Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC til videoredigering og effektarbeid

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å velge ut en stasjonær PC som skal brukes til redigering av HD videoer i Adobe Premiere, den må også kunne talke relativt store HD prosjekter i After Effects.

Er heller ikke feil om den tar Battlefield 3 heller, men det er ikke et krav.

Har et budsjett på rundt 10.000 (kom gjerne med forslag over dette beløpet også)

Nåværende oppsett:

OS - Windows XP

CPU - intel Pentium D 945 (*2)

MB - Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)

GPU - ATI Radeon HD 5700-series (Kjøpt nytt)

RAM - 2 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med å bygge selv?

noen tanker og meninger om det?

dert å bygge selv vil gi deg en bedre PC for penga samt at du faktisk får bedre komponenter enn hvis du kjøper ferdigbygget :)

Vet ikke om jeg er komfortabel med å bygge selv, er veldig fan av "PC-byggere" som man finner på netshop osv. der du selv velger de individuelle delene, men så monterer og tester de det

Lenke til kommentar

Det viktigste er Intel i7-2600 pga hyperthreading som gir mye bedre ytelse når det gjelder videorendring (evt 2600k om du vil overklokke) og 16GB 1600Mhz Ram. En ssd, f.eks Crucial M4, eller Samsung 830 til system og et par 2TB-disker til lagring. Evt ha en egen ssd til Adobe cache.

Oppsettet til Phyltre over er et gamingoppsett, men deler av det er jo ok. Du trenger ikke bruke mer enn 1000kr på hovedkort og du klarer deg utmerket med et GTX560ti-kort, da det er cpu som er viktigst i Premiere og AE.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

dette er også litt over budsjettet, men det virker kjempefint hvis du har råd, pris med frakt er 10595kr

post-227710-0-71917500-1332105556_thumb.png

vet det kanskje kan være litt skremmende med det å bygge selv, men det er slettes ikke vanskelig. det er veldig lærerikt og du har noe å være stolt av når du er ferdig

det meste du gjør er "plug the ting into the thing", det vil si at det passer der det skal passe og ikke noe særlig andre steder, det beste er å se en video før du prøver

som for eksempel denne:

Lenke til kommentar

Det viktigste er Intel i7-2600 pga hyperthreading som gir mye bedre ytelse når det gjelder videorendring (evt 2600k om du vil overklokke) og 16GB 1600Mhz Ram. En ssd, f.eks Crucial M4, eller Samsung 830 til system og et par 2TB-disker til lagring. Evt ha en egen ssd til Adobe cache.

Oppsettet til Phyltre over er et gamingoppsett, men deler av det er jo ok. Du trenger ikke bruke mer enn 1000kr på hovedkort og du klarer deg utmerket med et GTX560ti-kort, da det er cpu som er viktigst i Premiere og AE.

Premiere og AE er blant programmer som faktisk har nytte av CUDA, så der kan man godt bruke 560Ti, eller evt. 570 eller 580. Disse vil gi god drahjelp under preview og eksportrendring av video. Et tilsvarende kort i 600-serien som kommer om få uker vil gi en enda større dytt av samme grunn.

Kjør gjerne etpar 1TB disker i raid-0, spesielt hvis det skal jobbes med ukomprimert video.

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å velge ut en stasjonær PC som skal brukes til redigering av HD videoer i Adobe Premiere, den må også kunne talke relativt store HD prosjekter i After Effects.

Er heller ikke feil om den tar Battlefield 3 heller, men det er ikke et krav.

Har et budsjett på rundt 10.000 (kom gjerne med forslag over dette beløpet også)

Nåværende oppsett:

OS - Windows XP

CPU - intel Pentium D 945 (*2)

MB - Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)

GPU - ATI Radeon HD 5700-series (Kjøpt nytt)

RAM - 2 GB

Heisann

Jeg har følgende:

I7 2600K prosessor

Gtx 570 skjermkort

Kingston HyperX 1600MHz 16g (4x4g)

Corsair H80 vannkjøling

Asus Sabertooth hovedkort

Coolermaster HAF Big tower

Corsair SSD 80gb

Silent power 750watts

Denne er nybygget, ikke brukt, og heller ikke insstallert OS enda. Maskinen er KUN startet opp i Bios, dette for og sjekke tempraturer o.l

Pc er bygget av meg selv, og ALLE kabler o.l er skjult!!

Kan være behjelpelig med og sette opp PC med W7 hvis ønskelig. Har også 24" skjerm som medfølger.

Garanti fra komplett på alle komponenter. Nypris i dag hos komplett er ca 12200,- Alle orginale forpakninger kan også følge med.

Mulighet for frakt rimelig med levering på nærmeste flyplass!!

Ta kontakt,

Bilder kan sendes;-)

TLF 95714084

Mail [email protected]

Lenke til kommentar

Kan dette være noe:

Konfigurert ut i fra Komplett Winter Gamer

-CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

-Støtsikker PC-eske

-QPAD FH Komplett L.E.

-Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

-Silver Power SP-SS620M 620W PSU

-Intel® Core i7-2600 Processor

-MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

-Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

-Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

-Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

-Seagate Barracuda® 1TB

-Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

-MS COA Label Windows Home Premium 7

-MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

-MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

-Garanti 3 år - Sende inn

Lenke til kommentar

hvis jeg ikke tar helt feil oppsettet du har satt opp koste 11000kr?

hvis du da ser på oppsettet jeg har laget lengre opp (som koster 500kr mindre) så får du ett litt bedre hovedkort, grafikkort som yter ca. ca. 15% bedre og i tillegg har CUDA som hjelper deg godt, du får også en større harddisk og en overklokkbar prosessor

kabinettet jeg har valgt er støydempet i tillegg, men hvis du ønsker ett annet kan j det velges

Lenke til kommentar

hvis jeg ikke tar helt feil oppsettet du har satt opp koste 11000kr?

hvis du da ser på oppsettet jeg har laget lengre opp (som koster 500kr mindre) så får du ett litt bedre hovedkort, grafikkort som yter ca. ca. 15% bedre og i tillegg har CUDA som hjelper deg godt, du får også en større harddisk og en overklokkbar prosessor

kabinettet jeg har valgt er støydempet i tillegg, men hvis du ønsker ett annet kan j det velges

Det kommer på 10146.33 sammenlagt, men +- et par hundre er ikke så farlig, hvis du mener at det er verdt det(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...