smoke Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 5minuter etter jeg starta datan min i dag komm det opp en varning: cpu warnig. cpu tempen lå på 80grader! så jeg dro ut strømen og åpna den måtte sette fast kjøleren på nytt . Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Trodde Intel hadde temp beskytter i CPU som tvinget maskinen å gå i hvilemodus eller slå seg av hvis det ble så hett... Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Etter det jeg har lest så skal P4 sette ned klokke frekvensen automatisk hvis den blir for varm. Så jeg må innrømme at det var litt rart ja Lenke til kommentar
smoke Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 det komm ikke opp en windows alert, det komm opp eteleranet jeg aldrig har sett før vet da f hva det var Lenke til kommentar
Colapant Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 sats på amd så slipper du sånne advarsler... Da går d bare til h... når kjøleren faller av... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Nei vær snill med prosessorene deres! Tenk som de sliter for deg og underholder deg...og får deg til å rive håret av skallen og her og der når du plages. God kjøling må til ja Har sett noen dårlige kjøleribber som gikk ann å sette 180 grader feil vei på Socket A så de ikke blir trykket godt nok ned på CPU, så dobbeltsjekk før klipsene hektes på. Lenke til kommentar
gnus Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Etter det jeg har lest så skal P4 sette ned klokke frekvensen automatisk hvis den blir for varm. Så jeg må innrømme at det var litt rart ja Trur det er slik at du kan stille på det i biosen... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Poenget er at P4 setter ned klokken eller skrur seg av kun hvis tempen øker for fort. Biosen avgjør hvor varm den skal bli før den skrur seg av. Så det er altså (teoretisk) mulig å overvarme en P4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå