-hemulen Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvordan vil sensor stille seg dersom man svarer på spørsmålene på engelsk? Tenker da spesielt på faglige ord og uttrykk. Jeg har utdannelse fra USA og kan ikke alle ord på norsk. For eksempel complimentary/supplementary angles (vinkler). Går det an å mikse litt engelsk inn der, eller går det ut over karakteren? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Du kan jo kanskje forklare det? Men hvis faget er tatt i Norge, så vil kanskje sensor kreve at du har lest deg opp på de ord og uttrykk som burde kunnes? Eller misforstår jeg, med at du ikke har hatt noe fag her, men kun skal ha en eksamen? Tror egentlig det er litt avhengig av faget, hvorvidt faget "er" veldig internasjonalt eller mer nøytralt. Ingeniør (f.eks offshore) er f.eks mer engelsk/internasjonalt enn det er norsk. Fagspråket, altså. Lenke til kommentar
-hemulen Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Snakk om privatisteksamen i matematikk og kjemi (+muntlig kjemi). Tok videregående i utlandet, og har begynt på studier, men jeg skal bytte til noe med høyere snitt. Derfor skal jeg ta eksamener om igjen. Historie, norsk og slikt er greit, men jeg har problemer med å lære/huske norske uttrykk i realfagene. Lenke til kommentar
-hemulen Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 På NTNU, i de fagene jeg har nå, skal vi helst skrive alt på norsk, men får ingen fratrekk i karakter dersom vi bruker engelsk. Brukte mye engelsk i en eksamen før jul og fikk toppkarakter allikevel. Derfor lurer jeg på om samme regelen gjelder for vgs fag. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg syns du skal fortelle sensor at du tok vgs i utlandet, og at du derfor kanskje kommer til å bruke noen engelske uttrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå