NeoGeo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har bygd ny pc, forøvrig den 3 i rekken. Selvsagt skal ikke ting bare funke og jeg trenger litt hjelp nå. Status Jeg får ikke opp noe skjermbildet i hele tatt. Maskinen bare gir fra seg noen pipelyder i faste intervaller, ett pip som varer i 1-2sek med påfølgende 2-3 sekunders pause. Jeg har godt over jumperene ett par ganger, men selvsagt kan jeg ha oversett noen enda. Specs AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA TwinMOS PC3700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 5ns Suntek Miditower TH-656 Jeg har byttet skjermkortet med et som garantert funker, så det er ikke det. Strømforsyninga er på 300W som er innenfor kravene. Begge PSU tilkoblingene er tilsluttet, den vanlige + en 4 pins sak. Minne er levert i en brikke...må jeg ha to for og kjøre paralell?? Alle vifter går (psu, gpu, cpu) Teorier og tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Bruker å hjelpe med en 2700 RAM brikke istedenfor 3200 til du får flashet BIOS eller hva det nå kan være...settings i BIOS...Se om du får lånt en liten 2700 så ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Hovedkortet støtter jo ikke offisielt disse ram hastighetene, men kan det skade eller ikke virke pga det? Jeg skal prøve og bytte ram brikkene og skjekke. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har akkurat samme problem. Alle vifter går men det kommer ikke noe skjermbilde men en pipelyd lik den han på toppen beskrev. Den samme lyden kommer hvis jeg prøver å starte uten ram eller med bare én brikke(uansett slot), så jeg tror det er ram`en. Leste noe i går om at det var problemer med nf7 og barton 2500 og 166mhz fsb. Skal prøve "wire trick`et" i dag for å få satt fsb til 200 eller 133 bare for å se om jeg får skjermbilde og flashet bios. Noen som har prøvd dette? (har sjekket en del på abit sine forum (og andre) og det virker som om "alle" har problemer med dette hovedkortet) min pc: Abit nf7-s v2.0 Geil golden dragon 2x256 pc3500 c3dRadeon 9800pro slk900 m 92mm zalman wd raptor seagate 120Gb 360w psu chieftec Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Jeg byttet minnebrikken fra DIMM3 til DIMM2 så virket det! Nå er det ett nytt problem jeg strir med. Jeg har innstalert WinXP, men klarte bare og formatere 30 av de 80 GB tilgjengelig. Jeg har også testet med partition magic, men den sier bare det er en 30gb disk der. Den er satt som master i egen Seriell port, men i bios er den oppført som primary slave. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 har du da sjekket bak på disken og sett hva den pinnen står på , master eller slave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå