TGB Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Japanphoto har forøvrig Canon 5D mark III på lager, så Canon klarer å levere. Problemet til Nikon er at etterspørsel overgår selv de mest optimistiske estimater. Forøvrig kan ikke en produsent skalere produksjonssystemene sine for slike kortvarige topper da det vil stå mye ledig kapasitet mellom lanseringene, som er dårlig butikk. Min frustrasjon er delt inn i følgende punkter: 1. Nesten ingenting har kommet til Norge 2. Jeg står ekstremt på toppen av listen på D4 og oppfyller alle kriterier for hvem som skal få først. 3. Kommunikasjonen er nær ikke-eksisterende. Edit: Kjenner også til at flere har fått i Sverige, så kan nesten lure på om Nikon Nordic skal servere Sverige først Endret 29. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
rogers Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Prisoppgangen de varsler er ganske stor også, opp fra 22.190kr til 24.990kr Jeg er litt spent på hvordan prisoppgangen påvirker optikk. Nikon sier bare at de endrer prisstruktur, og det vil få følger for prisene på en del av varene. Hadde egentlig tenkt å vente med å bestille optikk til D800 kamerahuset jeg har i bestilling var på plass. Men jeg legger inn ordre på denne nå. Roger Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Japanphoto har forøvrig Canon 5D mark III på lager, så Canon klarer å levere. Problemet til Nikon er at etterspørsel overgår selv de mest optimistiske estimater. Forøvrig kan ikke en produsent skalere produksjonssystemene sine for slike kortvarige topper da det vil stå mye ledig kapasitet mellom lanseringene, som er dårlig butikk. Min frustrasjon er delt inn i følgende punkter: 1. Nesten ingenting har kommet til Norge 2. Jeg står ekstremt på toppen av listen på D4 og oppfyller alle kriterier for hvem som skal få først. 3. Kommunikasjonen er nær ikke-eksisterende. Edit: Kjenner også til at flere har fått i Sverige, så kan nesten lure på om Nikon Nordic skal servere Sverige først Frustrasjonen er vel stort sett pga punkt 3 , Nikon ignorerer kunden og den info du til slutt får stemmer ikke . Hadde de gjordt som Canon gjorde når jeg spurte dem ang 5D lll og sagt som sant var så hadde det ikke vært noe problem . Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det har jo jeg skrevet før her på siden at Nikon Nordic har levert flere kamera i Sverige, leste på fotosidan.se at flere har kunnet gå inn i en butikk og kjløpe et Nikon D800 fra hylla. Og i dag er det jo og lese her at den er observert i to butikker i Gøteborg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Prisoppgangen de varsler er ganske stor også, opp fra 22.190kr til 24.990kr Jeg er litt spent på hvordan prisoppgangen påvirker optikk. Nikon sier bare at de endrer prisstruktur, og det vil få følger for prisene på en del av varene. Hadde egentlig tenkt å vente med å bestille optikk til D800 kamerahuset jeg har i bestilling var på plass. Men jeg legger inn ordre på denne nå. Roger Kan nok være lurt , selv fikk jeg tak i Nikon 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 pent brukt for en samlet pris av 10 000.- ikke værst om jeg skal si det selv . Lenke til kommentar
rogers Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Kan nok være lurt , selv fikk jeg tak i Nikon 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 pent brukt for en samlet pris av 10 000.- ikke værst om jeg skal si det selv . Det var jo veldig rimelig. Jeg kjøper nytt, og satser i første omgang på en 14-24 f/2.8 og 24-70 f/2.8 Endret 29. mars 2012 av rogers Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Kan nok være lurt , selv fikk jeg tak i Nikon 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 pent brukt for en samlet pris av 10 000.- ikke værst om jeg skal si det selv . Det var jo veldig rimelig. Jeg kjøper nytt, og satser i første omgang på en 14-24 f/2.8 og 24-70 f/2.8 ja,må dog legge til at de er som betaling for en jobb da . Den 14-24 mm blir min neste innvistering og så har jeg Sigma sin 150 mm Macro . Mange fine bilder på hjemmesiden din forresten . Endret 29. mars 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Det som gjør meg frustrert er at "hele verden" har fått sine D800 og vi her i Norge får ingenting. Både Amazon.de og en nederlanske nettbutikk har D800 på lager!!! Virker som forhåndsbestillingene i Norge ikke er viktig! Det irriterer VELDIG!! Får å si det mildt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det som gjør meg frustrert er at "hele verden" har fått sine D800 og vi her i Norge får ingenting. Både Amazon.de og en nederlanske nettbutikk har D800 på lager!!! Virker som forhåndsbestillingene i Norge ikke er viktig! Det irriterer VELDIG!! Får å si det mildt! Helt enig , meget dårlig av Nikon å forskjessbehandle slik . Ser Canon leverer og det er fritt frem for å kjøpe Dlll på feks JP .. Lenke til kommentar
Wrangell Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bare timer til min d800 er i hus - kostet meg litt ekstra å få den tidlig, men jeg gleder meg som en unge Nå er det også en mindre i køen hos Fotovideo. Håper flere får kameraet om ikke så alt for lenge! Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Bare timer til min d800 er i hus - kostet meg litt ekstra å få den tidlig, men jeg gleder meg som en unge Nå er det også en mindre i køen hos Fotovideo. Håper flere får kameraet om ikke så alt for lenge! Hvor fikk du tak i da? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Bare timer til min d800 er i hus - kostet meg litt ekstra å få den tidlig, men jeg gleder meg som en unge Nå er det også en mindre i køen hos Fotovideo. Håper flere får kameraet om ikke så alt for lenge! Hvor fikk du tak i da? Nå er det også en mindre i køen hos Fotovideo sier han. Det er da sannsynlig at han skaffet den der. Bare vill gjetting fra min side. Endret 30. mars 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Han kan vel ha kjøpt det et annet sted og kansellert ordren på Fotovideo? Vill gjetting fra meg også... Lenke til kommentar
Wrangell Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Ingen hemmelige triks eller butikker med lager dessverre - lot meg rive med på auksjonen JapanPhoto hadde. 29k er jo alt for dyrt, men mitt gamle kamera tok kvelden og jeg var desperat. Kunne selvfølgelig gått veien om en d700 og så solgt det når d800 blir tilgjengelig, men det er vanskelig å stoppe når en først begynner å by på en auksjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Han kan vel ha kjøpt det et annet sted og kansellert ordren på Fotovideo? Vill gjetting fra meg også... Det var slik jeg tolket det. Hadde h*n fått den hos FotoVideo, så ville vel h*n sagt - "Nå er det en mindre på lager hosFV" ... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Ingen hemmelige triks eller butikker med lager dessverre - lot meg rive med på auksjonen JapanPhoto hadde. 29k er jo alt for dyrt, men mitt gamle kamera tok kvelden og jeg var desperat. Kunne selvfølgelig gått veien om en d700 og så solgt det når d800 blir tilgjengelig, men det er vanskelig å stoppe når en først begynner å by på en auksjon. Gratulerer! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bare et raskt spørsmål, er det ikke slik at en til Nikon må kjøpe programvaren utenom , trenger en den? pris? Lenke til kommentar
Wrangell Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Takk - rakk bare å sette batteriet til lading når jeg fikk kameraet i dag tidlig før jeg måtte løpe på jobb. Så nå kan jeg ikke vente med å komme hjem Takk til alle som bidrar her inne! Jeg blir å følge mer med fremover - det er jo masse nyttige tips fra erfarne fotografer her inne. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bare et raskt spørsmål, er det ikke slik at en til Nikon må kjøpe programvaren utenom , trenger en den? pris? Det følger med ViewNX, men den avanserte pakka, CaptureNX koster penger. Da er det vel like greit å bruke pengene på Lightroom e.l., så får du kamera-uavhenging programvare. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bare et raskt spørsmål, er det ikke slik at en til Nikon må kjøpe programvaren utenom , trenger en den? pris? Det følger med ViewNX, men den avanserte pakka, CaptureNX koster penger. Da er det vel like greit å bruke pengene på Lightroom e.l., så får du kamera-uavhenging programvare. Ok,Lightroom og CS5 har jeg så da skulle det holde . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå