kajraymond Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 fått i oppgaver der jeg skal finne kabel på kurs 7. Kurs 7 er 68 m 3 x 16 A skal også finne hovedkabel. Ønsker gjerne formler o.l. og hele greia enkelt forklart. er noe jeg sliter med å forstå Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 gjør leksene dine selv, men spør gjerne hvis det er noe spesifikt du lurer på, eller sliter med å forstå. Ib beregenes ikke vha formel, det er belastningen på kursen, for kurser med stikkontakter betyr det sikringsstrørrelsen (som forøverig også er In (værnets nominelle verdi)) 1 Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Ib ≤ In ≤ Iz Ib er belastningen på kursen In er den nominelle sikringsstørrelsen Iz er kabelens strømføringsevne og størrelsen IIRC Endret 16. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) nei, Iz er kabelens strømføringsevne. under de gitte ytre påvirkningene (tenk forleggningsmåte, parallellitet, temperatur ++) Endret 19. mars 2012 av SirAmp Lenke til kommentar
kajraymond Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 gjør leksene mine selv. derfor eg spør etter formler eller hjelp. vil ikkje ha svar. de kan jeg finne ut selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå