Mr. Hermonella Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hei:) Jeg kjøpte nylig ny inmat til PCen min. Noe som inneholdt en Intel i5-2500K, alt kjører fint, men det jeg lurer på er om det er normalt at tempraturen på CPU ligger på rundt 97 grader under stress test? har ikke fått spillt noen "tunge" spill ettersom at den ene harddisken gikk mens jeg bytta innmat. legger ved ett bildet som viser min. og max temp. som ble starta like før stress testen. Lenke til kommentar
RussiaFTW Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Har du overklokket + at du bruker stock kjøler? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har ikke overclocket og har heller ikke stock vifte, har en corsair h60 Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvilken vei blåser viftene på denne Corsair saken da ? Inn? Ut? mot hverandre ? fra hverandre? sjekk dette og selvfølgelig sjekk om viftene sviver. samt at den sitter godt mot CPU med nok kjølepasta (for lite er galt og for mye er også galt) Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 98 grader O.o hvafaen.. jeg pleier å skru av stresstesten når jeg runder 60, må være noe feil med kjøler da tror jeg... Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Går vifta? Ta av kjøleren, rens og monter på nytt. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Hvilken vei blåser viftene på denne Corsair saken da ? Inn? Ut? mot hverandre ? fra hverandre? sjekk dette og selvfølgelig sjekk om viftene sviver. samt at den sitter godt mot CPU med nok kjølepasta (for lite er galt og for mye er også galt) Vifta blåser ut av kabinettet, det etter en anbefaling av en venn, burte jeg snu den? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 nja, har ikke en slik kjøler selv men etter det jeg har lest meg frem er det enkelte som mener den kjøler bedre om viftene suger luft inn i kabinettet. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Tror ikke det er en forskjell fra 50+-c load til 98c bare ved å bytte luftflytens retning. Det viktigste er vel det med hvor godt den sitter, mengde kjølepasta, om viftene blåser samme vei og at pumpa ikke er defekt. Hadde samme slitet med min kjøler, riktig mengde kjølepasta og strammere feste ga med et temp fall på 30c. Overclocket til 4.7GHz @ 1.4v ligger den på samme load tempen som den gjorde med feil montering med null overclock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå