Gå til innhold

Burde jeg kjøpe WoW med tanke på skole og sosial livet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må du nesten spørre noen som kjenner deg bedre om. Det er veldig vanskelig å svare på et spørsmål som avhenger så mye av deg uten å vite noe mer om deg.

Lenke til kommentar

skadet ikke meg, men det har jo og noe å si hvor lett avhengig du blir av spill, og om du har selvdisiplin til å stoppe å spille til fordel for å lese. eneste skaden det sosiale livet ditt vil ta er nok at overraskende mange ser på wow-spillere som uber-geeks. :(

Lenke til kommentar

Hvis du skal begynne med ett MMO så ville jeg ihvertfall ha valgt ett annet spill en akkurat WoW, WoW er gammelt og utdatert når det gjelder grafikk og noe gameplay. Ta heller å vent til The Secret World kommer ut :D Eller sjekk ut spill som Rift, Star Wars og noen andre nyere MMO's.

Lenke til kommentar

Det spørs helt hva du vil gjøre i wow, hvis du er en person som i å spille PvP, eller om du liker å raide aka PvE.

Man blir lett avhengig av PvE fordi du får en veldig stor mening for de du raider med (normalt 10 og 25 stykker). Det betyr at du må møte opp på de dagene guilden din raider.

PvP kan bli lite avhengig hvis du spiller for det meste med venner osv, du kan bli mere avhengig av noe som heter Rated Battleground, fordi der får du et ansvar for å møte opp igjen.

Avhengigheten til dette spillet kommer for det meste fordi man får lyst til å blande seg inn i folkemenden. Der man ikke har "ansvaret" for å blande seg inn med de andre fordi man spiller med folk man skjenner gjør det slik at du ikke føler deg utelatt.

Har vært ganske avhengig av spillet og jeg spilelr det fortsatt, jeg er nå officer i en guild hvor jeg holder websiden våres oppe og holder loote systemet vårt igang.

Og som de andre sier så kan jeg ikke si hvordan dette blir for deg siden du er en annen person. Men dette er mitt "syn" på avhengigheten i dette spillet.

Lenke til kommentar

det kommer jo helt ann på deg personlig. Avhengighet finnes fra alt fra spising til tv titting.

Det som jeg selv erfarte er jo at en blir aldri helt mett av å spille wow. Jeg gikk aldri lei etter noen timer og følte ofte at hvis jeg logget av, gikk jeg glipp av mye.

Så nei, hvis du blir avhengig av COD ( som en BLIR lei av) så velg med omhu.

Lenke til kommentar

Wow er per dags dato det beste MMO'et. Star Wars har mer følelsen av single-player, kjeda livet av meg etter 2 uker. Det skumle med WoW er at du er nødt til å spille relativt mye for å holde tritt med toppen hvis du vil raide. PvP tar en god del mindre tid. Måtte selv slutte med raiding og slikt, da det tok all fritid. Så lenge du setter rammer for deg selv, ja, du burde begynne å spille, med mindre du vil vente på the secret world som jeg mener er eneste verdige konkurrent :)

Lenke til kommentar

Vent på Guild Wars 2, vil bli veldig casual vennlig og ikke avhengig av grinde quests som de fleste mmo har per dags dato. Spillet kommer på BETA slutten av denne mnd, eller de nærmeste dagene, og release er vel 1-3 mnd unna, så... på med solbriller å nyt påsken først, drit i spill :)

Lenke til kommentar

Burde jeg drikke en øl? Burde jeg meg her og burde jeg meg der.

Dette spørsmålet vet du svaret på selv. Hvis du vet at du har liten selvkontroll så er ikke WoW noe for deg.

Hvis du selvkontroll og greier å begrense spilletid, kjør på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må dere slutte å si det er bortkastet tid og penger. Prøv free trail, liker du det go for it, liker du det ikke... Drit i det.

Noen liker å sitte noen timer i uka med wow, og andre synes det verdens undergang. Men å rakke ned på folk som liker spillet synes jeg er unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...