preje Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det er akkurat samme væske på de som er ferdig fuktet som det er i flasken du kjøper, du kan oppleve at noen av de som er ferdig fuktet er vel våt. men da er det bare å åpne posen og la den ligge åpen et minutt før du bruker den, da har den tørket opp en god del, men ikke ta den ut av posen før du skal bruke den . Er du usikker på fremgangsmåten kan du se bla her, det er enkelt . Prøv å skriv : oil on D800 sensor . Som søketest på Google så vil du få enormt mange tråder om dette, ja jeg ble faktisk overrasket over at det var så mange . Har tittet på noen diskusjoner rundt temaet, og jeg må si at jeg ble litt overrasket. Har hatt både analogt og digitalt nikon uten noe brydderi tidligere. Dukker det opp endel "småtteri" med de nye modellene, så er jo det lite moro, spesielt med tanke på hva utstyr koster. Man forventer gjerne prikkfrie kameraer når man blar opp 20 høvdinger, selvom de fleste nok kan akseptere enkelte babysykdommer (så lenge de enkelt kan fikses). Når det virker som Nikon i tillegg "nekter" for at noe ikke stemmer, smaker det hele litt dårlig dessverre. Men men... det blir jo uansett opp til hver enkelt hva man vil foreta seg. Jeg skal titte på videoer og diskusjoner før jeg konkluderer med hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
preje Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 For mye væske fører til at skiten blir dratt utover sensor, i stedet for at det blir sugd opp i swaben. Samt at du får ujevn fordamping av væsken, noe som resulterer i flekker. Det er vel opp til hver enkelte om de vil gjøre det selv. Men synes man det er skummelt, eller man føler at man ikke behersker det. Send inn. Jeg er i grunn en møysommelig kar når det kommer til slikt, og ønsker nok å "lære å gjøre det riktig". Men med tanke på at jeg kan ødelegge mitt ellers så flotte kamera til 20 høvdinger, er jeg neimen ikke sikker...... "time vill show!" Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har tittet på noen diskusjoner rundt temaet, og jeg må si at jeg ble litt overrasket. Har hatt både analogt og digitalt nikon uten noe brydderi tidligere. Dukker det opp endel "småtteri" med de nye modellene, så er jo det lite moro, spesielt med tanke på hva utstyr koster. Man forventer gjerne prikkfrie kameraer når man blar opp 20 høvdinger, selvom de fleste nok kan akseptere enkelte babysykdommer (så lenge de enkelt kan fikses). Når det virker som Nikon i tillegg "nekter" for at noe ikke stemmer, smaker det hele litt dårlig dessverre. Men men... det blir jo uansett opp til hver enkelt hva man vil foreta seg. Jeg skal titte på videoer og diskusjoner før jeg konkluderer med hva jeg skal gjøre. Selvsagt kan et produkt ha en barnesykdom, men når jeg får 3 kamera med 3 forskjellige feil (oljeproblemet kunne være på de 2 første også,jeg brukte dem ikke så jeg vet ikke) så synest jeg at jeg har grunn til å reagere og når en i tillegg ser hvor mange andre som sliter med dette oljeproblemet både på D800 og D600 ja da synest jeg at Nikon kunne i det minste gå ut med en beklagelse og en sikkelig redgjørelse ang dette og ang rep av dette . Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg er i grunn en møysommelig kar når det kommer til slikt, og ønsker nok å "lære å gjøre det riktig". Men med tanke på at jeg kan ødelegge mitt ellers så flotte kamera til 20 høvdinger, er jeg neimen ikke sikker...... "time vill show!" Jeg lærte på den harde måten med min gamle D300. Panikken tok helt overhånd da jeg så hvor katastrofalt resultatet ble. Tok et par forsøk før jeg fikk det til, men da ble det veldig bra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg lærte på den harde måten med min gamle D300. Panikken tok helt overhånd da jeg så hvor katastrofalt resultatet ble. Tok et par forsøk før jeg fikk det til, men da ble det veldig bra. Skal vel mye til å gjøre noe feil , det står jo litt i manualen + at det ligger masse info på nett. Men jeg var nok litt spent første gangen jeg rensa min 30D ja , men det gikk knirkefritt og siden har jeg rensa alle mine kamera selv . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ble veldig dødt i denne tråden når man begynte å snakke om feil mangler , er det ikke lov eller Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Vel, hva skal man si? "Ja Nikon har et problem" eller "Dette må de ordne opp i?" Begge deler har vel blitt sagt, så folk har vel ikke noe mer å si om emnet... Men jo, selvfølgelig er det lov å snakke om feil, mangler og oljesøl på sensor osv. 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Å legge inn et innlegg bare for å kverulere er ihvertfall ikke noe positivt for denne tråden. Denne tråden er både for positive og negative erfaringer. Endret 24. januar 2013 av Fytterakkern 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ble veldig dødt i denne tråden når man begynte å snakke om feil mangler , er det ikke lov eller Det kan du si. Nikon er for tiden litt ute å sykler (strengt tatt); det har vært en del barnesykdommer på D800 og D600. Det er slike feil som er rimelig tydelige, og av en slik art at de lar seg fikse. Problemet er at Nikon har problemer med å innrømme at feilene faktisk er der; og da blir det bare kleint. Hadde Nikon vært på hugget, så hadde de innrømmet at enkelte modeller har noen små problemer, men det fikser de gratis; bare snakk med leverandøren og alt ordner seg ... Vår gode gamle Nikon tilhenger, Thom Hogan, er jo skikkelig forbannet om dagen. Kenny Boy er såpass oppgitt at han har stort sett gått over til Canon ... (NB. Les et par sider av disse gutta; ikke kun første post, så ser du hva jeg hinter til). Mitt poeng er at de problemene som faktisk finnes er små, og fikses lett. Det som er bekymringsfullt er at Nikon ikke anerkjenner de faktiske forholdene. 1 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 I henhold til Kenny så tar ikke D800 akseptable bilder så da er det bare å selge og kjøpe Canon så fikser det seg, eller enda bedre, bruk mobiltelefonen. "I use my iPhone 5 as my main camera, heck, who needs SLRs when I get better colors out of my iPhone 5 than I do from my D800?" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 I henhold til Kenny så tar ikke D800 akseptable bilder så da er det bare å selge og kjøpe Canon så fikser det seg, eller enda bedre, bruk mobiltelefonen. "I use my iPhone 5 as my main camera, heck, who needs SLRs when I get better colors out of my iPhone 5 than I do from my D800?" Det som er litt morsomt er at når Kenny Boy var Nikon fanboy, så sa han akkurat det samme ... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Han er en pussig skrue som skriver mye rart. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) I henhold til Kenny så tar ikke D800 akseptable bilder så da er det bare å selge og kjøpe Canon så fikser det seg, eller enda bedre, bruk mobiltelefonen. "I use my iPhone 5 as my main camera, heck, who needs SLRs when I get better colors out of my iPhone 5 than I do from my D800?" Ad Kennys kommentarer om farger, så les Thom Hogans nyeste bloggpost om Nikon og grønnstikk: http://www.bythom.com/ (The Kermit Syndrome, 24. Jan 2013) Anbefalt lesning for Nikon-hus generelt. Endret 25. januar 2013 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Anbefalt lesning for Nikon-hus generelt. Anbefalt lesing for alle, uansett hus, vil nå jeg si Lenke til kommentar
Bjørn Johnsen Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hmm titta litt på denne tråden. Er det noen som eier nikon d800?? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Hmm titta litt på denne tråden. Er det noen som eier nikon d800?? Ja jeg og sikkert flere andre. Lurer du på det, eller er det noe mere? Endret 25. januar 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Problemet med D800 er at det er for mange som har råd til det, og veldig mange av dem forstår ikke at ut-av-kameraet er bare ett steg i prosessen. /rant Lenke til kommentar
Bjørn Johnsen Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Eier det kamraet selv og stor fornøyd med det til mitt bruk. Har heller ikke hatt noen problem med det. Men som du sikkert har lagt merke til selv. At mange kritiserer før dem har prøvd selv... Men sånn er nå de fleste..... He he. Men et råd jeg kan gi om noen skal kjøpe dette kamraet. Er å passe på at man får et kamra som har et nyere produksjons nr... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 D800 er fantastisk. Fikk mitt i slutten av Juni i fjor, og det har operert feilfritt. Mulig jeg har vært heldig i så måte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå