TGB Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Video fra DSLR gir fantastisk kvalitet og muligheter. Få stødig video med DSLR er derimot en langt større utfordring. Steady-cam og stativ er et must. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Video fra DSLR gir fantastisk kvalitet og muligheter. Få stødig video med DSLR er derimot en langt større utfordring. Steady-cam og stativ er et must. Pussig, greid meg rimelig bra med D7000 jeg. Sikker på at du ikke overdriver for den jevne bruker nå - ikke alle jobber med events etc som deg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Video fra DSLR gir fantastisk kvalitet og muligheter. Få stødig video med DSLR er derimot en langt større utfordring. Steady-cam og stativ er et must. Pussig, greid meg rimelig bra med D7000 jeg. Sikker på at du ikke overdriver for den jevne bruker nå - ikke alle jobber med events etc som deg Hovedproblemet oppstår når man skal ha lengre klipp uten bevegelse. Flytter man seg under filming og ha korte klipp så blir det klart mulig å få til noe uten stativ (har gjort ) Edit: "Ustødig" filming gir billig preg på resultatet Endret 8. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Video fra DSLR gir fantastisk kvalitet og muligheter. Få stødig video med DSLR er derimot en langt større utfordring. Steady-cam og stativ er et must. Pussig, greid meg rimelig bra med D7000 jeg. Sikker på at du ikke overdriver for den jevne bruker nå - ikke alle jobber med events etc som deg Hovedproblemet oppstår når man skal ha lengre klipp uten bevegelse. Flytter man seg under filming og ha korte klipp så blir det klart mulig å få til noe uten stativ (har gjort ) Edit: "Ustødig" filming gir billig preg på resultatet Med fare for å kverrulere - men det er vel mildt sagt forskjell på bruk her....selv jeg innser glatt at å filme Jay Z sin musikkvideo med D7000 håndholdt og røde mik neppe er den beste ideen...men skal jeg filme på en workshop så vi har det så trenger ikke jeg steadycam for å få et bra resultat.....såpass enig er vi vel? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 It will allways be the user! sånn er det bare. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Tilbake til topic, kanskje? Eller skal jeg døpe om tråden til "Pratetråden rundt D800"? (Går fint det altså, ser ingen slik tråd til nå) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er kanskje en ide Alastor . vi babler jo nærmest om alt som har med d800 nå siden ingen får det fordømte objektet på lager (med visse unntak der enkelte hevder de skal få, eller har fått) så venter resten og diskuterer hvem som er mest dust av Canon og Nikon for dårlig leveranseinformasjon Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Tilbake til topic, kanskje? Eller skal jeg døpe om tråden til "Pratetråden rundt D800"? (Går fint det altså, ser ingen slik tråd til nå) Ja, hvorfor ikke. Jeg startet tråden pga som jeg skriver i første innlegg som følge av at jeg fikk en mail fra Japanphoto om at D800 var på lager, men at den ikke var tilgjengelig da jeg gikk inn på sidene. Ser jo at den har utviklet seg til "Den store D800 tråden" , så hvorfor ikke bare døpe den om. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Fikser du? Kan selv redigere ditt førsteinnlegg . Ser bedre ut enn at jeg har gjort det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Klarer ikke helt å se hva som er galt med å diskutere ting rundt D800 også i denne tråden all den tid Nikon ikke klarer å levere , må vel være like grit å ha en tråd med all spekulasjon i enn å fylle opp med en drøss tråder ,så firkantet må vel ikke et forum være Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Nei, det er kjekt jeg ikke er firkantet altså . Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Får døpe den til "D800 ventetråd" Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Fikser du? Kan selv redigere ditt førsteinnlegg . Ser bedre ut enn at jeg har gjort det. I have fixed. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Video fra DSLR gir fantastisk kvalitet og muligheter. Få stødig video med DSLR er derimot en langt større utfordring. Steady-cam og stativ er et must. Pussig, greid meg rimelig bra med D7000 jeg. Sikker på at du ikke overdriver for den jevne bruker nå - ikke alle jobber med events etc som deg Hovedproblemet oppstår når man skal ha lengre klipp uten bevegelse. Flytter man seg under filming og ha korte klipp så blir det klart mulig å få til noe uten stativ (har gjort ) Edit: "Ustødig" filming gir billig preg på resultatet Med fare for å kverrulere - men det er vel mildt sagt forskjell på bruk her....selv jeg innser glatt at å filme Jay Z sin musikkvideo med D7000 håndholdt og røde mik neppe er den beste ideen...men skal jeg filme på en workshop så vi har det så trenger ikke jeg steadycam for å få et bra resultat.....såpass enig er vi vel? Musikkvideoen "Ølbriller" - Erik og Kriss, er filma med handholdt 7D. (Rask klipping, men likevel..) Ja, det er vanskeleg å filme handholdt med speilrefleks, men det betyr mykje kva brennvidde du har. Har du 14-20mm greier du fint å halde kameraet roleg, prøv å bruk stroppen som en slags støtte på nakke eller rygg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Ser jo mange flotte videoklipp som er tatt med 5Dll/7D som ligger ute,ikke tvil om det. Men for meg er kameraet til å ta bilder med og videodelen blir mere en ekstrating som er grei å ha for å fange små snutter av ting som skjer og som egner seg bedre å dokumentere med video enn stillbilde . Så helt greit at begge deler finnest og kan brukes etter enhvers smak og behag . Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Ser jo mange flotte videoklipp som er tatt med 5Dll/7D som ligger ute,ikke tvil om det. Men for meg er kameraet til å ta bilder med og videodelen blir mere en ekstrating som er grei å ha for å fange små snutter av ting som skjer og som egner seg bedre å dokumentere med video enn stillbilde . Så helt greit at begge deler finnest og kan brukes etter enhvers smak og behag . For dei fleste er nok speilrefleks mest til bilder, ja, men blir ofte brukt til berre film også. Dybdeskarpheten man automatisk får (spesielt fullformat) er både en fordel og ulempe, alt ettersom kva du vil ha. Til fiksjonsfilm er det topp, mens til dokumentar (som einaste kamera) kan du gå glipp av mykje, og må styre mykje med manuell fokusering. Til dokumentarfilming er det i så fall en fordel å også bruke et vanleg videokamera, har brukt en type Panasonic der du har omtrent alt i fokus også på f/1.6 .. Så blir litt smak og behag, ja Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Nu starter vi på ny uke, det skal bli spennende å se om nettbutikkene får inn noen kamera fra Nikon, eller om det fortsetter i samme trenden som hittil med å forskyve antatt leveringsdato Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg forhåndsbestilte 9 februar hos JP (lansering var 7), men aner ikke hvilken plass jeg er i køen. Forhåpentligvis i første halvdel! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg er villig til å sette penger på at ingen D800 ankommer JP/Fotovideo eller andre butikker for den saks skyld før i mai. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg er spent på levering av både D800 og D4, begge står med fast dato fortsatt. Mistenker jeg får D4 først forøvrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå