Gå til innhold

Hjelp til å gå ned i vekt, kostholdsplan, og trening

Anbefalte innlegg

Det er absolutt en god start, fortsett sånn :) Du virker allerede bevisst på det å senke inntaket, og å få opp aktiviteten.

For meg fungerer det godt i forhold til trening om jeg har små mål å jobbe etter. Neste gang du går tur, ta tiden (om du ikke har gjort det tidligere). Så kan du prøve å slå denne senere :)

Det er en fornuftig start at du begynner å gå, sånn at knær, ankler og hofte venner seg til mer regelmessig belastning, så kan du kanskje begynne å sykle osv etterhvert når det blir finere vær, eller evt. på treningsstudioet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hærlig post! Mye bra info!

Jeg pleier av og til å lage fajitas til middag, dvs kyllingkjøttdeig (pleier ikke steke i noe fett) og for det meste grønnsaker (isberg, agurk, selleri, mais, rødløk, og tomat). Det eneste usunne er vel egentlig selve lompene? Noen tips til andre ting man kan ha til dette? Hvor mange bør jeg spise? 1-2?

Har lagt meg på 2383 kcal per dag. Tirsdag ble det 103 %, i går 97%, og i dag 103%. Går rimelig greit foreløpig. Må få tid til tur nummer to denne uken etter jobb i morra... Tror dere virkelig jeg kommer til å gå ned i vekt om jeg fortsetter sånn?

Det finnes fullkorns lefser, det hjelper på. Uansett trenger du ikke å gå slik i detalj foreløpig. At du går litt mer og kutter ned på inntaket av "snop" vil allerede gjøre stor forskjell og trolig bety at du går nedover. Innsatser du gjør utover dette igjen øker bare hvor fort du går ned.

Å få deg disse turene er smart, men vær forsiktig med knærnene. Er man overvektig, blir disse voldsomt belastet, spesielt om man går på asfalt. Jogging er ikke å anbefale. Hvis du har muligheten, gå på ski eller svøm. Trener mye mer og mye bedre da.

Anbefaler deg også å ta bilder, omkrets mål (og evt fettprosent mål) og bruke dette til å sjekke fremgangen din istedenfor vekten din. Denne kan være missledende da du vil bygge mer muskler (som veier mer enn fett), mens du går ned i fett. Dette kan faktisk gjøre at du går opp i vekt, selv om du går ned i fett.

Og som Juliess sier, lag deg et-to store mål (1-2 år frem i tid). Disse skal være på grensen til uoppnåelige, også har du i tillegg delmål (hver/annen hver mnd) som er litt lettere å nå, men fremdeles krever arbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen,

Takk for tidligere svar! Jeg har lest litt om ketose, og det virker som det er fornuftig for folk på min størrelse å prøve å oppnå denne tilstanden. Jeg llurte derfor på om dere har noen tips til hvordan jeg kan oppnå ketose? Er det rett og slett og bare kutte alt inntak av karbohydrater? I så fall, tips til kosthold?

Lost

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...