra Nikon! Jeg ser at komplett.no og mpx.no har 28 D800 som kommer 20/6, men komplett.se har også de samme tallene og leveringen. Hvis dette er samme lager og de deler dette mellom Norge og Sveirge, da er det vel ikke mange av de 28 kamera som kommer til Norge. Dette kan ta tid, men nå vet vi jo det. Endret 15. mai 2012 av Fytterakkern 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hadde jeg fått en leveringsbekreftelse på et kamerahus, og denne plutselig hadde blitt flyttet frem en måned, da hadde jeg blitt sur. En leveringsbekreftelse skulle være bankers i mine øyne, da skulle en jo tru at nettbutikkene hadde noe holdfast. Ingen leveringsproblemer, jævlig bra Nikon! Jeg ser at komplett.no og mpx.no har 28 D800 som kommer 20/6, men komplett.se har også de samme tallene og leveringen. Hvis dette er samme lager og de deler dette mellom Norge og Sveirge, da er det vel ikke mange av de 28 kamera som kommer til Norge. Dette kan ta tid, men nå vet vi jo det. Det er nok samme lager etter det jeg forstår, de hadde vel neppe satt bekreftet dato om de ikke hadde en bekreftelse fra Nikon, men atter en gang viser Nikon at de overhode ikke bryr seg om sine kunder og turer frem etter som de selv finner det for godt . Hadde det vært innenfor en annen bedriftsgruppe hadde et slikt firma forlengst blitt utelukket og gått i glemmeboken . For meg er det skremmende at et firma kan opptre med en slik arroganse som det Nikon gjør ..... 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Det begynner egentlig å ligne mer og mer på en farse, og blir et rykte som Nikon kommer til å måtte leve med i flere år fremover. Jeg venter ikke på en D800 selv, men føler med alle dere som faktisk venter. Ettersom det ikke virker som det har kommet noen D800 til Norge på lang tid, så kan man jo undre seg over om de har funnet en eller annen grov feil med kameraet som må rettes før de kan starte produksjonen igjen. Har de holdt tett om leveringsproblemer før, så kan de jo holde tett om akkurat det også slik at alle lykkelige D800-eiere ikke skal levere sine D800 tilbake for fiks og forsinke produksjonen ytterligere. Når ble det sagt at de skulle begynne å levere D800? Og hvor mange har de faktisk klart å levere i Norge siden den tid? Noen som har noen ca. tall overhodet? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Det er nok ingen grov feil med kameraet, da hadde de garantert gitt ut en pressemelding og tatt inn de kameraene som har kommet for reperasjon. Sjefen for Nikon Norge sa i et intervju at Nikon ble overrasket over den enorme populariteten til huset. Hadde noen funnet en grov feil med D800en, tror du virkelig ikke noen ville skrevet om det på nettet? Nikon klarer ikke produsere et stort nok antall rett og slett. Men at informasjonen rundt leveringen har vært for dårlig, det er det ingen tvil om... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Det er nok ingen grov feil med kameraet, da hadde de garantert gitt ut en pressemelding og tatt inn de kameraene som har kommet for reperasjon. Sjefen for Nikon Norge sa i et intervju at Nikon ble overrasket over den enorme populariteten til huset. Hadde noen funnet en grov feil med D800en, tror du virkelig ikke noen ville skrevet om det på nettet? Nikon klarer ikke produsere et stort nok antall rett og slett. Men at informasjonen rundt leveringen har vært for dårlig, det er det ingen tvil om... Joda etterspørselen er nok større enn forventet, men den etterspørselen hadde de oppdaget allerede 22 mars eller iverfall den 5 Mai. Alikevel var svaret fra dem på disse datoene at de ikke så noen forsinkelser eller leveringsproblemer . Butikker/importører har gjentatte ganger vært i kontakt med dem,men får ikke svar . Komplett/MPX fikk leveringsbekreftelse, men når datoen kom kom ikke kameraene. Dette er bare latterlig av Nikon . Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 http://nikonrumors.com/2012/04/07/nikon-d800-locks-up.aspx/ En av kommentarene: I spoke to someone at Nikon NPS UK this morning and they’ve had several reports of this. It’s been passed onto Nikon Japan. So it’s being investigated I expect. En del barnesykdommer er beskrevet her også: http://nikonrumors.com/2012/03/27/nikon-d800-issues.aspx/ Finner også rykter om at en del av kameraene som er produsert har problemer med "blurry viewfinder". Kan vel være at å fikse disse problemene har ført til visse forsinkelser i produksjonen. Lenke til kommentar
teho Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 http://nikonrumors.c...-locks-up.aspx/ En av kommentarene: I spoke to someone at Nikon NPS UK this morning and they’ve had several reports of this. It’s been passed onto Nikon Japan. So it’s being investigated I expect. En del barnesykdommer er beskrevet her også: http://nikonrumors.c...00-issues.aspx/ Finner også rykter om at en del av kameraene som er produsert har problemer med "blurry viewfinder". Kan vel være at å fikse disse problemene har ført til visse forsinkelser i produksjonen. Jeg er enig at det er greit å kunne vente litt om det er problemer slik at vi får kamera som er i orden. Men Nikon bør nå komme på banen med en uttalelse rundt leveranseproblematikken og årsak til forsinkelsene, spesielt når man (mest sannsynlig) har greid å gi en bekreftelse til en leverandør om dato som brått blir utsatt ytterligere en måned. Intervjuet på fotografi.no er jo bare svadaprat og inneholder null og niks informasjon i saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå