ozone Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Det hele ligner en trofesamling ;-)Bortsett fra at det er ikke fangsten som vises fram, bare utstyret. Veldig bra! Har ikke tenkt på det på den måten før du sa det Det blir jo litt som om bildene på veggen på et arkitektkontor viste tegnebord og vinkel-linjaler, ikke bygningene de har designet... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Nåja, det er nå folk her på forumet som har D800 i signaturen selv om leveringsdatoen fortsatt er ukjent. Det skulle ikke forundre meg om noen av de 62 også bare har bestillingen i fotobagen, ikke kameraet. Det hele ligner en trofesamling ;-) Bortsett fra at det er ikke fangsten som vises fram, bare utstyret. Hadde vært bedre om samlingen også inkluderte de beste bildene fra personen. Ja du kan jo prøve å begynne å legge bilder i signaturen å se hva som skjer :-) personelig er jeg overlkykkelig for at det ikke er tilatt, det ville blitt et sant kaos . Er det av intresse og se bilder så har jo noen det liggende i " Ditt fotogalleri" Hensikten for de fleste som har listet utstyret er vel neppe for å skryte,men for at det da er lettere for andre å se hva en bruker , de kan dermed spørre om ting de eventuelt lurer på med ting de ser akkurat DU har . Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hensikten for de fleste som har listet utstyret er vel neppe for å skryte,men for at det da er lettere for andre å se hva en bruker , de kan dermed spørre om ting de eventuelt lurer på med ting de ser akkurat DU har . Da lurer jeg på hva du synes om D800'en som du har? 5 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Er det noen som har fått kamera i mai, eller hørt om noen som har fått? Irriterer meg at Japan Photo ikke klarer å informere om hvilken plass jeg står i køen. Jeg skjønner at de ikke vet når de får leveranse, men det hadde vært greit å vite hvordan man lå an hos dem. Dum som jeg var bestilte jeg ikke fra flere butikker, kunne ikke se for meg at det skulle bli såpass kaos med leveringene... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Hensikten for de fleste som har listet utstyret er vel neppe for å skryte,men for at det da er lettere for andre å se hva en bruker , de kan dermed spørre om ting de eventuelt lurer på med ting de ser akkurat DU har . Da lurer jeg på hva du synes om D800'en som du har? Tja da kan du muligens BEGYNNE med å lese tråden før du begynner å SPY så vil du se bare 6 innleg før du kastet opp følgende : Jeg skrev den inn da jeg ordnet signaturen og jeg har bekreftet leveringsdato, trykker du så på bruker vil du se det står D800 (bestilt) Er det noen som har fått kamera i mai, eller hørt om noen som har fått? Irriterer meg at Japan Photo ikke klarer å informere om hvilken plass jeg står i køen. Jeg skjønner at de ikke vet når de får leveranse, men det hadde vært greit å vite hvordan man lå an hos dem. Dum som jeg var bestilte jeg ikke fra flere butikker, kunne ikke se for meg at det skulle bli såpass kaos med leveringene... snakket med JP senest i går og de ante ikke når de fikk kamera til de som hadde bestilt . MPX/Komplett derimot har bekreftet levering den 15 mai til forhåndsbestilte kamera , inklusive MITT . Endret 10. mai 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hensikten for de fleste som har listet utstyret er vel neppe for å skryte,men for at det da er lettere for andre å se hva en bruker , de kan dermed spørre om ting de eventuelt lurer på med ting de ser akkurat DU har . Da lurer jeg på hva du synes om D800'en som du har? Tja da kan du muligens BEGYNNE med å lese tråden før du begynner å SPY så vil du se bare 6 innleg før du kastet opp følgende : Jeg skrev den inn da jeg ordnet signaturen og jeg har bekreftet leveringsdato, trykker du så på bruker vil du se det står D800 (bestilt) Når jeg ser på signaturen din, så ser jeg på det som fakktisk står i signaturen! Ikke hva som måtte dukke opp hvis jeg trykker på forskjellige ting rundt om på siden! Hvorfor skrev du ikke "bestillt" i signaturen da? Var det så vanskelig at du måtte skrive det et annet sted som kun kan ses når man trykker på "bruker"? P.S: Dette skriver jeg utelukkende fordi du påstår at jeg spyr og kaster opp, når det faktisk er DU som er en pretensiøs nobody, som bare liker å vise seg. Ikke fordi jeg egentlig bryr meg. 6 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Hensikten for de fleste som har listet utstyret er vel neppe for å skryte,men for at det da er lettere for andre å se hva en bruker , de kan dermed spørre om ting de eventuelt lurer på med ting de ser akkurat DU har . Da lurer jeg på hva du synes om D800'en som du har? Tja da kan du muligens BEGYNNE med å lese tråden før du begynner å SPY så vil du se bare 6 innleg før du kastet opp følgende : Jeg skrev den inn da jeg ordnet signaturen og jeg har bekreftet leveringsdato, trykker du så på bruker vil du se det står D800 (bestilt) Når jeg ser på signaturen din, så ser jeg på det som fakktisk står i signaturen! Ikke hva som måtte dukke opp hvis jeg trykker på forskjellige ting rundt om på siden! Hvorfor skrev du ikke "bestillt" i signaturen da? Var det så vanskelig at du måtte skrive det et annet sted som kun kan ses når man trykker på "bruker"? P.S: Dette skriver jeg utelukkende fordi du påstår at jeg spyr og kaster opp, når det faktisk er DU som er en pretensiøs nobody, som bare liker å vise seg. Ikke fordi jeg egentlig bryr meg. Jeg skrev det for at kverulanter skulle ha noe å henge seg opp i Case Closed Endret 10. mai 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Å hevde at 7D er bedre enn D800, i "det virkelige liv" kan ikke akkurat beskrives som å ha beina på bakken. Hvor skrev jeg den påstanden? Summen i deres tester kommer frem som et produkt av vekting av enkeltdeler, å få til en bedre metode er antagelig vanskelig, men mulig du har et forslag? Spør en gruppe mennesker om terningkast på valgene et eple, to bananer og tre hvalnøtter. Synes du det er en god måte å summere opp antall terningkast for de ulike varene, dele på maksimalt mulig antall terningkast og gange med 100% for å finne ut hva som er best av de? Prosentsummen dpreview kommer frem til er rimelig meningsløs. Man kan ikke summere bps med %søkerdekning og få en fornuftig anbefaling ut i fra det. Ei heller summere de andre enkeltegenskapene. Potensielle kjøpere kan selv vurdere både helheten og enkeltdelene opp mot deres behov. Noen vil garantert vurdere/vektlegge enkeltdelenes verdi annerledes av totalen - og det er jo slik det må være nødvendigvis. Og for å ta din påstand om min ukjente påstand så vil nok noen mene at 7D med cropsensor og 8bps mm vektes høyere enn D800 med ff-sensor og lavere bps mm. Mens andre vil vekte høyere D800 pga f.eks sensoregenskapene. Andre igjen synes begge er alt for store og foretrekker lommevennlige telefonkameraer. Hvilken mening gir det å summere inn en slik faktor for en landskapsgraf som ikke har noe i mot å drasse på egen fotobag? Men skal man vektlegge alle de forskjellige tester som foretas, så gjør dp en av de mer seriøse. Det er jeg enig i, men ingen er perfekte. Dpreview har en del kritikkverdige målemetoder for noen konkret målbare kvaliteter. Og for ordens skyld, dxomark er selvsagt heller ikke perfekte. Det er hauger av faktorer de ikke tester i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
teho Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Er det noen som har fått kamera i mai, eller hørt om noen som har fått? Irriterer meg at Japan Photo ikke klarer å informere om hvilken plass jeg står i køen. Jeg skjønner at de ikke vet når de får leveranse, men det hadde vært greit å vite hvordan man lå an hos dem. Dum som jeg var bestilte jeg ikke fra flere butikker, kunne ikke se for meg at det skulle bli såpass kaos med leveringene... Kanskje det skjer det samme som hos Fotovideo, de heller opplyser ikke om plass i køen "da det kan skje forandringer", det var det se svarte meg. Tipper det betyr at noen (bl.a. NPS-medlemmer) får snike seg foran deg i køen etter behov og dermed blir du plassert lenger bak i køen. Det er egentlig rart at mpx/komplett har ubekreftet 20 juni hvis jeg bestiller nå mens Fotovideo har 22 juni på den jeg bestilte 27 februar. Fotovideo var kanskje ikke smarteste sted å bestille men jeg lar den stå. Endret 10. mai 2012 av teho Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Er det noen som har fått kamera i mai, eller hørt om noen som har fått? Irriterer meg at Japan Photo ikke klarer å informere om hvilken plass jeg står i køen. Jeg skjønner at de ikke vet når de får leveranse, men det hadde vært greit å vite hvordan man lå an hos dem. Dum som jeg var bestilte jeg ikke fra flere butikker, kunne ikke se for meg at det skulle bli såpass kaos med leveringene... Kanskje det skjer det samme som hos Fotovideo, de heller opplyser ikke om plass i køen "da det kan skje forandringer", det var det se svarte meg. Tipper det betyr at noen (bl.a. NPS-medlemmer) får snike seg foran deg i køen etter behov og dermed blir du plassert lenger bak i køen. Det er egentlig rart at mpx/komplett har ubekreftet 20 juni hvis jeg bestiller nå mens Fotovideo har 22 juni på den jeg bestilte 27 februar. Fotovideo var kanskje ikke smarteste sted å bestille men jeg lar den stå. Jeg bestilte i Mars hos fotovideo og MPX , fotovideo har ubekreftet dato 1.8 menst MPX har bekreftet dato 15.5 , blir litt forskjell det ... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Tja da kan du muligens BEGYNNE med å lese tråden før du begynner å SPY så vil du se bare 6 innleg før du kastet opp følgende : Etter å ha sutret og klagd i 2 mnd opp til 10 tråder både her og på foto dotten, burde alle vite at du ikke har fått D800 enda. Kan godt forstå at du blir irritert over kommentarer som riper opp i sårene. Endret 10. mai 2012 av hertugen 7 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Tja da kan du muligens BEGYNNE med å lese tråden før du begynner å SPY så vil du se bare 6 innleg før du kastet opp følgende : Etter å ha sutret og klagd i 2 mnd igjennom 10+ tråder både her og på foto dotten, burde alle vite at du ikke har fått D800 enda. Kan godt forstå at du blir irritert over kommentarer som riper opp i sårene. Ja jeg må jo skrive om dette, for hva ellers skulle du og dine likesinnede ha å skrive om, hvist det ikke var mulig å henge ut andre Vis meg gjerne de ti trådene du refererer til, for jeg er ikke i tvil om at en så seriøs person som du kommer med noe annet enn FAKTA Endret 10. mai 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) en så seriøs person som du rettet case closed ! Endret 10. mai 2012 av hertugen 3 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Er det noen som har fått kamera i mai, eller hørt om noen som har fått? Irriterer meg at Japan Photo ikke klarer å informere om hvilken plass jeg står i køen. Jeg skjønner at de ikke vet når de får leveranse, men det hadde vært greit å vite hvordan man lå an hos dem. Dum som jeg var bestilte jeg ikke fra flere butikker, kunne ikke se for meg at det skulle bli såpass kaos med leveringene... Personlig fikk jeg 2 stk av D800E mandag 30.04... Den eine gikk unna på foto.no og den andre har jeg beholdt. De ble levert av forskejlig butikker vel å merke. PS: til de som måtte lure så ble D800E solgt med minimal fortjeneste og den skal doneres til veiledighet. Synes også det var mystisk at de trakk for det nye fokus-modus-valg systemet, det er 100 ganger bedre enn det gamle på alle måter. Den er ekstremt dårlig og er virkelig av den amatør typen. Klarer ikke å se noen proff brukere som kan syns at den er bra. Dette er den mest idiotiske endringen Nikon har kommet på mange år... Før tok det knapt ett sekund å endre fra single til auto - etter noen mnd med trenning vil det kanskje ta et par sekund - men det å trykk på knappen, bruke hjul for å endre modus mens man må se hva man endre til - det vil aldri være det samme som å switche på en brytter. Det er vel umulig å ikke se at det er trægere. ... Jeg lurer rett og slett bare på, hva gjør folk med de store filene? ... Til de som måtte lure så vil jeg bare si at på 4.5Ghz CPU med 32GB ram og SSD så er i alle fall Lightroom 4.1 RC2 helt ubrukelig - det går så tregt at er ikke brukenes til noe mer en "liten" lek mens man venter på kaffe. Capture One derimot legger på alle instillinger on-the-fly og det er så å si ingen forsinkelse. Der har jeg rett og slett ikke merket stor forskjell fra f.eks. D3X. Photoshop CS5 er nok ikke av den kjappeste sorten - men i CS6 merker jeg ingen forksjell fra 24mpx filer eller for den slags 12mpx filer fra D3. Siden lagring og mye går i bakgrunn og ellers mye kjører på GPU så går det overaskende fort. Og da mener jeg at det er så å si "ingen" venting/hakking/delay etc. Edit: Her sammen med 14-24mm, Lee SW150 og M9-P til selskap. Endret 11. mai 2012 av GCardinal 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvordan er tilgangen på D800 og D800E i japan/Kina ? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Sjefen for Nikon Norge om D800s leveringsproblemer til fotografi.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hehe, er ikke akkurat mye informasjon (om noe som helst) han kommer med. "større forventninger enn antatt, prøver så godt man kan å dekke etterspørselen, bedring fra uke til uke, har ikke fanari om leveringsdatoer". Kort og godt ingenting nytt altså. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Nja, det er da relativt nytt at de uttaler seg om årsaken til leveringsproblemene: Langt større etterspørsel enn først antatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Nja, det er da relativt nytt at de uttaler seg om årsaken til leveringsproblemene: Langt større etterspørsel enn først antatt. Tja, leveringsproblemer er vel enten to ting, større etterspørsel enn først antatt eller produksjonsproblemer. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Nja, det er da relativt nytt at de uttaler seg om årsaken til leveringsproblemene: Langt større etterspørsel enn først antatt. Tja, leveringsproblemer er vel enten to ting, større etterspørsel enn først antatt eller produksjonsproblemer. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at etterspørselen har vært større enn først antatt. Det er toppselgerkamera hos de aller fleste til tross for en noe stiv pris for folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå