Gå til innhold

Veldig høy tempratur på CPU under stress test. (98 grader Celsius)

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg kjøpte nylig ny inmat til PCen min.

Noe som inneholdt en Intel i5-2500K,

alt kjører fint, men det jeg lurer på er om det er normalt at tempraturen på CPU ligger på rundt 97 grader under stress test?

har ikke fått spillt noen "tunge" spill ettersom at den ene harddisken gikk mens jeg bytta innmat.

legger ved ett bildet som viser min. og max temp. som ble starta like før stress testen.

post-177427-0-82699200-1332099099_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken vei blåser viftene på denne Corsair saken da ?

Inn? Ut? mot hverandre ? fra hverandre?

sjekk dette og selvfølgelig sjekk om viftene sviver. samt at den sitter godt mot CPU med nok kjølepasta (for lite er galt og for mye er også galt)

Lenke til kommentar

Hvilken vei blåser viftene på denne Corsair saken da ?

Inn? Ut? mot hverandre ? fra hverandre?

sjekk dette og selvfølgelig sjekk om viftene sviver. samt at den sitter godt mot CPU med nok kjølepasta (for lite er galt og for mye er også galt)

Vifta blåser ut av kabinettet, det etter en anbefaling av en venn, burte jeg snu den?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er en forskjell fra 50+-c load til 98c bare ved å bytte luftflytens retning.

Det viktigste er vel det med hvor godt den sitter, mengde kjølepasta, om viftene blåser samme vei og at pumpa ikke er defekt.

Hadde samme slitet med min kjøler, riktig mengde kjølepasta og strammere feste ga med et temp fall på 30c.

Overclocket til 4.7GHz @ 1.4v ligger den på samme load tempen som den gjorde med feil montering med null overclock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...