hyp3z Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har tidligere fått hjelp her i forumet med å konstruere en toppliste for musikk. I senere tid erfarer jeg at lesere har for vane å utnytte en liten bug i scriptet (man kan stemme på et band uendelig ved å trykke F5). Dette er selvfølgelig svært irriterende for både meg og andre lesere. Så lang har jeg lagt merke til at det er vanskeligere å juks dersom topplisten kjøres i eget vindu, med andre ord motsatt fra slik den er nå - i egen frame. Ønsker helst å kjøre i frame, og dette er derfor absolutt siste løsning. Noen som har peiling på hvordan dette kan fikses? www.home.no/hipoghop Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du kan putte alt av stemmer i en database, og ta vare på ip-adressen til personen som stemte. Evt kombinert med en cookie, slik at brukeren med modem og lignende må gjøre mer enn å bare koble fra og til nettet igjen. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Jeg var litt sløv med problemstillingen der; jeg har allerede cookie og IP-sperre i databasen. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 .. og du har en bug i scriptet som gjør at det bare er å refreshe siden? .. hvordan funker isåfall den ip-sjekken din? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Stemmer Det er ikke godt og si hvordan den funker, vet den lagrer adressene, men blocker kun noen adresser, ettersom den ikke kan blocke f.eks alle Telenor adsl-brukere med iper som starter på 80. Det er ikke jeg som har scriptet det, er derfor usikker. Sender deg koden PM. Dersom flere er ivrige etter å finne gullegget legger jeg og ut koden direkte, her. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 om det ikke har noe å si så hadde det nok vært greit å sett koden for å finne feilen ja... Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Oki, koden er så og si identisk med den som ligger her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...er=asc&start=40 Har kun endret på layout. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Så langt har jeg altså funnet ut at koden fungerer _litt_ bedre dersom jeg åpner topplisten i et eget vindu (man kan av og til jukse). Det må da være noen måte å fikse bug'en på? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg må inrømme at jeg ikke tok meg tid til å se på koden din, men jeg har laget et avstemmingssystem (for Finnmark frp uten sammenligning eller sammenheng forøvrig) og da la jeg inn en ip-sperre og cookie sjekk. Det du gjøre er å spørre databasetabellen før du oppdaterer den slik: //her kan do også sjekke etter en cookie. $query="SELECT Navn FROM tabell WHERE ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']"; $result=mysql_query($query) or die(mysql_error()); if (mysql_num_rows($result)>0) { $row=mysql_fetch_assoc($result); header("location=AlleredeStemt.php?Navn=$row['Navn']"); } else { $query="INSERT INTO tabell VALUES(NULL, Navn, Email, $_SERVER['REMOTE_ADDR']); mysql_query($query) or die(mysql_error()); //her kan du også sette en cookie. } Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Takker for det Men det problemet mitt har nesten løst seg selv. Siden første post i topic'en har jeg omsider fått flyttet sida over til en ny webleverandør, cliche og det hele ser ut til å komme seg. Utrolig men sant! Lesere er nå låst til å stemme max en gang innen et 12-timers intervall (satte ned fra 24 til 12). Flere med sider hos OSEI som har problemer med liknende php/mysql situasjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå