Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse.

Lenke til kommentar

Estimert leveringsdato er basert på tolkninger i logistikksystemet, om ingen info på innkjøp finnes så vet man ikke. Forøvrig langt mer fornuftig at man går ut med usikker dato når man ikke har noen antydninger på leveranse.

Hva med butikkene, hvor mye kan de presse Nikon til å komme med info? Er Nikon så mektige at butikkene lystrer alle "ordre" som kommer?

Rent hypotetisk burde de ta ut produktet av sortimentet så lenge de ikke får info om leveringene slik at kjøperne kan anslå omtrentlig leveringstid. Det som redder Nikon her er at man er låst fast i objektiver og at det ikke er en reell konkurrent til D800 for øyeblikket.

Jeg venter som flere gjør og har null peiling på når jeg kan få det dessverre.

Lenke til kommentar

Hva med butikkene, hvor mye kan de presse Nikon til å komme med info? Er Nikon så mektige at butikkene lystrer alle "ordre" som kommer?

Rent hypotetisk burde de ta ut produktet av sortimentet så lenge de ikke får info om leveringene slik at kjøperne kan anslå omtrentlig leveringstid. Det som redder Nikon her er at man er låst fast i objektiver og at det ikke er en reell konkurrent til D800 for øyeblikket.

Det jeg har fått til svar fra flere butikker er at Nikon ikke gir dem info og dette er et problem de har slitt med i årevis , og de sier også at på dette er Nikon absolutt versting .

Så ja butikker må nok desverre bare ta til takke med det Nikon finner for godt å gi dem ,både av produkter og info skal dette endres så må vel butikkene verden over gå sammen og sette foten ned, noe jeg sterkt betviler vil skje.

Lenke til kommentar

Nikon for de enkelte land har ikke mer info enn butikkene. Selvsagt kan hver enkelt butikk nekte å ha de nye produktene i sortimentet, men da taper de mye penger både på tapt salg og tilhørende produkter hvor de største inntektene ligger. Problemet er ikke mangel av etterspurte varer, det skjer for alle produkter med høy etterspørsel uansett produsent. Problemet kunne vært løst ved å ha sentral sporing og kø med oversikt fra fabrikk hele veien ut til den enkelte butikk for hver enkelt kunde fra f.eks nikon sine nettsider. Da kunne man ved bestilling fått assignet serienummer og fått info når det ble produsert (om det ikke allerede har skjedd), samt spore produktet frem til utlevering.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kanskje vært spurt om tidligere men kom til å tenke på forskjellen på crop og ff. Og fant at jeg kom litt utpå jordet.

Hva er den egentlige forskjellen bortsett fra størrelsen på selve sensoren. Tenker da om man ser bort dof og slikt. Vil man i teorien få like bilder med feks D7000/D3200 om man cropper likt fra en D800 fil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det tror jeg på, synes jeg måtte grave dypt for å fa meg en 5D3 og 16-35, men du er i en helt egen divisjon. (: Håper du får masse glede av topp utstyr!! Personlig er jeg imponert over hva Nikon har fått til med D800/D4!!.. Men det blir da bilder av 5D og (-:

Lenke til kommentar

Nikon D4 + WT5 er klar for henting, så noe skjer :) Knuse sparegrisen og løpe til Interfoto....

Alle D800 som jeg har hørt om som er levert i Norge hitill kommer jo fra interfoto, virker som de er de eneste som får tak i kamera .

Ikke korrekt, jeg vet at FotoVideo også har pushet ut både D4 og D800. Interfoto har også sendt ut noen D800E, ikke info om FotoVideo på den fronten.

post-182759-0-84410000-1335800610_thumb.jpg

Edit:

D4 ble levert med Sony XQD 16GB kort + USB 3.0 leser; fint det ikke bare var første batch :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...