johanf Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hei alle, Jeg snuser litt på å kjøpe meg en nyere (enn den jeg har) bruktbil, og etter litt søking her og der, har jeg funnet en Audi jeg kunne tenke meg å inspisere litt nærmere. For to år siden tittet jeg på en A4 (B6 (2004-modell)) med multitronic (herlig girkasse, når den funker) og det var en sabla flott bil. Men, etter en runde hos Møller her i oslo, kunne de fortelle meg (noe jeg hadde mistanke om) at girkassa viste tegn til problemer. Standard multitronic, altså. Den bilen styrte jeg unna, og lot være å kjøpe bil den sommeren. Audi oppdaterte fra 6 til 7 lameller i kløtsjpakken fra modeller produsert fra 2005 og dette skulle løse en del trøblete multitronic problemer. Har prøvd å søke litt på nett og har ikke funnet noen spesifike problemer knyttet til girkassen med 7 lameller. Er det noen som har erfaring, har sett skrekkeksempler eller har hørt at selv den nye kassa er like dårlig, har råd eller tips, eller bare har lyst å skremme meg vekk fra å se på Audi med multitronic? Takker for tilbakemeldinger! Endret 19. mars 2012 av johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå