Gå til innhold

[Løst] Seasonic X-560 eller Corsair HX650

Anbefalte innlegg

Hei alle godtfolk i Dataland. Jeg har et spørsmål angående Emnetittel

Jeg har planer om og kjøpe meg et Asus 7870 Skjermkort og tenkte jeg skulle oppgradere PSU. Jeg har sett på både Corsair HX650 og Seasonic X-560. Og det jeg lurte på er hvem er den beste for meg? Har planer om å overklokke CPU etterhvert men har heller ikke planer om noe Crossfire.

På forhånd takk.

Her er Systemet mitt:

Intel i5 2500k

Asus P8z68-V LE

Corsair Vengeance 2x4gb LP 1600Mhz

Samsung Spinpoint F3 1tb 7200rpm

Corsair A70

Intel SSD 520 60gb

Corsair CX600v2

Fractal R3

http://www.dustinhom...duct/5010528385

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår første posten din så har du en Corsair CX600 v2?! Hvorfor skulle du ønske å oppgradere til en mer eller mindre tilsvarende PSU? Jeg mener at du ikke bør gjøre noe med PSU og heller bruke pengene på en SSD.

Nå er den SSD jeg har flunkende ny og jeg er usikker på om den CX600 vil holde over lengre tid hvis jeg ender opp med og Overklokke CPU det Corsair Builder series den har ikke en gang +80 Bronze og jeg har tenkt til og spille BF3, GTA4, Skyrim etc..derfor vil jeg oppgradere PSU

ps. unnskyld for dårlig bruk av punktum og komma..var ikke verdens beste i norsk på skolen

pps. Skriveleif

Endret av punk1ndrublik
Lenke til kommentar

Var ikke noe galt med posten din slik jeg ser det... Jeg er ganske sikker på at CX vil holde i lang tid. Om du absolutt ønsker å bytte ville jeg sett på noe kraftigere enn en 560W, men Seasonicen er sikkert en flott PSU.

CX'en kan holde i all verdens tid for alt jeg veit men jeg vil være helt sikker. CX600 er ratet til 480w på 12volt mens X-560 er Ratet til 552W på 12volt på full load og noe kraftigere enn 560w så går det utover budsjettet Selvom X560 er dyr nok. Plus at Seasonicen er Fullt modulær. og funker det ikke da kan jeg alltids skaffe noe annet

Lenke til kommentar

Man vurderer ikke PSUer ut fra effektivitet. Vurder dem ut fra hvor tight spenningsregulering og rippelverdier den får.

Nå er ikke jeg veeeeeldig teknisk anlagt at jeg forstår sånt jeg bare baserer meg på Tester som har blitt gjort og hva de forteller meg. Men en review fra Anandtech sier at Ripple på X-560 er så lav at de mener det gjør konkurrentene irriterte og at de bør stoppe og teste de så jeg tolker det som at Rippelverdiene på x-560 er bra. Men hva Spenningsregulering er det aner jeg ikke.

Link til test: http://www.anandtech.com/print/4217

Lenke til kommentar

Spenningsregulering er "voltage regulation" på engelsk.

Poenget var at å måle hvor god eller dårlig en PSU er ut fra effektivitet er et dårlig utgangspunkt, siden du kan finne meget gode PSUer som bare er 80PLUS samtidig som du kan finne dårlige PSUer som er 80PLUS GOLD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...