SR13 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hei! Jeg har et problem her, jeg skal lage en debatt og analysere debatten også. Jeg har lagd debatten om dødstraff for og imot. , og anaylsert nesten 70% av teksten, men jeg trenger hjelp med disse to. Jeg personlig er imot dødstraff. Dette må absolutt ikke innføres i Norge, eller ingen andre steder for den saks skyld. Denne såkalte lærepengen du prater om er bare tull, fordi den personen vil aldri kunne oppleve et nytt liv igjen , med mindre man tror på en religion. Hvis man tar liv av en morder så er man er en morder selv, og derfor er det ikke noe bedre. - Det handler om å sone straffen sin i fengsel, hvis også en blir dømt til forvaring, kan den personen også lære av sine feil. Og hvis man tar liv av en morder så er man en morder selv, og derfor ikke noe bedre. Hva slags type argumenter er dette og kan det forklare hvorfor, det er litt vanskelig for jeg skjønner ikke hva som er hva. Det er på en måte en blanding. Takk om jeg kunne få noe hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå