Gå til innhold

Linux Mint på Mac innstallasjonsproblem


Anbefalte innlegg

Halaisen :)

 

Jeg vil gjerne installere Linux Mint på min Mac, har brukt det litt før på en eldre PC og vil nå begynne på det igjen bare på Mac`en. Men problemet er at jeg ikke får det til.

 

Jeg har laget en partisjon som jeg skal bruke til Mint (har prøvd med både Fat32 format og ExFat vist det betyr noe), og får bootet av DVD`en, men etter det så går det ikke.

Jeg får beskjed om at Mint vil boote etter 10 sek, jeg venter og den booter. Etter ca 20 sek vises denne meldingen:

 

"(initramfs)Unable to find a medium containing a live file system"

 

Etter det så er det kun en kommandolinje som vises.

Anyone som vet noe om dette?

Har googlet rundt om dette, men det ser ut til at alle på internett får det til, og jeg gjør det samme som dem :p

 

Kjører Mac OS X 10.6.8, har oppgradert til Lion så nedgradert til Snow Leopard igjen (det endrer/oppdaterer BIOS når den oppdaterer til Lion)

Har innstalert rEFIt på maskinen (v 0.14)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, det med USB viste jeg ikke. Har gjort det før med windows på USB, det gikk helt fint.

Jeg har innstalert rEFIt og får den opp hver gang jeg booter maskinen. Ikke noe problem med booten, men etter at jeg har bootet, da kommer problemet.

 

BTW, når jeg booter den så står det windows på DVD`en, under DVD ikonet.

Tror ikke det har noe med saken å gjør, har ved bare med at BIOS`en merker at det ikke er OS X, og kalle det windows derfor?

Lenke til kommentar

Okay, nå fikk jeg boote helt fra DVD`en og var på skrivebordet til Mint :new_woot:

 

Men det gikk kun når jeg samtidig hadde i pinnen som jeg hadde "brent" mint på. Det gikk ikke å boote fra pinnen, bare så det e sagt. Fikk bare opp en kommandolinje.

Jeg prøvde en gang til uten pinnen i, da gikk det ikke :hm:

 

Jeg sjønner ikke dette, men det ser ut til å fungere. På en eller annen måte...

 

Er på skolen nå så får ta å innstalere det når jeg kommer hjem, håper at det funger da. At det ikke klusser seg til med noe mer nå.

 

Takk for hjelpen :)

Sier ifra vist det nå kommer flere problemer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...