TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Nå er ubekreftet dato endret til 1.8 , det hele begynner å fremstå som latterlig for å si det pent . Det er viktig å ha i bakhodet at estimert leveringsdato så langt frem i tid er veldig synsing, somregel veldig pesimistisk for å hindre frustrasjon. Bedre om den flytter seg nærmere enn andre veien, ikke sant? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Nå er ubekreftet dato endret til 1.8 , det hele begynner å fremstå som latterlig for å si det pent . Det er viktig å ha i bakhodet at estimert leveringsdato så langt frem i tid er veldig synsing, somregel veldig pesimistisk for å hindre frustrasjon. Bedre om den flytter seg nærmere enn andre veien, ikke sant? Selvsagt er det det og det har jeg vel nevnt tidligere ang at mange har inne ordre flere steder så når det endlig blir leveranser så løser det seg fortere opp . Uansett er det skremmende dårlig av Nikon,dog ser jeg at de har drevet slik i årevis Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Mas ? 500+ innlegg om strengt tatt ingenting ? Syns det i selv er imponerende jeg ! 7 Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Jeg fikk min D800 den 30.mars, fra MPX. Serienummer 6003755. Jeg er ikke profesjonell, ikke NPS-medlem og har ingen kontakter. Jeg vet jeg var heldig.. Ikke fått brukt det særlig ennå da, pga jobbing og møkkavær når jeg har hatt fri. Dog veldig glad for å faktisk ha det. . Gratulerer m kamera! Kjekt at noen har fått. Når bestilte du? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Mas ? 500+ innlegg om strengt tatt ingenting ? Syns det i selv er imponerende jeg ! Strengt tatt ingenting ? Ja er det ikke slik i de aller fleste trådene , om alle gadd lese så kunne vi vel ha begrenset det til et par innlegg pr bruker , men er det intensjonen egentlig. Akam har vel feks inntekter etter hvor mange klikk/ innlegg det er på forumet . Lenke til kommentar
PeterG Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg fikk min D800 den 30.mars, fra MPX. Serienummer 6003755. Jeg er ikke profesjonell, ikke NPS-medlem og har ingen kontakter. Jeg vet jeg var heldig.. Ikke fått brukt det særlig ennå da, pga jobbing og møkkavær når jeg har hatt fri. Dog veldig glad for å faktisk ha det. . Gratulerer m kamera! Kjekt at noen har fått. Når bestilte du? Jeg bestilte 09.02. Jeg tror jeg var den første som bestilte hos MPX. Jeg tror også de fikk bare en D800, og at den gikk til meg. En kompis som bestilte to minutter etter meg, har ikke fått. Uansett, er det sikkert bedre å bestille alle andre steder enn hos en fotoforretning, for en glad amatør som meg. Fotosjappene vil nok prioritere de profesjonelle fotografene, VIP kundene de har hatt i en årrekke og som de gjerne er på fornavn med. På spørsmål, svarte MPX at de sender ut i den rekkefølgen folk har bestilt. Det syntes jeg hørtes mere betryggende ut. Endret 10. april 2012 av PeterG Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det var INFOEN JEG FIKK DIREKTE FRA NIKON, BÅDE ANG LEVERINGSTIDER OG AT PRISER IKKE SKULLE ØKE ... Direkte? Du sier selv i tidligere innlegg at du har fått informasjonen ang levering fra Nikon gjennom butikker (tredjepart). Det i seg selv hadde fått meg til å ta informasjonen med en klype salt. Men det er greit, du er misfornøyd, vi har blitt fortalt hvorfor og vi er vel ganske enige om at Nikon har driti seg ut. Det burde stoppet der, men du maler uoppfordret videre på hvor dårlig service Nikon har. Og antall plusspoeng på mitt forrige innlegg skulle vel tilsi at det er flere enn meg som begynner å bli lei av sytingen fra deg. Jeg skal ikke terpe mer på dette nå. Jeg har fått sagt mitt, og at 13 stykker er enige burde jo fortelle deg noe. 9 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Det var INFOEN JEG FIKK DIREKTE FRA NIKON, BÅDE ANG LEVERINGSTIDER OG AT PRISER IKKE SKULLE ØKE ... Direkte? Du sier selv i tidligere innlegg at du har fått informasjonen ang levering fra Nikon gjennom butikker (tredjepart). Det i seg selv hadde fått meg til å ta informasjonen med en klype salt. Men det er greit, du er misfornøyd, vi har blitt fortalt hvorfor og vi er vel ganske enige om at Nikon har driti seg ut. Det burde stoppet der, men du maler uoppfordret videre på hvor dårlig service Nikon har. Og antall plusspoeng på mitt forrige innlegg skulle vel tilsi at det er flere enn meg som begynner å bli lei av sytingen fra deg. Jeg skal ikke terpe mer på dette nå. Jeg har fått sagt mitt, og at 13 stykker er enige burde jo fortelle deg noe. Nå trenger jeg ikke støttespillere da det er min uavhengige mening jeg publiserer så om du har 13 eller 113 bryr meg midt oppi ryggen , jeg bad deg om å lese tråden da du sist kom med påstanden din, men neida du fortsetter, så jeg skal hjelpe deg litt på vei og hente frem det jeg skrev tidligere , da det ser ut som man må dokumentere det meste . Fikk svar fra Nikon Norge nå og de sier at de ikke ser noen prisøkning i Norge.Når det gjelder spørsmålet ang leveringsproblemer er det ingen kommentar . jeg har forøvrig tatt kontakt med Nikon direkte med forespørsel både om prispolitikken og om leveringsproblemene, så får vi se om de bryr seg å svare en vanlig kunde, som tross alt er levebrødet deres ..... Plukka ganske rast ut et par stk Og som sagt plusspoeng eller andre målinger avgjør ikke min mening, jeg snur ikke kappen etter vinden og sjekker om jeg er populær på et forum eller ei, det driter jeg i. Det som betyr noe er at jeg ytrer mine meninger uansett om andre liker det eller ei . Og jeg er fullt klar over at en ikke får plusspoeng som du kaller det her på akam om en kritiserer Nikon :-)) jeg står for det jeg sier og jeg står oppreist og beklager uten forbehold om jeg skulle si noe som var feil eller som ble opfattet som et angrep/fornermelse av noen . Så får plusspoeng være plusspoeng da slikt er totalt uintresangt . Endret 10. april 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Vi er alle misfornøyd med logistikken og distribusjon av de få hus som finnes i denne verden. Men la oss gå videre med det som er spennende... D800 4 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Vi er alle misfornøyd med logistikken og distribusjon av de få hus som finnes i denne verden. Men la oss gå videre med det som er spennende... D800 Jepp,så snart den kommer ut Er vel ikke noe annet vi vil en nettop å få den og prøve den i dagli bruk .-) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Forøvrig er det så lenge siden jeg har tatt i et D700 hus at jeg ble litt overrasket når jeg prøvde et i dag.... det virket spinkelt og klønete lagt opp. Så dette er min store bekymring om følelsen med D800 blir den samme? Edit: Jeg har blitt ødelagt av 4+ år med D3-serien Merket at jeg egentlig vil ha D4 hus med D800-sensor. Endret 10. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Forøvrig er det så lenge siden jeg har tatt i et D700 hus at jeg ble litt overrasket når jeg prøvde et i dag.... det virket spinkelt og klønete lagt opp. Så dette er min store bekymring om følelsen med D800 blir den samme? Edit: Jeg har blitt ødelagt av 4+ år med D3-serien Merket at jeg egentlig vil ha D4 hus med D800-sensor. Tja kansje det kommer en D4s med nettop det :-) Er jo lov å håpe ..... Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 jeg står for det jeg sier og jeg står oppreist og beklager uten forbehold om jeg skulle si noe som var feil eller som ble opfattet som et angrep/fornermelse av noen . Så får plusspoeng være plusspoeng da slikt er totalt uintresangt . Ingen grunn til å beklage, og du har ikke sagt noe feil. Du har bare sagt det samme om igjen utallige ganger, og man blir litt lei av å høre på noe som fremstår som endeløs klaging over samme tema. Nå er tråden gått over til å bli "Den store Nikon D800 tråden", så da kan vi diskutere litt andre ting enn hvor dårlig kundebehandling Nikon bedriver. Please? 4 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Forøvrig er det så lenge siden jeg har tatt i et D700 hus at jeg ble litt overrasket når jeg prøvde et i dag.... det virket spinkelt og klønete lagt opp. Så dette er min store bekymring om følelsen med D800 blir den samme? Edit: Jeg har blitt ødelagt av 4+ år med D3-serien Merket at jeg egentlig vil ha D4 hus med D800-sensor. Tja kansje det kommer en D4s med nettop det :-) Er jo lov å håpe ..... Her kan jeg spå for deg... D4x kommer til å ha en modifisert (v2 om du vil) utgave av D800 sensoren. D4s blir en oppdatert utgave av D4 som kommer om 1.5 - 2 år. På navngivning er Nikon vanligvis veldig forutsigbare. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Ok, jeg går iallefall for D800 og så bestiller jeg vel et "reservekamera " trolig brukt som skal brukes til litt ekstremsport der jeg ikke tør bruke D800, så får jeg bruke det til D800 kommer. Får iallefall håpe at den kommer før jeg drar til Svalbard i Mars/April neste år Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Ok, jeg går iallefall for D800 og så bestiller jeg vel et "reservekamera " trolig brukt som skal brukes til litt ekstremsport der jeg ikke tør bruke D800, så får jeg bruke det til D800 kommer. Får iallefall håpe at den kommer før jeg drar til Svalbard i Mars/April neste år D800 skal jeg ha uansett, gjør ikke innkjøp nå basert på ting som kanskje kommer et par år frem i tid (selger forøvrig heller ikke før jeg har fått alt nye ) Skal "lide meg gjennom" at det ikke er D4 kvalitet på huset... sensoren er magi Endret 10. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Ok, jeg går iallefall for D800 og så bestiller jeg vel et "reservekamera " trolig brukt som skal brukes til litt ekstremsport der jeg ikke tør bruke D800, så får jeg bruke det til D800 kommer. Får iallefall håpe at den kommer før jeg drar til Svalbard i Mars/April neste år D800 skal jeg ha uansett, gjør ikke innkjøp nå basert på ting som kanskje kommer et par år frem i tid (selger forøvrig heller ikke før jeg har fått alt nye ) Skal "lide meg gjennom" at det ikke er D4 kvalitet på huset... sensoren er magi jepp blir morro å prøve D800 , spesielt på landskapsbilder og store utskrifter. Har allerede skaffet meg 24-70 f2,8 og 70-200 VRll + sigma 150mm macro , så får en begynne å spare slik at en muligens får ordnet en tele til Svalbardturen når en skal ut å jakte isbjørn . Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Svalbard kunne jeg tenkt meg en tur til selv... magisk landskap og skumle dyr i hvit/gråhvit pels. Anbefaler et fornuftig stativ også, kanskje t.o.m. panorama-hode (RRS) Edit: AF-S 600mm f/4 VR er veldig bra for isbjørn har jeg hørt Endret 10. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Svalbard kunne jeg tenkt meg en tur til selv... magisk landskap og skumle dyr i hvit/gråhvit pels. Anbefaler et fornuftig stativ også, kanskje t.o.m. panorama-hode (RRS) Edit: AF-S 600mm f/4 VR er veldig bra for isbjørn har jeg hørt Ja Svalbard er spesielt, var der i fjor og skulle egentlig opp dit nå i vår,men pga dårlige isforhold/mangel på havis gadd jeg ikke fordi en da ikke kommer til de stedene jeg vil . Men lyset og farvene der oppe er helt rått, ja såpass at jeg "mistet" lysten til å ta bilder den første tiden når jeg kom hjem . Så dit kan jeg annbefale alle å dre, jeg er jo så heldig å ha gratis bolig og gratis scooter når jeg er der og det sparer en jo bra på . Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvilken nettbutikk tror dere at det er lurest å legge inn en forhåndbestilling i ??? Jeg vil jo nødig bestille og betale hos X, for så å oppdage at Y pøser ut kamera il kundene sine en uke senere, mens jeg venter i månedsvis hos X... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå