Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 I dag fikk jeg svar fra nettbutikken jeg kjøpte kamera hos , med følgende beskjed : Hei. Du kan hendvende deg til vår eksterne service partner for utbedring Camera og Videoteknikk as . Det betyr altså at jeg må ta kontakt med verkstedet, jeg må betale for å sende inn kameraet , altså bryr ikke nettbutikken seg med reprasjoner/service , men vidresender kunden til en 3djepart . Personelig mener jeg at det er selgers ansvar å ordne opp i dette og å sende fraktlapp til kunden slik at kunden bare har å lime den på pakken å sende produktet, slik foto video gjør det Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Når du oppretter retursak hos Camera og Videoteknikk får du tilsendt fraktlapp til å klistre på pakken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Når du oppretter retursak hos Camera og Videoteknikk får du tilsendt fraktlapp til å klistre på pakken. Javel , det som jeg tidligere har måttet sende inn var fra foto video og de fikset alt , var ingen henvisning til en 3djepart som en selv måtte ta seg av . Mener fortsatt at dette er noe nettbutikken burde ta seg av da det er de som er ansvarlig for garanti/angrerett overfor kunden , i tillegg virker det lite sevicevennelig bare å sende en mail om at "dette får du ordne selv, her er adressen " Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser problemet. Når du henvises til å selv opprette sak i Camera og Videoteknikks flotte, web-baserte servicesystem, tar det kortere tid å få kameraet sendt til verkstedet, det går raskere å kommunisere med verkstedet når du slipper å ha nettbutikkens medarbeidere som mellommenn og du får det raskere tilbake enn om du skulle gått om forhandleren - BRA for deg. For forhandleren er det billigere å la saken håndteres av Camera og Videoteknikks flotte, web-baserte servicesystem og logistikkløsning, og bare få regning fra dem i etterkant. Forhandler sparer penger, forhandler kan holde lavere priser - BRA for deg og alle andre fremtidige kunder. Du serveres med andre ord en ren vinn-vinn-situasjon, men likevel klager du. Hva er problemet? 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg ser at flere nettbutikker anbefaler deg å gå direkte til verksted; det har en fordel - du sparer et par dager i hver enda da du slipper å gå via nettbutikken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser problemet. Når du henvises til å selv opprette sak i Camera og Videoteknikks flotte, web-baserte servicesystem, tar det kortere tid å få kameraet sendt til verkstedet, det går raskere å kommunisere med verkstedet når du slipper å ha nettbutikkens medarbeidere som mellommenn og du får det raskere tilbake enn om du skulle gått om forhandleren - BRA for deg. For forhandleren er det billigere å la saken håndteres av Camera og Videoteknikks flotte, web-baserte servicesystem og logistikkløsning, og bare få regning fra dem i etterkant. Forhandler sparer penger, forhandler kan holde lavere priser - BRA for deg og alle andre fremtidige kunder. Du serveres med andre ord en ren vinn-vinn-situasjon, men likevel klager du. Hva er problemet? Du glemte noe, FØRST må du henvende deg til nettbutikken der du kjøpte produktet, det tar 3 til 5 dager før de svarer, så må du henvende deg til verkstedet og vente på svar derfra 8regner med det også tar et par dager) da er vi oppe i 5 til 8 dager før overhode noe skjer . Til sammenligning fikk jeg svar på dag 1 hos foto video og de ordnet alt og etter 2 dager hadde jeg returlappen , altså har de ordnet alt før jeg engang har fått svar fra nettbutikken og mitt kamera kan da være på værkstedet før jeg har fått returlapp i dette tilfellet, dvs 3 til 5 dager raskere , så nei det går heller ikke raskere ved at en slipper å forholde seg til nettbutikken fordi så snart kamera er inne på verksted og de lurer på noe tar de kontakt direkte med deg uansett om du har opprettet sak med dem eller netbutikken har oprettet den . At prisene skulle endre seg her jeg overhode ingen tro på , for det sitter vitterligen en fastlønnet person og svarer meg på min henvendelse og vidresender meg til andre, det hadde neppe kostet han mere tid å skrive ut en returlapp akkurat som foto video gjorde , all kommunikasjon etter at returlapp er skrevet ut foregår uansett mellom verksted og kunde, forskjellen er som du ser at det går ca en uke lengre tid som du ser i de konkrete eksemplene over Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du glemte noe, FØRST må du henvende deg til nettbutikken der du kjøpte produktet, det tar 3 til 5 dager før de svarer, så må du henvende deg til verkstedet og vente på svar derfra 8regner med det også tar et par dager) da er vi oppe i 5 til 8 dager før overhode noe skjer . Du må ikke vente på noe som helst når du oppretter sak hos Camera og Videoteknikk. Det hele gjøres automatisk i deres web-baserte servicesystem. Du er heller ikke nødt til å kontakte nettbutikken først. Selvfølgelig sparer nettbutikken penger på at de slipper å bruke arbeidstimer på å håndtere saken din. Med mindre alternativet for vedkommende kundebehandler hadde vært å sitte og tvinne tommeltotter. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du må ikke vente på noe som helst når du oppretter sak hos Camera og Videoteknikk. Det hele gjøres automatisk i deres web-baserte servicesystem. Du er heller ikke nødt til å kontakte nettbutikken først. Selvfølgelig sparer nettbutikken penger på at de slipper å bruke arbeidstimer på å håndtere saken din. Med mindre alternativet for vedkommende kundebehandler hadde vært å sitte og tvinne tommeltotter. Greit nok,men det opplyser ikke nettbutikken om når du kjøper varen, dermed henvender kunden seg til nettbutikken og da er tiden som jeg viste til reell , når en så har henvendt seg til nettbutikken så må det vel være like enkelt for dem å sende en returlapp slik foto video gjør , istedenfor å vente 3 til 5 dager for så å svare . Jeg tenker ikke her bare på min sak , men jeg vil tro at de aller fleste som får problemer med et produkt ikke er oppdatert på dette og dermed kontakter nettop selger , tror ikke du også det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du glemte noe, FØRST.. Hva om du FØRST oppretter sak hos verkstedet, og får litt fart på sakene.. i stedet for at du skal bruke mye energi i dette forumet som ikke kan hjelpe deg med kameraet.. du skaper selv forsinkelsen ved å sitte å klage her inne i dagevis før du får ut finger'n.. Slutt å syte & klage, få heller gang på kameraet ditt..!! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tror ikke jeg har opplevd noen på dette forumet som finner like mye å klage over som Snekker'n... og som klager så mye over alt han finner noe å utsette på 6 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Syntes egentlig disse D800-problemene til Snekker'n kunne fått en egent tråd. Dette er fordi at det har blitt et evig stort prosjekt, som begynner å dekke mer enn kun et problem som tar noen få innlegg. Da kan man og følge denne utviklingen i hva som skjer på EN plass som kun omhandler Snekker'n sine problemer. Alt fra hva det er til hva nettbutikker svarer og henvender til. Det blir mer oversiktlig, lettere å følge med og finne igjen ting om det blir egen tråd. Eller man kan glatt overse hele den nye tråden om man vil... Det er og en fare for at andre, mer interesante innlegg om D800 forsvinner i mengden i denne allerede eksisterende D800-tråden. Endret 30. januar 2013 av KristianJV 2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Syntes egentlig disse D800-problemene til Snekker'n kunne fått en egent tråd. Dette er fordi at det har blitt et evig stort prosjekt, som begynner å dekke mer enn kun et problem som tar noen få innlegg. Da kan man og følge denne utviklingen i hva som skjer på EN plass som kun omhandler Snekker'n sine problemer. Alt fra hva det er til hva nettbutikker svarer og henvender til. Det blir mer oversiktlig, lettere å følge med og finne igjen ting om det blir egen tråd. Eller man kan glatt overse hele den nye tråden om man vil... Det er og en fare for at andre, mer interesante innlegg om D800 forsvinner i mengden i denne allerede eksisterende D800-tråden. Diskusjonen om nettbutikken og reprasjon er jeg enig i at kunne vært i en annen (egen) tråd , resten derimot er meget relevant for tråden og når en opplever å få 3 kamera med forskjellige feil, ja så er det vel nettop i tråden "Den store D800 tråden" dette bør ligge , for det må da vitterligen være like relevant at en her belyser og diskuterer feil/problemer (selv om jeg skjønner at noen har problem med at slikt nevnes) som det er å diskutere hvor mye en kan croppe et bilde og lignende i side etter side . Det er for meg fantastis å se at enkelte klager og syter så snart noen nevner feil/mangler med bestemte merker, menst det er helt greit at andre ting diskuteres side opp og side ned . Her er jo masse sider med omtale om venting , at de har motatt kameraet oo side opp og side ned med skalering av bilder , slikt synes jeg er betydelig mer uintresangt enn å lese om hvordan kameraet virker , om det er feil eller problemer med det , men jeg kan ikke av den grunn gå til anngrep på de som ønsker å diskutere feks skaleing av bilder til det kjedsommelige , jeg hopper stille over det og leser det jeg finner intresangt . Det er vel på tide at enkelte slutter å være så merkefiksert at de nesten går på veggen så snart det dukker opp diskusjoner om feil på deres merke Så sies det at "Det er og en fare for at andre, mer interesante innlegg om D800 forsvinner i mengden i denne allerede eksisterende D800-tråden" Itresange for hvem?? Deg og noen andre sikkert , Men skal jeg da kunne forlange at de innlegg jeg ikke finner intresange skal flyttes i en egen tråd ??? Nei jeg tror faktisk ikke det , det er noe som heter toleranse for andre og andres meninger/syn og det første man da gjør for å få det til er å legge egoet på hylla . MVH : Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hva om du FØRST oppretter sak hos verkstedet, og får litt fart på sakene.. i stedet for at du skal bruke mye energi i dette forumet som ikke kan hjelpe deg med kameraet.. du skaper selv forsinkelsen ved å sitte å klage her inne i dagevis før du får ut finger'n.. Slutt å syte & klage, få heller gang på kameraet ditt..!! Hvor har du det fra at det ikke er oprettet sak, det ble gjordt før helgen, om du leser hva som skrives så skrev jeg at det tok 3 til 5 dager å få svar,da svaret kom så tok jeg affære utifra det på timen . Er dere bare optatt med kritikk og anngrep i stedet for å lese fakta Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hvor har du det fra at det ikke er oprettet sak, det ble gjordt før helgen, om du leser hva som skrives så skrev jeg at det tok 3 til 5 dager å få svar,da svaret kom så tok jeg affære utifra det på timen . Er dere bare optatt med kritikk og anngrep i stedet for å lese fakta Begynner å slite med hva som er fakta i denne tråden Snekker'n.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Begynner å slite med hva som er fakta i denne tråden Snekker'n.. Du gjør det ja, men du overser glatt at jeg tidlligere har skerevet at jeg i dag fikk svar fra nettbutikken og når jeg fikk det svaret henvendte jeg meg til Camera og Videoteknikk as og reg skaden på deres side , ca kl 16 i dag fikk jeg svar fra dem som var følgende : "Vedlagt følger adresseetikett for returservice med Postens bedriftspakke som kan benyttes ved forsendelser til oss. Etiketten må skrives ut og festes på pakken. Lever pakken inn på Postkontoret/Post i butikk eller til postbudet ditt. Legg gjerne flere produkter i samme eske, men størrelse og vekt må ikke overstige 120cm x 60cm x 60cm og 35kg. Pakken får en garantert fremsendelsestid på 1-3 dager (tilsvarer Bedriftspakke), og kostnaden etterfaktureres fra C&V på den enkelte ordre. For større produkter, ta kontakt for informasjon og avtale om transport. 2R kan brukes av både private og bedrifter. 2R må dekkes av kunde, uavhengig av om det er garanti/mangel eller betalbar reparasjon (gjeldende regler iht. forbrukerkjøpsloven). I noen tilfeller dekker imidlertid leverandøren av produktet frakt inn til verksted dersom reparasjonen godkjennes som garanti/mangel. Med vennlig hilsen Camera & Videoteknikk AS Liaveien 1 N-5132 Nyborg" Så spar meg for anntydninger om løgn , og i samme slengen når du synest jeg ødlegger tråden, hva gjør du da ????? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tror ikke jeg har opplevd noen på dette forumet som finner like mye å klage over som Snekker'n... og som klager så mye over alt han finner noe å utsette på Eller snu på flisa , mulig fakta er at veldig få TØR å klage på produkter her på forumet, nettop fordi de ser hvordan "mobben" kaster seg over de få som tør det . Jeg har titt og ofte fått meldinger fra medlemmer her som sier at de setter pris på at jeg tør diskutere upopulære ting her , fordi de selv ikke orker belsatingen med utskjelling og personangrep . muligens noe å tenke på , eller Lenke til kommentar
preje Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg blir nysgjerrig ..... Snekker'n... hvilken nettbutikk kjøpte du kameraet fra? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg blir nysgjerrig ..... Snekker'n... hvilken nettbutikk kjøpte du kameraet fra? Spiller ingen rolle,hensikten er ikke å henge ut noen nettbutikk ,men kan si at det er en stor og anerkjent aktør i markede. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 For å snakke rett fra egen lever.. Snekker'n, jeg hadde vært irritert selv om jeg hadde opplevd samme feil med nytt utstyr som du har. Ja, jeg ville nevnt det her på forumet også, men her stopper likheten. Det er over 300 dager siden (Ja vet, lite å gjøre i de små timer) du først klagde på Nikon og D800, likevel endte du opp med å kjøpe. At du så faktisk er uheldig med div. feil er en annen sak, men det får da være måte på å greie å dra det inn i ALLE innlegg. Selv i D600 tråden har du påpekt feil med D800en din, egen tråd på foto.no om hvor skuffet du er osv. Tror ingen her føler seg støtt over at du kommenterer feil og mangler du har opplevd, derimot ville antageligvis de fleste av oss kommentert det... 1 gang. Omtrent daglig i opptil flere tråder, gjerne uten at noe har endret seg siden forrige innlegg om samme problem \ feil \ manglende levering. Det er begrenset hvor mange dager på rad folk leser "har ikke fått kamerahuset mitt idag heller, ikke svarer Nikon, de suger" uten å kommentere det. At du så velger å ta det som personlig er en annen sak, men saken er at de fleste blir lei av å lese det samme om og om igjen. Hvordan ville du reagert om media hadde begynt å dekke høstens valg i dag med store oppslag om at ingen store valgløfter ble avslørt i dag - daglig? 2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 For å snakke rett fra egen lever.. Snekker'n, jeg hadde vært irritert selv om jeg hadde opplevd samme feil med nytt utstyr som du har. Ja, jeg ville nevnt det her på forumet også, men her stopper likheten. Det er over 300 dager siden (Ja vet, lite å gjøre i de små timer) du først klagde på Nikon og D800, likevel endte du opp med å kjøpe. At du så faktisk er uheldig med div. feil er en annen sak, men det får da være måte på å greie å dra det inn i ALLE innlegg. Selv i D600 tråden har du påpekt feil med D800en din, egen tråd på foto.no om hvor skuffet du er osv. Tror ingen her føler seg støtt over at du kommenterer feil og mangler du har opplevd, derimot ville antageligvis de fleste av oss kommentert det... 1 gang. Omtrent daglig i opptil flere tråder, gjerne uten at noe har endret seg siden forrige innlegg om samme problem \ feil \ manglende levering. Det er begrenset hvor mange dager på rad folk leser "har ikke fått kamerahuset mitt idag heller, ikke svarer Nikon, de suger" uten å kommentere det. At du så velger å ta det som personlig er en annen sak, men saken er at de fleste blir lei av å lese det samme om og om igjen. Hvordan ville du reagert om media hadde begynt å dekke høstens valg i dag med store oppslag om at ingen store valgløfter ble avslørt i dag - daglig? Først når det gjelder forsinkelsen av D800 så har det overhode ikke noe med valg av kamera eller ikke , jeg kritiserte overhode ikke D800 , men jeg kritiserte Nikon for leveringsproblemer og manglende info , noe som mange tusen med meg gjorde . greit nok at jeg pga frustrasjon over Nikons arroganse overfor kunder postet vel mye ,men gjordt er gjordt . Så til D800 og problemene, det er intresangt å se at så mange anngriper meg for dette, ja jeg sier anngriper for det er det som skjer og dermed blir det jo også utallige unødvendige poster , da jeg velger å svare både på positive og negative inlegg , men jeg ser ikke de samme reaksjonene på de inleggene jeg har skrevet der jeg sier D800 er et meget bra kamera, er det tilfeldig eller er det fordi det er såkalte "godtatte" inlegg . Ja jeg har også skrevet på foto.no og ser ikke noe galt i det, eller mener du det er feil at tv2 og nrk har samme saker som oppslag i nyhetene ? jeg har også diskutert i D600 tråden, da det faktisk er samme problem som med D800 og dermed av intresse , men jeg ser dog ikke samme hatreaksjoner der eller på foto.no som det jeg ser i denne tråden. Mon tro om ikke flere her hadde irritert seg og skrevet en del om de bestilte et proffkamera og mottok et med løs gummi på grepet, returnerte dette og fikk så et med løs 10 pinskontakt (noe faktisk andre også har fått bla på nevnte tråd i foto.no) og så til sist ende opp med olje på sensorn som mine bilder i denne tråden viser . Så til sist, om media hadde begynt som du sier over her ,hadde jeg nok blitt lei akkurat som jeg blir av andre ting i media eller her på forumet for den sags skyld , men jeg kan da vitterligen ikke begynne å rakke ned på dem eller gå på personer med personhets av den grunn , men det er akkurat det som hender her og dermed ender det opp med utallige unødige inlegg . Så jeg tror faktisk flere kan stikke fingeren i jorden og spørre seg selv om ikke nettop de bidrar kraftig til å "ødlegge " tråder med all skittkastingen og personangrepene som florerer , vi ser jo at mod nylig var inne i denne tråden og ryddet vekk noe av det . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå