Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tillykke med nytt kamera! Håper ladinga går greit ;-)

Jeg har kommet over den første skuffelsen med skitt på brikka på mitt nye D600 etter at jeg har lest meg opp på rensing.

Sender huset inn til rensing for olje og så ordner det seg med egen-rensing for fremtiden.

Det var en lettelse å finne ut at brikka ikke var så hellig at den omtrent ikke kunne berøres.

Med normal forsiktighet og med rett utstyr skal det gå greit. Er blitt optimist igjen og tror jeg blir fornøyd med 600'n.

Lenke til kommentar

Tillykke med nytt kamera! Håper ladinga går greit ;-)

Jeg har kommet over den første skuffelsen med skitt på brikka på mitt nye D600 etter at jeg har lest meg opp på rensing.

Sender huset inn til rensing for olje og så ordner det seg med egen-rensing for fremtiden.

Det var en lettelse å finne ut at brikka ikke var så hellig at den omtrent ikke kunne berøres.

Med normal forsiktighet og med rett utstyr skal det gå greit. Er blitt optimist igjen og tror jeg blir fornøyd med 600'n.

 

Det blir du sikkert og jeg tror jeg blir fornøyd med mitt.

Sitter å tukler litt med det og det føles som det er solid bygget,passer hånden min bra dog ville det nok blitt perfekt med et batterigrep, men det får vi se på etter jul.

Liker det meste av knapper/hjul på kamera selv om det nok går en stund før jeg venner meg til det .

Eneste lille minus jeg ser eller rettere sagt hører er støy .

Og før noen får hakaslepp her og mister underkjeven i kontorpulten og knuser tenner så la meg ile til å si at støyen jeg tenker på er fra speilet :)

Betydelig høyere lyd enn på D7000 og selv med å stille over til Q er det liten forskjell, så på det området har Canon klart å gjøre en betydelig bedre jobb på sin 5D lll .

Lenke til kommentar

 

 

Det blir du sikkert og jeg tror jeg blir fornøyd med mitt.

Sitter å tukler litt med det og det føles som det er solid bygget,passer hånden min bra dog ville det nok blitt perfekt med et batterigrep, men det får vi se på etter jul.

Liker det meste av knapper/hjul på kamera selv om det nok går en stund før jeg venner meg til det .

Eneste lille minus jeg ser eller rettere sagt hører er støy .

Og før noen får hakaslepp her og mister underkjeven i kontorpulten og knuser tenner så la meg ile til å si at støyen jeg tenker på er fra speilet :)

Betydelig høyere lyd enn på D7000 og selv med å stille over til Q er det liten forskjell, så på det området har Canon klart å gjøre en betydelig bedre jobb på sin 5D lll .

 

Støy sier du? Jeg kaller det godlyd ;)

Men er vel litt enig med deg - samtidig så er det kult når andre hører lyden og tenker "pokker! han har D800 han!" ;) he he

 

Grattis med flott kamera! :)

Lenke til kommentar

Tillykke med nytt kamera! Håper ladinga går greit ;-)

Jeg har kommet over den første skuffelsen med skitt på brikka på mitt nye D600 etter at jeg har lest meg opp på rensing.

Sender huset inn til rensing for olje og så ordner det seg med egen-rensing for fremtiden.

Det var en lettelse å finne ut at brikka ikke var så hellig at den omtrent ikke kunne berøres.

Med normal forsiktighet og med rett utstyr skal det gå greit. Er blitt optimist igjen og tror jeg blir fornøyd med 600'n.

 

Du kan og trøste deg med at alt tyder på at problemet på D600 går over av seg selv etter en del eksponeringer :)

Lenke til kommentar

Støy sier du? Jeg kaller det godlyd ;)

Men er vel litt enig med deg - samtidig så er det kult når andre hører lyden og tenker "pokker! han har D800 han!" ;) he he

 

Grattis med flott kamera! :)

 

Takk takk, når jeg nevner den støyen så er det mest med tanke på at jeg tar endel bilder i feks kirker og konsertsaler der folk ofte er var for andre lyder , tror også at ved fotografering av fuler vil de reagere på denne lyden , men men...

Lenke til kommentar

Takk, takk . Akkurat nå er det overskyet og grått her og lite lys og at det heller ikke er snø gjør jo ikke saken noe bedre , på denne tiden av året er det jo ganske lite lys så langt mot nord,men noen motiver blir det nok og så er det jo muligheter å teste ut kameraet i lite lys da og ikke minst å lære seg det å kjenne.

Så får vi satse på at det knaller til med litt nordlys igjen :)

Lenke til kommentar

Har nå hatt min D800 i snart et halvt år, og jeg blir forsatt like ydmyk og forbløffet over filkvaliteten fra dette kameraet. Jeg har enda ikke skaffet GND filter til 14-24mmillimetern, men har til nå faktisk ikke hatt behov for det. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fortsatt strålende fornøyd.

 

Er ikke i tvil om at kameraet gir bra bilder.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har nå hatt min D800 i snart et halvt år, og jeg blir forsatt like ydmyk og forbløffet over filkvaliteten fra dette kameraet. Jeg har enda ikke skaffet GND filter til 14-24mmillimetern, men har til nå faktisk ikke hatt behov for det. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fortsatt strålende fornøyd.

 

Sammme her, det er nesten perverst hvor mye man kan hente ut av skyggene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det noen av dere som kan fortelle meg hvordan D800 er å holde i (sånn rent fysisk hvordan det ligger i hendene) ift. D600 ? Jeg ser at JapanPhoto har 10% på D800 (og forøvrig D600 også) inntil midnatt ikveld, og jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger D800, men det er vanskelig.

 

Solgte mitt gamle D700 for en stund siden med målet for øye å oppgradere til D800, men D600 virker jo _egentlig_ som det jeg trenger, men så elsker jeg simpelten D700 for hvordan det lå perfekt i hendene mine.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som kan fortelle meg hvordan D800 er å holde i (sånn rent fysisk hvordan det ligger i hendene) ift. D600 ? Jeg ser at JapanPhoto har 10% på D800 (og forøvrig D600 også) inntil midnatt ikveld, og jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger D800, men det er vanskelig.

 

Solgte mitt gamle D700 for en stund siden med målet for øye å oppgradere til D800, men D600 virker jo _egentlig_ som det jeg trenger, men så elsker jeg simpelten D700 for hvordan det lå perfekt i hendene mine.

 

Som jeg opplevde det er D600 en del nærmere D800 enn den er D7000, har du hatt D700 fra før vill ejeg knallet til og kjøpe en D800 :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Har nå hatt min D800 i snart et halvt år, og jeg blir forsatt like ydmyk og forbløffet over filkvaliteten fra dette kameraet. Jeg har enda ikke skaffet GND filter til 14-24mmillimetern, men har til nå faktisk ikke hatt behov for det. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fortsatt strålende fornøyd.

Hysj!

Mitt D800 ligger på Posten hjemme i Tromsø, og jeg er stuck langt sør i Nordsjøen på jobb fram til onsdag. Livet har vært litt kjipt siden hentelappen tikket inn på telefonen for et par dager siden. :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Som jeg opplevde det er D600 en del nærmere D800 enn den er D7000, har du hatt D700 fra før vill ejeg knallet til og kjøpe en D800 :new_woot:

 

Skitt au, jeg brant til og bestilte meg et D800 før tilbudet gikk ut. Skal jeg ha FX kan jeg likesågodt gå all-in :p

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke klarte å bestemme meg for D600 eller D800 ble det en gylden middelvei, D700... :tease:

Klarte ikke å leve uten proffunksjonene jeg er vant til fra D300s'en, og da fikk jeg også med en ok Sigma 24-70 2.8 og 70-200 2.8 + SB800 etc. til samme pris som D800'en. Så får det heller bli evt oppgradering til D800 senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...