olegunnaro Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Dessuten selges nok D3200 i større volum - dermed kan Nikon sette opp større produksjonslinjer på D3200 enn på feks. D800 eller D4. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 D4 vil bli produsert i Japan til "evig tid", produksjon av D800 vil på samme måte som D700 bli flyttet til Thailand etter en liten stund. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 JP har nå endret leveringsdato til "usikker leveringsdato" , den var lovt levert i April Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse. Lenke til kommentar
teho Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse. Hva med butikkene, hvor mye kan de presse Nikon til å komme med info? Er Nikon så mektige at butikkene lystrer alle "ordre" som kommer? Rent hypotetisk burde de ta ut produktet av sortimentet så lenge de ikke får info om leveringene slik at kjøperne kan anslå omtrentlig leveringstid. Det som redder Nikon her er at man er låst fast i objektiver og at det ikke er en reell konkurrent til D800 for øyeblikket. Jeg venter som flere gjør og har null peiling på når jeg kan få det dessverre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse. Hva med butikkene, hvor mye kan de presse Nikon til å komme med info? Er Nikon så mektige at butikkene lystrer alle "ordre" som kommer? Rent hypotetisk burde de ta ut produktet av sortimentet så lenge de ikke får info om leveringene slik at kjøperne kan anslå omtrentlig leveringstid. Det som redder Nikon her er at man er låst fast i objektiver og at det ikke er en reell konkurrent til D800 for øyeblikket. Jeg venter som flere gjør og har null peiling på når jeg kan få det dessverre. Det jeg har fått til svar fra flere butikker er at Nikon ikke gir dem info og dette er et problem de har slitt med i årevis , og de sier også at på dette er Nikon absolutt versting . Så ja butikker må nok desverre bare ta til takke med det Nikon finner for godt å gi dem ,både av produkter og info skal dette endres så må vel butikkene verden over gå sammen og sette foten ned, noe jeg sterkt betviler vil skje. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse. Hva med butikkene, hvor mye kan de presse Nikon til å komme med info? Er Nikon så mektige at butikkene lystrer alle "ordre" som kommer? Rent hypotetisk burde de ta ut produktet av sortimentet så lenge de ikke får info om leveringene slik at kjøperne kan anslå omtrentlig leveringstid. Det som redder Nikon her er at man er låst fast i objektiver og at det ikke er en reell konkurrent til D800 for øyeblikket. Jeg venter som flere gjør og har null peiling på når jeg kan få det dessverre. Nikon for de enkelte land har ikke mer info enn butikkene. Selvsagt kan hver enkelt butikk nekte å ha de nye produktene i sortimentet, men da taper de mye penger både på tapt salg og tilhørende produkter hvor de største inntektene ligger. Problemet er ikke mangel av etterspurte varer, det skjer for alle produkter med høy etterspørsel uansett produsent. Problemet kunne vært løst ved å ha sentral sporing og kø med oversikt fra fabrikk hele veien ut til den enkelte butikk for hver enkelt kunde fra f.eks nikon sine nettsider. Da kunne man ved bestilling fått assignet serienummer og fått info når det ble produsert (om det ikke allerede har skjedd), samt spore produktet frem til utlevering. Endret 29. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Ja synest uansett det burde være bedre info og det gjelder forsåvidt ikke bare Nikon, men alle selskap som har så dårlig kundebehandling . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hadde det gøy i studio i dag med d800 4 Lenke til kommentar
ramses Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Kanskje vært spurt om tidligere men kom til å tenke på forskjellen på crop og ff. Og fant at jeg kom litt utpå jordet. Hva er den egentlige forskjellen bortsett fra størrelsen på selve sensoren. Tenker da om man ser bort dof og slikt. Vil man i teorien få like bilder med feks D7000/D3200 om man cropper likt fra en D800 fil. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Har lurt på hvorfor fotovideo har rød leveringsdato til meg med dato den 1.5 , men nå skjønner jeg det det er jo hellidag og de skal sikkert gå på jobb i morgen for å sende meg pakke Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Nikon D4 + WT5 er klar for henting, så noe skjer Knuse sparegrisen og løpe til Interfoto.... Endret 30. april 2012 av TGB 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Fikk med meg D800 også :-) 3 Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Gratulerer! Ikke værst at det holdt med bare "en" sparegris... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Med 32 GB qxd, 2*32 CF, 32 GB SDHC og en matchende 16 GB til qxd som fulgte med D4 så ble det dyrt! Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ja, det tror jeg på, synes jeg måtte grave dypt for å fa meg en 5D3 og 16-35, men du er i en helt egen divisjon. (: Håper du får masse glede av topp utstyr!! Personlig er jeg imponert over hva Nikon har fått til med D800/D4!!.. Men det blir da bilder av 5D og (-: Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 En kan si mye om utstyr, men til syvende og sist er det nok som oftest personen som skal håndtere det hele som det står på. Men gratulerer med å ha fått husene i hus TGB, gleder meg til å se hva du får tynt ut av dem. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Nikon D4 + WT5 er klar for henting, så noe skjer Knuse sparegrisen og løpe til Interfoto.... Alle D800 som jeg har hørt om som er levert i Norge hitill kommer jo fra interfoto, virker som de er de eneste som får tak i kamera . Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Nikon D4 + WT5 er klar for henting, så noe skjer Knuse sparegrisen og løpe til Interfoto.... Alle D800 som jeg har hørt om som er levert i Norge hitill kommer jo fra interfoto, virker som de er de eneste som får tak i kamera . Ikke korrekt, jeg vet at FotoVideo også har pushet ut både D4 og D800. Interfoto har også sendt ut noen D800E, ikke info om FotoVideo på den fronten. Edit: D4 ble levert med Sony XQD 16GB kort + USB 3.0 leser; fint det ikke bare var første batch Endret 30. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Her er litt om fokusproblemene på D800: http://forums.dprevi...essage=41254176 Dette tas opp bla her også. http://fstoppers.com...i-vs-nikon-d800 litt bekymrende om AF ikke holder mål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå