Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden

Anbefalte innlegg

Hvilken nettbutikk tror dere at det er lurest å legge inn en forhåndbestilling i ???

Jeg vil jo nødig bestille og betale hos X, for så å oppdage at Y pøser ut kamera il kundene sine en uke senere, mens jeg venter i månedsvis hos X...

Du får vel gjøre som 99% av de som har bestilt, bestill hos alle og kryss fingrene .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min D800 den 30.mars, fra MPX. Serienummer 6003755. Jeg er ikke profesjonell, ikke NPS-medlem og har ingen kontakter. Jeg vet jeg var heldig.. Ikke fått brukt det særlig ennå da, pga jobbing og møkkavær når jeg har hatt fri. Dog veldig glad for å faktisk ha det. .

Gratulerer m kamera! Kjekt at noen har fått. Når bestilte du?

Jeg bestilte 09.02. Jeg tror jeg var den første som bestilte hos MPX. Jeg tror også de fikk bare en D800, og at den gikk til meg. En kompis som bestilte to minutter etter meg, har ikke fått. Uansett, er det sikkert bedre å bestille alle andre steder enn hos en fotoforretning, for en glad amatør som meg. Fotosjappene vil nok prioritere de profesjonelle fotografene, VIP kundene de har hatt i en årrekke og som de gjerne er på fornavn med.

På spørsmål, svarte MPX at de sender ut i den rekkefølgen folk har bestilt. Det syntes jeg hørtes mere betryggende ut.

Oj, ja då har du nok vært veldig heldig. Jeg bestilte der 17.02, så er jeg nok et stykke nede på listen.

Tror de fleste butikkene leverer ut i den rekkefølgen folk bestilte, eller jeg litt naiv da. :p

Lenke til kommentar

Hvilken nettbutikk tror dere at det er lurest å legge inn en forhåndbestilling i ???

Jeg vil jo nødig bestille og betale hos X, for så å oppdage at Y pøser ut kamera il kundene sine en uke senere, mens jeg venter i månedsvis hos X...

Å velge de store butikkene kan være lurt. Gå for japanfotovideo foran deal/dustin. Ellers er det kanskje lurt å velge oppkrav e.l. Koster kanksje litt mer, men da kan du lett kansellere hvis en annen butikk får på lager.

Ellers trekker vel ikke de fleste butikker fra kortet før kameraet er sendt.

Det følgende skulle være et eget innlegg, men av en eller annen grunn blir det automagisk slått sammen med det over:

Her er en iso sammenligning mellom D800, D3s og D7000. Ser for meg ut som denne sammenligningen er gjort på en veldig bra måte. Og må si jeg er imponert over hvor bra D800 gjør det.

Edit: http://nikonrumors.com/2012/04/10/nikon-d800-vs-d3s-and-d7000-comparison-by-cary-jordan.aspx/

Endret av Simen1
Fungerende link flyttet hit. Flere innlegg om selve linken er fjernet.
Lenke til kommentar

Jeg tror også det er en fordel å velge en av de større fotobutikkene fremfor en hvilken som helst elkjede eller nettbutikk. Jeg tipper leverandørene av kamera prioriterer fotobutikker, ihvertfall når det gjelder denne typen kamera.

Som andre sier kan det være lurt å ha forhåndsbestilling flere steder, men hvis det plutselig kommer et digert parti til Norge, så risikerer du å måtte benytte angreretten på alle bestillingene bortsett fra en (koster vel over 150 kroner å sende en pakke nå).

Lenke til kommentar

Enkleste er da å gå og bestille hos en butikk som selger fotoutstyr der du bor, betale 10% depositum og så evt heller kjøpe der du ser de har fått inn og så få igjen depositumet etterpå?

Tror det er langt mange flere vanlige butikker enn nettbutikker som satser på å skaffe seg dette kameraet til sine kunder, vi vil feks ta det inn der jeg jobber også - har hatt flere forespørsler :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg synest det blir bak mål med slike ventelister, greit nok at ikke alle kan få med det samme og at det blir litt venting , men når Nikon selv benekter leveringsproblemer og så viser det seg at det blir 5-6 mnd venteliste, ja det må selv den mest ihuga nikonis klare å innrømme at er for dårlig :thumbdown: :thumbdown: :wallbash:

Lenke til kommentar

Her er noen sampleshots som jeg tok med D800 og min egen AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED

ISO3200|f/1.4|1/800sek. Resizet til 1280px:

post-43539-0-92585100-1334257996_thumb.jpg

100% crop:

post-43539-0-61165200-1334258022_thumb.jpg

Dette er så og si rett ut av kameraet. Eneste jeg har gjort er å fjerne default oppskarping i Lightroom.

D7000 på bildet er min. Den har fått seg en smell i poppuppen! :roll:

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Var å knipset med en D800 i dag. Ble forelsket, så jeg skrev meg på venteliste. Selv om jeg satte meg på venteliste nå, skulle jeg få det til "gammel" pris. Jippiii!

Hvorfor tok du ikke den med deg og løp?!

Selvfølgelig er det beklagelig at ventelistene er så lange som de er, men tviler nå på at Nikon gjør det med vilje. Den som venter lenge, venter på noe godt. (Når det er sagt, ville vært bra utålmodig selv dersom jeg hadde bestilt en).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var å knipset med en D800 i dag. Ble forelsket, så jeg skrev meg på venteliste. Selv om jeg satte meg på venteliste nå, skulle jeg få det til "gammel" pris. Jippiii!

Hvorfor tok du ikke den med deg og løp?!

Selvfølgelig er det beklagelig at ventelistene er så lange som de er, men tviler nå på at Nikon gjør det med vilje. Den som venter lenge, venter på noe godt. (Når det er sagt, ville vært bra utålmodig selv dersom jeg hadde bestilt en).

Med vilje og vilje fru blom .

Jeg har som sagt hatt Canon i alle år, men ettersom jeg leser mer og mer på div forum er dette et kjent problem spesielt med Nikon , forhandlere har vel mere enn en gang revet seg i håret fordi produkter har blitt lansert og ikke kommet, med dertill null info fra nikon .

personelig synest jeg det er merkelig at Nikon tør drive slik , de blir iallefall aldri størst i markede, men skaper seg selv et dårlig rykte.

Samtidig er det ikke tvil om at Sony har tatt mål av seg å bli en av de største om ikke den største i dette markede i løpet av noen år , skulle de seile opp og bli en likeverdig konkurent med Canon er jeg ikke i tvil om at Sony vil vurdere hva som er best for dem selv og da muligens kutte leveranser til bla Nikon.

Og hva er nikon da? Jo et firma med dårlig rykte på levering og et firma uten en bildebrikke/sensor som kan konkurere :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel, jeg synest det blir bak mål med slike ventelister, greit nok at ikke alle kan få med det samme og at det blir litt venting , men når Nikon selv benekter leveringsproblemer og så viser det seg at det blir 5-6 mnd venteliste, ja det må selv den mest ihuga nikonis klare å innrømme at er for dårlig :thumbdown: :thumbdown: :wallbash:

Det er trolig sant det Nikon sier, de har ikke leveringsproblemer. Men de greier ikke å dekke det enorme behovet som har oppstått etter lanseringen og må fordele det de greier å produsere jevnt over hele kloden. Da blir det slik, noen her og noen der. Det er like greit å bare akseptere det.

Endret av teho
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er trolig sant det Nikon sier, de har ikke leveringsproblemer. Men de greier ikke å dekke det enorme behovet som har oppstått etter lanseringen og må fordele det de greier å produsere jevnt over hele kloden. Da blir det slik, noen her og noen der. Det er like greit å bare akseptere det.

Så det er ikke et leveringsproblem :D

Tror mine kunder hadde blitt rimelig frustrert om jeg hadde bestilling på 100 hus satt dato og så ikke levert, når de begynte å klage skulle jeg svare, "Neida det er ikke leveringsproblemer dere får det bare ett år senere " :wallbash:

Lenke til kommentar

Så det er ikke et leveringsproblem :D

Tror mine kunder hadde blitt rimelig frustrert om jeg hadde bestilling på 100 hus satt dato og så ikke levert, når de begynte å klage skulle jeg svare, "Neida det er ikke leveringsproblemer dere får det bare ett år senere " :wallbash:

Joda, jeg skjønner det, bare kø--a litt :roll: . Nikon har antagelig en plan utfra hvor mange de skal levere og har ikke problemer ut fra denne planen, og svarer ut fra det også. Derimot har de problemer med å levere til det enorme behovet som har oppstått.

Det har vel også kommet ut en pressemelding fra Japan hvor de også har slått fast at de beklager ventetiden som vil oppstå. Kom en tilsvarende for D800E her om dagen også.

http://nikonrumors.com/2012/04/11/nikon-d800e-to-be-released-on-april-12th-in-limited-quantities.aspx/

Endret av teho
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er noen sampleshots som jeg tok med D800 og min egen AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED

100% crop:

Dette er så og si rett ut av kameraet. Eneste jeg har gjort er å fjerne default oppskarping i Lightroom.

Står på samme venteliste som deg hvis jeg ser rett på bakgrunnen i bildet ditt. Den listen er lang. Veldig lang.. Sa de noe om hvor mange D800 de har fått og gitt til begynnelsen på listen?

Lenke til kommentar

100% crop:

Står på samme venteliste som deg hvis jeg ser rett på bakgrunnen i bildet ditt. Den listen er lang. Veldig lang.. Sa de noe om hvor mange D800 de har fått og gitt til begynnelsen på listen?

Det sa de ingenting om. De svarte at de fikk inn noen hver uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...